سیاسی 17:15 - 12 فروردین 1394
وزیر امور خارجه انگلیس گفت: مذاکره کنندگان ایران و گروه 1+5 به یک تفاهم گسترده مشترک در سوییس دست پیدا کرده‌اند.

هاموند: مذاکره‌کنندگان به یک تفاهم گسترده دست یافته‌اند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نوشته روزنامه گاردین، فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس که به منظور شرکت در مذاکرات هسته‌ای به لوزان سوییس سفر کرده است روز چهارشنبه در گفت‌وگو با جمعی از خبرنگاران انگلیسی اظهار کرد: مذاکره کنندگان در رایزنی‌های هسته‌ای ایران و گروه 1+5 توانسته‌اند در سوییس به یک چارچوب تفاهم گسترده دست یابند.

وزیر امور خارجه انگلیس افزود: اما هنوز مسائل جزئی و فنی حل نشده باقی مانده که باید برطرف شوند.

هاموند همچنین ابراز امیدواری کرد پیشرفت‌های بیشتری به منظور دستیابی به یک چارچوب توافق به دست خواهد آمد.

وی در این باره گفت: فکر می‌کنم ما به یک تفاهم گسترده مشترک دست یافته‌ایم، اما هنوز مسائلی باقی مانده که باید روی آن‌ها کار کنیم.

وزیر امور خارجه انگلیس ادامه داد: برخی از این مسائل جزئی و فنی هستند؛ بنابراین می‌توان گفت هنوز کار زیادی برای انجام دادن وجود دارد، اما ما در حال کار روی این مسائل هستیم و به تلاش‌های خود ادامه می‌دهیم.

هاموند یادآور شد: ما طی روزهای اخیر به پیشرفت‌های مهمی دست یافته‌ایم، اما روند آن کند بوده است. ما تصمیم گرفتیم که به رایزنی‌های شب گذشته پایان دهیم، چون برخی از مذاکره کنندگان شب قبل نیز در حال مذاکره بوده‌اند.

وی تاکید کرد:‌ ما می‌خواستیم که مذاکره کنندگان برای حل چند مساله باقی مانده سرحال باشند.

وزیر امور خارجه انگلیس همچنین گفت: ما امروز در حال کار روی این مسائل هستیم. من امیدوارم که به پیشرفت‌های بیشتری دست پیدا کنیم.

به نوشته گاردین سه تن از وزرای امور خارجه 1+5 شامل وانگ یی از چین ،‌سرگئی لاوروف از روسیه و لوران فابیوس از فرانسه شب گذشته لوزان سوییس را به مقصد پایتخت‌هایشان ترک کردند اما دیگر مقامات ارشد این کشورها به منظور هدایت هیات‌های مذاکره کننده‌شان در لوزان باقی ماندند.

هم اکنون نشست میان دیگر وزرای امور خارجه 1+5 شامل فیلیپ هاموند،‌ جان کری از آمریکا و فرانک والتر اشتاین مایر از آلمان به علاوه فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در جریان است.

وزیر امور خارجه انگلیس علاوه بر این تاکید کرد مذاکره کنندگان برای دستیابی به یک توافق بد عجله‌ای نخواهند داشت.

وی ادامه داد: ما پیش از این گفته‌ایم که یک توافق بد انجام نمی‌دهیم و اطمینان حاصل خواهیم کرد که اگر به یک توافق برسیم این توافق برای ما، برای ایران و برای جهان خوب خواهد بود و برقراری صلح در منطقه را تضمین خواهد کرد.

انتهای پیام


6123303
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به سخنان اخیر حسن روحانی رئیس‌جمهوری سابق درباره رخداد‌های مربوط به افزایش قیمت بنزین در آبان ۱۳۹۸ واکنش نشان داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» احمد وحیدی وزیر کشور درباره قانون مقابله با تحریم کالاهای صهیونیستی توضیح داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ اکرمی نیا گفت: کشور‌های اسلامی بدانند که اگر اسرائیل قدرت پیدا کند به هیچ کشوری برای رسیدن به اهداف خود رحم نخواهد کرد و این مهم را سران کشور‌های اسلامی درک نمی‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آیت الله خاتمی گفت: مقاومت هم اکنون پیروز میدان است و بنابر بشارت قرآن آینده هم برای مقاومت است، اما مردم بدانند قصه روز قدس امسال قصه‌ی دیگری است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» کنعانی گفت: حمله رژیم اسرائیل به حلب نقض آشکار قوانین و مقررات بین‌المللی و تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دریادار تنگسیری گفت: شناور‌های بسیج مردمی نیروی دریایی سپاه و شناور‌های مردمی کشور‌های محور جبهه مقاومت در آستانه روز جهانی قدس به صورت سراسری رژه می‌روند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌ها و اهداف جمهوری اسلامی ایران از آغاز انقلاب تا به امروز بوده است و بی‌شک با تمام قدرت نیز ادامه خواهد داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» زمانیان گفت: مسائل مختلف اقتصادی، اجتماعی و امنیتی زمانی در کشور حل می‌شود که امید در میان مردم وجود داشته باشد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ابوالفتح گفت: ترامپ و بایدن نسبت به سال ۲۰۲۴ میلادی بسیاری از طرفداران خود را از دست داده‌اند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از نیروی دریایی پاکستان برای نجات هشت ماهیگیر ایرانی قدردانی کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است