سیاسی 16:51 - 30 مهر 1395
کیان‌پور در گفت‌وگو با فارس:
نماینده دورود و ازنا در مجلس با انتقاد از دفاع مدیرکل ارشاد استان لرستان از اجرای یک نمایش موهن به خانواده شهدا و دفاع مقدس،گفت: مجمع نمایندگان لرستان بر عزل مدیرکل ارشاد استان اصرار دارند.

مجمع نمایندگان لرستان بر عزل مدیرکل ارشاد استان اصرار دارند/ به جای عذرخواهی کارمندان معترض را برکنار کردند

مجید کیان‌پور نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به اجرای نمایشی مستهجن و موهن به رزمندگان اسلام و خانواده معظم شهدا در شهرستان خرم آباد، اظهار داشت: مسئولیت اجرای عمومی این نمایش بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان بوده و شخص مدیرکل استان لرستان باید پاسخگو باشد.

وی افزود: باخبر شدیم اخیراً در پی اعتراضات مردمی و انتقادات صریح نمایندگان استان لرستان در مجلس شورای اسلامی نسبت به توهین این نمایش به خانواده معظم شهدا، مدیرکل ارشاد استان لرستان به جای عذرخواهی، دو کارمند معترض به اجرای عمومی این نمایشنامه را عزل کرده است. مسئولیت اجرای عمومی این نمایش در استان لرستان بر عهده مدیرکل ارشاد استان است و او باید رسماً از ملت ایران و مردم لرستان به‌خصوص خانواده معظم شهدا، ایثارگران و آزادگان عذرخواهی کند.

کیان‌پور در ادامه تصریح کرد: هرکدام از صندلی‌هایی که امروز مدیران ما بر آن تکیه زدند، حاصل خون هزاران شهیدی است که تقدیم انقلاب شده‌اند، لذا باید با تمام وجود به شهدا و خانواده‌های آنان احترام بگذارند و پاسدار خون این شهدا باشند و نسبت به حفظ هر چه بیشتر حرمت شهدا کمک کنند نه اینکه نمایشی را به اجرای عموم درآورند که متن این نمایش دارای حتی کشف حجاب باشد، واقعاً جای تأسف دارد که هیچ‌کس حتی به روی خودش هم نمی‌آورد و تصور می‌کنند با عزل و برکناری 2 کارمند این اقدام موهون آنان درست می‌شود.

نماینده دورود و ازنا همچنین تأکید کرد: مدیرکل ارشاد استان لرستان باید رسماً عذرخواهی کند و مطمئن باشد که مجمع نمایندگان استان لرستان در مجلس به‌طورجدی این موضوع را پیگیری خواهند کرد و در این زمینه به وزیر ارشاد هم رسماً تذکر دادند.

وی یادآور شد: برای ما خیلی عجیب است که چرا اصلاً اجازه اجرای چنین نمایش‌هایی در جشنواره داده می‌شود؟ بعد از اجرای عمومی این نمایش، ما 2 هفته صبر کردیم تا شاید آنان از اقدامشان پشیمان شوند و عذرخواهی کنند، اما متأسفانه هیچ‌گونه اقدامی در این راستا انجام نشد، مسئولان ارشاد کشور و استانی باید به‌طورجدی این موضوع را پیگیری و رسماً از ملت ایران عذرخواهی کنند.

کیان‌پور در پایان با اشاره به درخواست مجمع نمایندگان استان لرستان برای برکناری مدیرکل ارشاد این استان، گفت: آن موضوع به قوت خود باقی است، ما به‌عنوان نماینده یک‌میلیون و 700 هزار نفر جمعیت استان لرستان خواستار برخورد قانونی با عوامل اجرای این نمایش موهون و مستهجن هستیم.


8238388
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به ترکمنستان سفر کرده است، با سردار بردی محمدف رئیس جمهور این کشور دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» نوروزی گفت: ایران یکی از معدود کشور‌هایی است که دانش و فناوری جداسازی ایزوتوپ‌ها را به شکل بومی توسط دانشمندان جوان خود کسب کرده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رییس جمهور گفت:مردم غزه نه تنها منتظر حمایت برخی دولت‌های اسلامی نماندند بلکه با مقاومت بی‌نظیر خود بی‌خاصیت بودن نهادها، تشکل‌های بین‌المللی مدعی حقوق بشر را ثابت کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» قالیباف گفت: هیمنه رژیم صهیونیستی با تمام راهبرد‌های تکنیکی و تاکتیکی در حوزه داخلی و خارجی در همان هفته نخست پس از عملیات طوفان الاقصی فرو ریخت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سردار شکارچی گفت:از بسیاری از دولت‌ها ناامید هستیم، چون نه تنها به مردم مظلوم و بی پناه غزه کمک نمی‌کنند بلکه به اسرائیل کمک هم می‌کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است