علمی فناوری 08:35 - 09 آذر 1394
یکی از وحشتناک‌ترین کپی‌هایی که از روی گوشی‌های آیفون صورت گرفته توسط یک شرکت رومانیایی بوده است.

مجله دیجی کالا - فرزانه احسانی مؤید: کپی از روی گوشی‌های آیفون خبری نیست که تازگی داشته باشد؛ در واقع از وقتی آیفون عرضه شده، حدود یک دهه است که مدل‌هایی با رنگ و ظاهر مشابه از روی آن ساخته می‌شود.



 این کپی‌سازی معمولا در کشورهایی انجام می‌شود که مالکیت ایده در آن‌ها اهمیت چندانی ندارد و کپی رایت و قوانین مشابه سفت‌وسخت اعمال نمی‌شود.



ناشیانه‌ترین کپی‌ها از روی گوشی آیفون



جالب‌ترین بخش داستان این‌جاست که این محصولات تقلبی نه تنها داخل چین و بازارهای الکترونیکی این کشور خوب فروش می‌کنند بلکه به مرزهای اروپا هم وارد شده‌اند و کاربران زیادی هم در آن‌جا دست و پا کرده‌اند.



اصل اول در تولید یک محصول تقلبی و کپی، این است که حداقل از نظر ظاهری، هرچه بیش‌تر شبیه به محصول اصلی باشد تا آن جلوه‌ی مورد نظری را که کاربر با پرداخت هزینه‌ی کم مد نظر داشت را تامین کند.



با این وجود گاهی کپی‌ها آن‌قدر وحشتناک یا به قول معروف، ضایع هستند که به یک نسخه‌ی جدید ناشناخته تبدیل می‌شوند؛ نه آیفون هستند، نه نیستند.



در این مقاله به چهار مورد از بدترین کپی‌های آیفون می‌پردازیم که توسط یک شرکت رومانیایی به نام «فریمن» (Freeman) تولید شده است.



ناشیانه‌ترین کپی‌ها از روی گوشی آیفون



E-boda-T300



اول، گوشی E-boda مدل T300 است که سعی کرده المان‌های طراحی ظاهری آیفون را مو به مو رعایت کند. حتی رنگ کاور پشتی آن هم طلایی است.



این گوشی یک پردازنده‌ی تک‌هسته‌ای Spreadtrum SC6531 دارد، یک رم ۳۲ مگابایتی و ۳۲ مگابایت هم حافظه‌ی ذخیره‌ی اطلاعات. نمایشگر این اثر هنری ۲٫۸ اینچ با رزولوشن ۳۲۰ × ۲۴۰ پیکسلی است و کیفیت دوربین پشتی آن فقط ۰٫۳ مگا پیکسل است.



با این تناسبات مو به مو ما انتظار داشتیم نسخه‌ی رز-گلد این گوشی را هم ببینیم؛ اما تولید نشد.



ناشیانه‌ترین کپی‌ها از روی گوشی آیفون

E-boda-T200



پس چی که گوشی E-boda T300 یک نسخه‌ی «قبلی» هم داشته که اسم آن T-200 بود. (این برند حداقل در نام‌گذاری محصولات‌اش از یک نظم و قانونی پیروی می‌کند).



از آن‌جایی که تولید این گوشی به کمی عقب‌تر از آیفون ۶ برمی‌گردد، نسخه‌ای که از روی آن کپی شده هم مدل ۶ نیست. T-200 رونوشت آیفون 5 و 5S است.



نمایشگر این گوشی ۲٫۴ اینچی است و جزییات را کمی بهتر از T-300 نشان می‌دهد، چون رزولوشنی معادل ۳۶۰ × ۴۰۰ پیکسل دارد.‌ پردازنده‌ی آن عینا مانند مدل T-300 و همان Spreadtrum SC6531 تک‌هسته‌ای است.



 دوربین همان ۰٫۳ مگاپیکسل است و رم و رم داخلی هم هر کدام ۳۲ مگابایت ظرفیت دارند (یعنی هیچ‌ یک از این ویژگی‌ها در نسخه‌ی بعدی، که T-300 باشد، ارتقا پیدا نکرده‌اند).



نکته‌ی مهم و جالب درباره‌ی T-200 این‌که گوشی مورد نظر با این همه ضعف سخت‌افزاری و کیفیت پایین، از طریق بازار یونان و فروشگاه‌های Germanos stores فروخته شده که از عرضه‌کننده‌های بسیار معروف در اروپای شرقی است.



ناشیانه‌ترین کپی‌ها از روی گوشی آیفون

iPhone Nano



شاید یادتان نباشد، ولی مدت‌ها پیش در سال ۲۰۱۱ در کوچه و بازار شایعه شده بود که اپل می‌خواهد یک مدل جمع‌وجورتر و ارزان‌تر از آیفون بسازد. حتی اسم هم داشت: «آیفون نانو».



مسلما خبرها دروغ محض بودند و هرگز آیفون نانو عرضه نشد ولی با این حال شرکت‌های تقلبی‌ساز با این فکر که عقب نمانند، سریع دست به کار شدند و یک نمونه‌ی کوچک از آیفون مدل روز به نام آیفون نانو ساختند. هرچند نتیجه‌ی تلاش‌شان بامزه است.



ناشیانه‌ترین کپی‌ها از روی گوشی آیفون

iPhnoe



«آیفنو» (iPhnoe)؟ این یکی دیگر به هیچ رقم قابل هضم نیست. فقط چند لحظه‌ی اول که چشم‌تان به این گوشی می‌افتد ممکن است فکر کنید که شبیه به آیفون خودمان است. اما وقتی به آن نگاه می‌کنید، تقلید ناشیانه از آیفون ۴ را در سرتاپای دستگاه تشخیص می‌دهید.



 این گوشی یک کیبورد قائم با طراحی افتضاح دارد که حتی کشویی هم نیست. همه چیز در مورد طراحی این گوشی فرسنگ‌ها به دور از زیبایی و ظرافت موجود در محصولات شرکت اپل است.

7447581
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نیک فرجام گفت: سیستم هوشمند گلخانه مستقل در مناطق مختلف گلخانه و یا به صورت یکپارچه با سیستم مرکزی جهت پایش و کنترل پارامترهای مختلف به کار گرفته می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» شرکت مایکروسافت قابلیت جدیدی را تحت عنوان ترجمه هوشمند پیام‌ها در مکالمات Microsoft Teams معرفی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: علت مرگ پزشک جوان هنوز از سوی پزشکی قانونی تعیین نشده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تاکنون ۴۰ هزار و ۶۵۵ عمل جراحی اورژانسی در کشور انجام شده است.  

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است