فرهنگی‌هنری 15:41 - 07 بهمن 1393
تهران - ایرنا- معاون امور هنری وزیر ارشاد و جمعی از هنرمندان موسیقی با اکبر گلپایگانی (گلپا) خواننده دیدار و برای وی آرزوی سلامتی کردند.

به گزارش روز سه شنبه معاونت هنری وزارت ارشاد، گلپایگانی درباره احوال کنونی خود گفت و ادامه داد: آهنگی از آقای پازوکی به دستم رسید و دوست داشتم در سن 82 سالگی این ترانه را بخوانم. این ترانه را هفته گذشته در منزلم ضبط کردم.



وی افزود: امروز خواننده های جوان پیشرفت تکنیکی خوبی دارند ولی حس لازم در کارهای موسیقی کم تر دیده می شود. امیدوارم جوانان روزی به این مرحله هم برسند.



گلپا گفت که او یکی از چهار خواننده گل های جاویدان بوده ، به مال دنیا هم نیازی نداشته و حقوق و مزایای مربوط به هنرمندان پیشکسوت خود را نیز بخشیده است و قصد دارد منزل مسکونی خود را وقف هنرستان موسیقی کرده تا جوانان علاقه مند از این امکان بهره مند شوند.



او خطاب به هنرمندان حاضر در جمع گفت: شما دوستان هنرمندم نمی دانید هر کدام چه سهم مهمی در موسیقی ایران دارید.



علی مرادخانی، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای استاد گلپا آرزوی سلامتی کرد و گفت: لازم است که هر از گاهی به همراه هنرمندان به استادان موسیقی سر بزنیم و از احوال آن ها باخبر شویم.



گلپایگانی یکی از آرزوهای خود را همین دور هم جمع شدن دوستان هنرمند خود عنوان کرد و گفت: بعضی هنرمندان مدت ها در بستر بیماری بودند ولی کسی از آن ها عیادت نکرد و پس از مرگ آن ها، همه در مجلس آنها شرکت کردند. این هنرمندان در دوران زندگی خود به دیدار دوستان شان نیاز داشتند.



در این دیدار، شاهین فرهت به استاد گلپایگانی گفت: شما آواز ایرانی را بین مردم آوردید و به مردم شناساندید. تکیه گاه هنرمندان هستید. افسوس امروز ملودی های ماندگاری مانند آن زمان را نداریم.



محمد سریر، رییس هیات مدیره خانه موسیقی نیز از گلپا درخواست کرد عضو افتخاری خانه موسیقی شود.



وی گفت : ما خاطرات زیادی با صدای شما داریم و تاسف می خورم که جوانان امروز این خاطرات را نخواهند داشت. سایه شما بر سر موسیقی ایران پایدار باشد.



داود گنجه ای آهنگساز با قدردانی از فراهم شدن شرایطی که جمعی از هنرمندان بتوانند با گلپایگانی دیدار کنند، گفت: گلپا تمامی ویژگی های یک موسیقیدان را دارد چرا که موسیقی ما عاطفی است.



حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی نیز در تماس تلفنی، برای اکبر گلپایگانی آرزوی سلامتی کرد



هوشنگ کامکار نیز دراین نشست به گلپایگانی گفت: پدرم عاشق صدای شما بود. شما در قلب همه مردم ایران جای دارید. ایرانیان با صدای شما زندگی کرده اند.



فرهاد فخرالدینی و شهرام ناظری نیز با تماس تلفنی جویای احوال استاد گلپا شدند.



حسن ریاحی، لوریس چکناواریان، حسن مهرجردی نیز در این دیدار، معاون امور هنری را همراهی کردند.



فراهنگ**9252**1601**

انتهای پیام /*


5715053
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی از شگفتی سفر به پاکستان، سریلانکا و استقبال گروه‌های گوناگون در هر دو کشور از رئیس‌جمهور صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه سینمایی «هفت» با اجرای بهروز افخمی از جمعه ۷ اردیبهشت‌ماه پخش خود را در شبکه نمایش از سر می‌گیرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جدیدترین قسمت از «باغ شادونه» با ورود یک شخصیت جدید پنجشنبه 6 اردیبهشت حوالی ساعت 17:15 از شبکه دو سیما روانه آنتن می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس رسانه ملی درباره تولیدات سازمان متبوع خود در زمینه عملیات «وعده صادق» توضیح داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فیلم «مست عشق» با جذب ۵۱ هزار مخاطب طی روز گذشته موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در روز‌های پایانی اولین هفته از اردیبهشت ماه فیلم‌های سینمایی «جغد شب»، «قاتلان ماه کامل» و «در مسیر بوستون» از قاب شبکه‌های سیما تماشایی می‌شوند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جبلی گفت: رسانه ملی و وزرات ورزش در حال تدوین آیین‌نامه‌ای درباره حق پخش فوتبال هستند که تقدیم هیئت وزیران خواهد شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» استاد پیشکسوت قرآنی گفت: قرآن همه چیز ماست. اگر قرآن می‌تواند تمام مشکلات ما را حل کند، چرا ما آن را در اولویت قرار ندهیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس مذهبی با اشاره به فضائل متعدد شاه عبدالعظیم حسنی (ع) از ایشان به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام یاد کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزارت فرهنگ، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ تدوین شده است، ابلاغ کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است