فرهنگی‌هنری 18:06 - 08 فروردین 1394
تمثال شهید حسین املاکی، قائم مقام لشکر 16 قدس گیلان در مقابل اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان نصب شد.

رونمایی از تمثال شهید املاکی در مقابل بنیاد شهید گیلان

به گزارش ایسنا - منطقه گیلان، محمد رضا داوطلب - معاون فرهنگی بنیاد شهید و امورایثارگران استان گیلان - با اعلام خبر گفت: در آستانه سالروز شهادت سردار همیشه قهرمان گیلان، شهید حسین املاکی، تمثال مبارک این شهید والامقام در مقابل اداره کل استان نصب شد.

وی افزود: گرامیداشت یاد و خاطر شهدا در بهار فاطمی، سالی که مزین به نام مادر شهیدان است از مهمترین وظایف فرهنگی و اجتماعی ما است. نام بردن و انجام کار برای شهیدان افتخار ما است و هرچه داریم به یمن خون های پاک و مقدس آنها است و امید داریم فردای مان نیز بیمه آنان شود.

داوطلب با تقدیر از فعالیت‌های سازمان زیباسازی شهرداری رشت اظهار کرد: این فعالیت‌ها موجب آشنایی آحاد مردم بویژه فرهیختگان و جوانان با فرهنگ غنی ایثار و شهادت می شود و با ایجاد طرح های خلاقانه و نوآورانه فصلی و ماهانه با انجام امور هنری تجسمی می‌توان در غنی کردن این برنامه بیش از پیش موثر بود.

سردار شهید حسین املاکی در شب عاشورا سال 1340 در روستای «کولاک‌محله» لنگرود در خانواده‌ای مذهبی و کشاورز به دنیا آمد و پس از گذراندن دوران تحصیلی به‌دلیل ایمان، شجاعت، خلاقیت، تدبیر و توانمندی توانست در کوتاه‌ترین زمان توان رزمی خود را تثبیت کند و مدتی بعد به تیپ 25 کربلا پیوست.

شهید املاکی در مدت زمانی اندک توان رزمی خود را به منصه ظهور رساند و در واحد اطلاعات و عملیات مسئولیت فرماندهی، محور یکم به ‌عهده داشت و پس از عملیات «والفجر8» در منطقه عمومی «فاو» دیگر همرزمانش مانند سردار «مهدی خوش‌سیرت» و «حسن رضوان‌خواه» به او پیوستند و فرماندهی گردان‌های پیاده تیپ قدس را بر عهده گرفتند.

سردار حاج محمود قلی‌پور نیز رئیس ستاد تیپ قدس گیلان بود که با همت بلند و شجاعت و دلاوری این دلاور مردان و سرداران گیلانی چنان تحولی در عملیات‌ها ایجاد شد که پس از عملیات «کربلا2» در منطقه حاج عمران به تعبیر مقام معظم رهبری «حماسه آفرینان لشکر قدس در کربلای دو کربلای دیگری آفریدند.»

سردار رشید اسلام حسین املاکی پس از انجام عملیات کربلای دو و «کربلای 4» در عملیات «کربلای 5» با حفظ سمت، فرماندهی محور یک عملیاتی را در جزیره «بوارین» بر عهده گرفت و پس از انجام عملیات «نصر4» به سمت قائم مقام لشکر 16 قدس گیلان منصوب شد.

شهید املاکی در 9 فروردین سال 67 در عملیات والفجر 10 در منطقه عمومی سیدصادق، شانه‌دری روی ارتفاعات بانی‌بنوک به همراه یاران و همرزمان شهید محمد اصغری‌خواه، فرمانده گردان کمیل و شهید دکتر محمد حبیبی‌پور و شهید سید عباس موسوی و دیگر دلاوران شجاع اسلام در اثر حمله ناجوانمردانه بمباران شیمیایی به فیض شهادت نایل آمد.

حسین املاکی در نبرد و آتش حملات شیمیایی دشمن با مشاهده یک بسیجی که ناله و استمداد کمک می‌طلبید، ماسک صورت خود را برداشت و به صورت بسیجی بست و در نهایت هر دوی آنها شهید شدند.

انتهای پیام


6107497
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است