اجتماعی 13:55 - 30 آذر 1393
گرگان - ایرنا - آیین های سوگواری در سالروز رحلت خاتم نبوت حضرت رسول اکرم (ص) و سبط اکبر او امام حسن مجتبی (ع) در سراسر استان گلستان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، قشرهای مختلف مردم شیعه و اهل سنت استان گلستان طی دیشب و امروز با برافراشتن بیرق های عزا و سیاهپوش کردن کوی و برزن و حضور در مراسم و تجمعات عزاداری؛ عشق و ارادت خود را به خاتم النبیین (ص) و اهل‌ بیت (ع) نشان دادند.



به همین مناسبت تجمع بزرگ لبیک یا رسول‌ا.. (ص) با حضور هیئات مذهبی و دستجات سینه‌زنی و عزاداری در بقاع متبرکه و امامزادگان سراسر استان گلستان برگزار شد.



همچنین برپایی مراسم قرائت زیارت از بعید پیامبر اکرم (ص) در امام زادگان استان گلستان از جمله آستان مقدس امام زاده عبدا.. (ع) شهر گرگان با حضور پرشور مردم عزادار از دیگر برنامه های امروز بود.



کارکنان نیروهای مسلح گلستان نیز مراسم دسته‌روی، سینه زنی و زنجیرزنی را در شهرهای مختلف استان از جمله گرگان مرکز استان برگزار کردند.



آنان با حضور در صفوف منظم عزاداری در کنار مردم شهیدپرور استان گلستان، با آرمان‌های شهیدان و امام شهدا عهد و پیمانی دوباره بستند.



همچنین در مراسم سوگواری که روز شنبه با حضور کارکنان در سطح ادارات استان گلستان برگزار شد، سخنرانان در باره جایگاه رفیع پیامبر اکرم در جهان اسلام، اهمیت شناخت صحیح مردم از ایشان، پیروی از سیره نبوی و آشنایی با ابعاد زندگی حضرت ختمی مرتبت، سخن گفتند.



پیامبر اکرم (ص) پس از بیست و سه سال دعوت و مجاهدت و ابلاغ پیام الهی و پس از فراز و نشیب­های فراوان در راه انجام رسالت بزرگ خویش، سرانجام در روز بیست و هشتم ماه صفر سال یازدهم هجرت پس از چهارده روز بیماری و کسالت، رحلت فرمود و در هجره‌ی مسکونی خویش در جوار مسجدی که تأسیس کرده بود، به خاک سپرده شد.



پروردگار متعال در آیه 21 سوره احزاب می فرماید 'مسلماً رسول خدا برای شما سرمشق نیکویی است، برای آن‏ها که امید به رحمت خدا و روز رستاخیز دارند و خدا را بسیار یاد می‏کنند'.



همچنین 28 صفر سالروز شهادت سبط اکبر پیامبر امام حسن مجتبی (ع) است که در روزهای طوفانی صدر اسلام همچون بازویی پرتوان در کنار پدر بزرگوارش و نیز در دوران زمامداری کوتاه خودش از کیان اسلام و مسلمین دفاع کرد ولی نیرنگ منافقان و دشمنان اسلام که لباس دوستی دین و امارت مسلمین را به دروغ بر تن کرده بودند، از کاسه زهرآگین دشمن خانگی بیرون آمد و دومین شهید امامت به جهان اسلام تقدیم شد.



7464/602

انتهای پیام /*


5460025
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک جرم شناس به پلیس پیشنهاد کرد تا در راستای افزایش بازدارندگی مجازات مجرمان، دوره‌های آموزش و چک لیست‌هایی را برای ماموران میدانی خود پیش‌بینی کند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا از تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر تعاون گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌ها تامین شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر تعاون گفت: اعتبار خرید بسته‌های غذایی و بهداشتی برای مادران دارای فرزند شیرخوار در سه دهک اول درآمدی در تمام استان‌ها تامین شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: نجاتگران این جمعیت به بیش از ۱۰ هزار نفر خدمات امدادی ارائه کردند و ۱۲۵۱ نفر را اسکان اضطراری دادند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد، تسهیلات درمانی در نظر گرفته شده در مصوبه تعرفه‌های درمانی سال ۱۴۰۳ توسط دولت را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پسر جوان که در اقدامی هولناک مادرش را به قتل رسانده، در حالی قرار است بزودی پای میز محاکمه بایستد که مدعی است بدگویی‌های پدرش باعث شده تا او از مادرش متنفر شود و دست به جنایت بزند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» چهار زندانی محکوم به مرگ سحرگاه چهارشنبه برای اجرای حکم در زندان قزل‌حصار پای چوبه دار رفتند، اما سه نفر از آنها با دریافت مهلت و قبول درخواست اعاده دادرسی درپرونده‌شان به سلول خود برگشتند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است