فرهنگی‌هنری 14:31 - 07 آبان 1399
معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با صدور پیامی تأکید کرد: نوجوانان و دانش‌آموزان بسیجی می‌توانند با روحیه دشمن‌شناسی و تأسی از فرهنگ دینی و شناخت راه و رسم شهدا و ایثارگران از جمله شهید محمدحسین فهمیده و سایر شهدای نوجوان،نقش ماندگاری از خود در حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا و ایثارگران برجای گذارند.

گرامیدشت یاد ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز

به گزارش ایسنا، متن پیام سعید اوحدی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

در دوران با عظمت هشت سال دفاع مقدس روزهای باشکوه فراوانی از شجاعت و دلاور مردی‌های شهدا و ایثارگران ثبت و ضبط گردیده و مقاومت ایثارگرانه و شهادت‌طلبانه فرزندان این سرزمین در دفاع و پاسداری از میهن و ارزش‌های اسلامی و انقلابی در لحظه‌لحظه تاریخ این مرز و بوم جلوه‌نمایی می‌کند. در این میان ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز با برخورداری از اعتقادی والا و روح و اندیشه‌ای بزرگ، توانستند در مقابله با دشمن زبون و قدرت‌های استکباری حامی آن با جهاد و مقاومت و نثار خون خویش، نقش‌آفرینی نمایند و از برگزیدگان حضرت دوست شوند.

شهید «محمد حسین فهمیده» و همه شهدای نوجوان و دانش‌آموز در مسیر پاسداشت ارزش‌های الهی و انقلابی و پیروی از فرمان ولی زمان خویش، در نبرد حق علیه باطل گام نهادند و با نثار خون خویش، به همگان نشان دادند ایمان و روحیه ایثار و شهادت فارغ از سن و سال، نقشی ماندگار بر جای می‌گذارد و همیشه تاریخ یاد شهدا و پاک‌سیرتان و دلاوران این مرز وبوم بر تارک این سرزمین می‌درخشد تا آنجا که امام خمینی (ره) در رابطه با شهید محمد حسین فهمیده فرمودند: «رهبر ما آن طفل سیزده ساله‌ای است که با قلب کوچک خود که ارزشش از صدها زبان و قلم ما بزرگتر است، با نارنجک خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم نمود و خود نیز شربت شهادت نوشید.»

امروز نوجوانان و دانش‌آموزان بسیجی می‌توانند با روحیه دشمن‌شناسی و تأسی از فرهنگ دینی و شناخت راه و رسم شهدا و ایثارگران از جمله شهید محمد حسین فهمیده و سایر شهدای نوجوان و بسیجی، مبارزه با متجاوز را به شکل و شیوه روز دنیا انجام دهند تا در آینده نقش ماندگاری از خود در حفظ دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا و ایثارگران برجای گذارند. به فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی «همه شما می‌توانید در کشورتان نقش پیدا کنید. یک روز نقش، نقش «حسین فهمیده» بود؛ یک روز نقش‌های دیگر است. در زمینه مسائل دینی، مسائل فرهنگی، مسائل سیاسی، مسائل اخلاقی، آینده‌نگری، امیدبخشی، نشاط دادن به محیط پیرامون خود و تعبّد و تقیّد و پایبندی به شریعت اسلامی - که سرمایه سربلندی فرد و جامعه است – می‌توان مجاهدت کرد».

همانا فرهنگ ایثار و شهادت گنجینه گران‌بهایی در جهت تقویت مقاومت ایثارگران و مقوم نظام جمهوری اسلامی و عامل پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی و عظمت‌آفرینی در دفاع مقدس و تمامی عرصه‌های مقابله با دشمنان استکباری بوده است. شهید فهمیده‌ها نیز سمبل و الگوی واقعی این فرهنگ هستند، فرهنگی که نوجوانان و جوانان متأثر از آن را به چنان درجه‌ای از معنویت و ازخودگذشتگی می‌رساند که از جان خود برای حفظ و پاسداشت اسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی و کیان جامعه هدیه می‌کنند.

انتهای پیام

 


10784054
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «مردی از کنتاکی»، «تنگه ابوقریب»، «سرقت»و «خزنده» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه گفت: در برنامه «بی‌انتها» واگویه‌های افراد مختلف با خدا را می‌شنویم و از زاویه دید‌های مختلف، دنبال رنگ خدا در زندگی هستیم.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تأکید کرد که روزه فقط به نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه توجه صحیح به روزه و عبادات شرط بندگی است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» زمستان سال گذشته اتفاقات متنوعی را برای رادیو تلویزیون به دنبال داشت که به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امام حسن مجتبی (ع) از ماه مبارک رمضان به عنوان میدان مسابقه‌ای برای بندگان یاد کرده اند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است