اقتصادی 10:44 - 05 آذر 1393
نشست مشترک فن بازار ها و کارگزاران مبادله فن آوری کشور امروز صبح(دوشنبه) به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد.

به گزارش عیارآنلاین، به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری صبح امروز (دوشنبه) نشست مشترک فن بازارها و کارگزاران مبادله فناوری کشور با حضور مدیران و کارگزاران فن بازارهای ۱۱ استان و کارگزاران تبادل فناوری کشور، کار خود را در دانشگاه شهید بهشتی آغاز کرد.

شرکت دانش بنیان

در ابتدای این نشست مهندس علی اکبریان دبیر شبکه بازار ملی ایران ضمن ارائه کلیات و نقش فن بازار در اجرای طرح لیزینگ به تشریح فرایند اجرایی پرداخت و گفت: هدف اصلی جلسه حاضر بررسی طرحی که در راستای اهداف شبکه فن بازار ملی ایران برنامه ریزی شده و بیان اهمیت مبحث توسعه بازار محصولات دانش بنیان است.

وی ادامه داد: این جزو رسالت های ما است که با کمک مجموعه هایی که در این حوزه تخصص دارند به توسعه بازار محصولات دانش بنیان بپردازیم و طرح حمایت از توسعه بازار دانش بنیان که یک طرح کلان است نیز در همین راستا تصویب شده است. پیرو این موضوع و سیاست ها، بخش های مختلف دولت، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی همگی دست به دست هم داده اند تا ما بتوانیم فضای کسب و کار را در جامعه دانش بنیان توسعه دهیم.

علی اکبریان در اشاره به حمایت های دولت از ایجاد بازار فناوری و بحث بورس ایده اظهار کرد: ورود شرکت های دانش بنیان به بورس موضوعی است که تحت عنوان اسناد مرتبط با بازار فناوری به آن اشاره شده است.

وی افزود: هدف کلان این طرح تسهیل روند خرید و فروش و مبادلات محصولات دانش بنیان است و ماحصل همه این اقدامات رونق بازار فناوری است.

دبیر شبکه فن بازار ملی ایران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری شکوفایی را از جمله حمایت کننده های کلان در این عرصه دانست و اظهار کرد: در اشاره به این دو نهاد با دو لایه مواجه می شویم که یکی لایه تامین منابع و سیاستگذاری، و دیگری بحث تسهیل گران است.

وی ادامه داد: بین شبکه فن بازار و صندوق نوآوری و شکوفایی تفاهمنامه ای امضا شده است تا مسئولیت اجرای طرح مذکور از طریق شبکه فن بازار ملی ایران اتفاق بیفتد. بنابراین امروز ما با کارگزاران تبادل فناوری در کشور که بار اصلی موضوع را بر دوش خود دارند تفاهمنامه ای را امضا می کنیم و اجرای کارگزاری به این شرکتها واگذار می شود.

علی‌اکبریان در اشاره به فرصت های پیش روی کارگزاران بیان کرد: همایش های ترویجی به طور متمرکز برای شرکت های دانش بنیان و همچنین برای پارکها و مراکز رشد علم و فناوری در نظر گرفته شده است و در کنار این همایش ها از کارگزاران هر استان جهت حضور دعوت به عمل می آید تا امکان شناسایی آن ها فراهم شود.

وی افزود: در همین راستا بحث نمایشگاه محصولات دانش بنیان نیز مطرح است که یک نمایشگاه تا پایان سال جاری برای حضور شرکتهای دانش بنیان و خریداران محصولات آنها برای عرضه محصولات دانش بنیان و حضور کارگزاران به منظور تسهیل لیزینگ این محصولات برگزار شود.

دبیر شبکه فن بازار ملی ایران خاطر نشان کرد: کارگزاران نیز می توانند در این عرصه به خوبی فعالیت کنند و بر اساس حوزه های محصولات و شرکت ها، مشتری ها را شناسایی کرده و یک بازار چند روزه را به صورت حقیقی شکل دهند.

در ادامه این نشست مهندس سریر افراز به بررسی مفهوم لیزینگ و تبیین طرف های انجام فرایند لیزینگ پرداخت و گفت طی این فرایند نهادهای مالی و حمایتهای مالی در مرحله رشد شرکتها و عرضه محصولاتشان فعال خواهند شد و لیزینگ محصولات دانش بنیان در این راستا مطرح شده است.

وی افزود: بنابراین محصول باید در تولید انبوه به فروش رسیده باشد یعنی تا حد ممکن محصول باید به فروش لازم را داشته باشد.

مهندس سریرافراز در ادامه ضمن آشنا کردن حاضرین با چرخه رشد فناوری و بررسی نقش نهادهای مالی به توضیح گردش کار طرح لیزینگ محصولات دانش بنیان پرداخت.

در نهایت دکتر حمیدرضا شاهوردی عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی به بیان جایگاه این صندوق و برنامه های حمایتی آن پرداخت و اظهار کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی بر اساس قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان شکل گرفته است و یک پتانسیل و توانمندی بالقوه خوب محسوب می شود.

وی با اشاره به این موضوع که صندوق انواع مختلفی از تسهیلات را ارائه می دهد ابراز کرد: کمتر نهاد مالی را می توان دید که به اندازه صندوق نوآوری و شکوفایی قابلیت انعطاف داشته باشد، بنابراین با توجه به قابلیت های بالای صندوق، انتظارات عملکردی از آن نیز بسیار بالا است.

شاهوردی ادامه داد: ما می خواهیم کشش در بازار ایجاد کنیم و از قالب های لیزینگ در این زمینه بهره ببریم. در این جا ورود به لیزینگ یعنی پذیرش نظارت با هدف توانمند سازی.: چنانچه چشم خود را بر روی فرایندها نبندیم و به امر نظارت توجه کنیم موفق خواهیم شد که صنایع با سود کم به ضد خودش تبدیل نشود و با این کار می توانیم با توجه به حجم منابع در اختیار به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان این مطلب که یک شبکه وسیع مویرگی در کشور ایجاد شده است تصریح کرد: صندوق امسال حدود ۱۰۰ میلیارد تومان را تصویب کرده است و تلاش دارد تا موضوع را به دانش فنی بسط دهد. در اصل هدف غایی بحث تسهیلات برای توسعه بازار بوده است و امید می رود که به تدریج این کار انجام شود و فیدبک هایی که سیستم در اختیار قرار می گیرد کمک کنند تا مسائل بالا دست نیز بهبود یابد.

وی افزود: چنانچه تا انتهای سال جاری بتوانیم ۱۰۰ میلیارد تومان شرکت های دانش بنیان را با احراز شرایط محقق کنیم، صندوق نوآوری نیز می تواند سبد خدمات را به تمامی حوزه ها تسری دهد و به تعهداتش عمل کند. بنابراین باید اطمینان یابیم که منابع به موقع تخصیص پیدا می کند. ما به دنبال زمان کشی نیستیم بلکه به دنبال این هستیم که پول را به دقت و به اندازه کافی تخصیص دهیم.

شاهوردی در پایان اظهار کرد: اگر این اتفاقات با تلاش دوستان فناوری نوین و فن بازار رخ بدهد و بتوانیم ۱۰۰ میلیارد را به گونه ای مناسب تخصیص دهیم این عدد می تواند تا سال آینده به چند برابر ارتقا پیدا کند. بنابراین فراموش نکنیم که خط قرمز های ما نابخشودنی هستند پس در اجرای آن ها دقت کنیم. چرا که همه ما در یک کشتی نشسته ایم و اگر این کشتی توسط خودمان سوراخ شود تمام مدل خراب می شود و همگی زیر آب می رویم.

براساس این گزارش، نشست مشترک فن بازارها و کارگزاران مبادله فناوری کشور صبح امروز (دوشنبه) به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با حضور مدیران وکارگزاران فن بازارهای منطقه ای و کارگزاران منتخب حوزه تبادل فناوری در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شد.

منبع: مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری


5274034
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانک‌ها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تا امروز تعداد مجوز‌های تبدیل شده به شناسه یکتا از مرز ۴۲۷ هزار گذشت و استان لرستان و سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه صدرنشین هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو گفت: برآورد ما افزایش دوبرابری میزان قرارداد‌های تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ نسبت به دوره‌ قبل است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون سازمان توسعه تجارت گفت: گوشت گرم از کنیا، آفریقای جنوبی و تانزانیا به ایران وارد می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح خودکفایی برنج گفت: با احتساب جمعیت کشور و اتباع و همچنین ذخایر استراتژیک، سالانه ۳ میلیون و ۲۰۰ هزارتن برنج مورد نیاز کشور است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس شورای ملی زعفران گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که با رفع موانع صادرکنندگان، صادرات زعفران تا پایان سال به ۴۰۰ تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر صدور مجوز‌های سازمان نظام مهندسی کشاورزی گفت: در ۵ سال گذشته ۴ هزار و ۸۰۰ درخواست مجوز شروع فعالیت دامداری و پرورش طیور داشته ایم که به دلیل نداشتن فاصله طولی و جرائم تایید نشده و امکان شروع برای فعالیت این بخش‌ها فراهم نشده است.  
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران گفت: متقاضیان طرح جوانی جمعیت باید به این نکته توجه کنند که به هیچ عنوان امتیاز‌های  اراضی طرح جوانی جمعیت و یا نهضت ملی مسکن قابل خرید وفروش نیست.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است