فرهنگی‌هنری 16:57 - 16 اردیبهشت 1394
قائم‌مقام بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران توضیحاتی درباره نخستین روز برگزاری نمایشگاه ارائه کرد.

نخستین روز نمایشگاه کتاب چگونه گذشت؟

به گزارش خبرنگار کتاب ایسنا، امیرمسعود شهرام‌نیا در حاشیه مراسم رونمایی از نرم‌افزار اطلاع‌رسانی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در توضیحاتی درباره نخستین روز برگزاری این رویداد فرهنگی اظهار کرد: در نخستین روز برپایی نمایشگاه که از 10 صبح امروز (چهارشنبه، 16 اردیبهشت) آغاز شد به نسبت روز اول استقبال خوبی از نمایشگاه شده است و گمان می‌کنیم امسال در طول روزهای آینده استقبال خوبی از نمایشگاه صورت بگیرد و مجموعه غرفه‌داران و ناشران از توجه اقشار مختلف مردم بهره‌مند شوند.

او درباره مشکلاتی که در نمایشگاه کتاب تهران وجود داشته است نیز گفت: تا الان مشکل خاصی نداشته‌ایم و تقریبا روال طبیعی است. البته در بعضی جاها مکث‌ها و ایرادهایی وجود دارد که در روز اول نمایشگاه طبیعی است ولی تلاش می‌کنیم تا آن‌ها را رفع کنیم.

او همچنین درباره خدمات ارائه‌شده به بازدیدکنندگان نمایشگاه و ایرادهای آن گفت: متأسفانه اقتضائاتی که در مصلا هست به ما اجازه نمی‌دهد خدمات بیش‌تری در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهیم. البته امکانات زیادی برای بازدیدکنندگان فراهم کرده‌ایم اما در برخی موارد از جمله حمل و نقل، پارک خودروها، امکاناتی برای استراحت بازدیدکنندگان و سرویس‌های بهداشتی محدودیت‌هایی وجود دارد که به دنبال رفع آن‌ها هستیم. با این حال می‌دانیم که حجم نیاز و تقاضا پاسخ‌گوی مراجعه‌کنندگان نیست ولی سعی خواهیم کرد در روزهای آینده امکانات بیش‌تری برای آن‌ها فراهم کنیم.

شهرام‌نیا درباره مهمانانی که امروز به نمایشگاه کتاب آمده‌اند نیز گفت: امروز تعدادی مهمان ویژه از جمله وزیر فرهنگ عراق، وزیر نیروی کشورمان، رییس نمایشگاه کتاب بولونیا، همچنین سفیر پاکستان و تعدادی دیگر از مقامات کشوری و لشکری در نمایشگاه کتاب حضور پیدا کردند.

او با اشاره به حضور روبرتو کینی رییس نمایشگاه کتاب بولونیای ایتالیا در روز اول نمایشگاه کتاب، گفت: فردا در نمایشگاه روز ایتالیا نام‌گذاری شده است.

شهرام‌نیا گفت: خانم کینی از مهمان ویژه شدن ایران در نمایشگاه کتاب بولونیا استقبال کرده است اما ما هنوز پیشنهاد رسمی برای مهمان ویژه شدن در این نمایشگاه به آن‌ها ارائه نکرده‌ایم. البته در این‌باره معتقدیم باید تمام اقدامات لازم برای حضور قوی در این‌گونه نمایشگاه‌ها را انجام دهیم و پس از آن برای مهمان ویژه شدن در نمایشگاه‌های خارجی اقدام کنیم.

قائم‌مقام نمایشگاه کتاب همچنین در پاسخ به سوالی درباره تخلفات ناشران در این دوره از نمایشگاه گفت: تا به حال گزارشی از تخلفات صورت‌گرفته اعلام نشده است، اما کمیسیون رسیدگی به تخلفات ناشران امشب برگزار می‌شود و اگر تخلفاتی به این کمیسیون گزارش شده باشد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عصر امروز بارش چنددقیقه‌ای باران در عین حال که فضای مطلوبی را برای بازدیدکنندگان نمایشگاه کتاب به وجود آورد اما برای برخی از غرفه‌هایی که در فضای باز نمایشگاه استقرار دارند کمی مشکل ایجاد کرد.

بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران قرار است از 16 تا 26 اردیبهشت‌ماه از ساعت 10 صبح تا 8 شب پذیرای بازدیدکننده‌ها باشد.

انتهای پیام


6326751
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به پاکستان از فعال شدن ۶ خانه فرهنگی ایران در این کشور خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است