استانی 08:55 - 20 فروردین 1399

وضعیت گیلان در زمینه کرونا در حالت بیم و امید قرار دارد

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر محمد رضا نقی پور شامگاه سه شنبه در گفتگوی ویژه خبری شبکه باران با اشاره به اجرای طرح‌های خود مراقبتی و دیگر مراقبتی در گیلان، افزود: خوشبختانه برنامه‌های متنوعی اعم از طرح بسیج ملی مقابله با کرونا در گیلان اجرا شد که نتایج مثبت بسیاری به دنبال داشته است.

وی با اشاره به به جمعیت دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان گیلان، افزود: بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان در طرح بسیج ملی غربالگری شرکت کرده‌اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، کنترل ورود و خروجی‌های استان گیلان و بین شهری و پویش در خانه بمانیم را بخشی از برنامه‌های اجرا شده برای کنترل این ویروس برشمرد و ادامه داد: با مشارکت مردم و حضور همه دستگاه‌های اجرایی استان موفق به کنترل موج سنگین کرونا را کنترل کنیم.

نقی پور با تاکید بر اینکه این به معنی کنترل و مهار کامل ویروس کرونا نیست، افزود: هنوز چند صد نفر از شهروندان گیلانی در بیمارستان‌ها بستری و هنوز روزانه شاهد بستری شدن چندین نفر از شهروندان بوده اما خوشبختانه به همان نسبت شاهد بهبودی بیماران مبتلا به این ویروس هستیم.

وی با اشاره اینکه در یک حالت بیم و امید به سر می بریم، ادامه داد: اتفاقات خوبی افتاده که ما امیدوار هستیم ام هنوز دغدغه این را داریم که در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی دوباره با موج جدیدی از این بیماری مواجه شویم.

نقی پور در ادامه به خدمات دانشگاه علوم پزشکی در زمینه بهداشت محیط اشاره و تاکید کرد: در زمینه عرضه و توزیع مواد غذایی نیز نظارت جدی انجام شده است از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۴۰ هزار مورد بررسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی انجام و بیش از ۱۷۰۰ واحد نیز در این مدت پلمب شده است.

وی با اشاره به ارائه خدمات به مادران باردار و سالمندان، اظهار کرد: بر اساس سیستم موجود در حوزه بهداشت و درمان مادران باردار با ریسک بالا تحت نظارت و رصد قرار می‌گیرند و با توجه به شیوع ویروس کرونا این نظارت با جدیت بیشتری انجام می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه بیش از ۷ هزار مادر باردار مورد پایش قرار گرفتند و تعداد از این مادران مشکوک به بیماری کرونا بودند، ادامه داد: بیش از ۵۰ مادر بستری شدند ۱۲و مادر باردار نیز به کووید ۱۹ مبتلا شده و اقدامات لازم برای آنها انجام شد.


10474946
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه شنبه ۲۸ فروردین را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است