اجتماعی 18:07 - 31 اردیبهشت 1401

ثبت‌نام دوره جدید وام حمپاد از اول خرداد

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود مرتضایی‌فرد از آغاز ثبت‌نام اینترنتی ارائه تسهیلات طرح حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی بازنشستگان و فرزندان آن‌ها (حمپاد) از اول خردادماه خبر داد و گفت: در دوره جدید اجرای این طرح، مهلت پایانی ثبت تقاضا حذف شده و متقاضیانی (شخص بازنشسته و یا فرزند) که تاریخ تصویب پروپوزال پایان‌نامه یا رساله دکتری آنان از ۳۱ مردادماه ۱۴۰۰ به بعد باشد می‌توانند از ابتدای خردادماه بدون محدودیت نسبت به ثبت تقاضای اینترنتی خود در درگاه خدمات الکترونیک صندوق به نشانی sabasrm.ir اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: مبلغ وام حمپاد برای پایان‌نامه‌های دوره کارشناسی‌ارشد در این دوره به چهار میلیون تومان و برای پایان‌نامه‌های دوره دکتری نیز به شش میلیون تومان افزایش یافته است. کارمزد این تسهیلات چهار درصد و اقساط آن نیز ۳۶ ماهه است.

وی گفت: در این دوره ضمن اینکه امکان ثبت نام برای خود بازنشستگان که دانشجوی دوره ارشد یا دکتری هستند فراهم شده، این امکان نیز ایجاد شده تا اگر شخص بازنشسته و فرزند وی همزمان دانشجو و متقاضی دریافت این تسهیلات باشند هریک به صورت جداگانه ثبت‌نام کنند.

مرتضایی‌فرد همچنین گفت: بازنشستگانی که دارای چند فرزند دانشجو در مقاطع ارشد و دکتری باشند نیز می‌توانند هرکدام به صورت جداگانه ثبت نام کنند و در این زمینه هم محدودیتی وجود نخواهد داشت.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین یادآور شد: البته فرزندی که هم پدر و هم مادر، هر دو بازنشسته باشند تنها از یک دفترکل امکان ثبت نام دارند.

وی تاکید کرد: متقاضیان باید توجه داشته باشند که تنها پایان نامه‌هایی مورد پذیرش و بررسی قرار می‌گیرند که به تصویب گروه آموزشی دانشگاه محل تحصیل متقاضی رسیده و مرحله تصویب پروپوزال یا رساله را طی کرده باشند.

مرتضایی‌فرد همچنین بیان کرد: در سایت ثبت نام اینترنتی متقاضی باید نسبت به دریافت فرم معرفی نامه دانشگاه که با عنوان فرم پیوست شماره یک موجود است اقدام کرده و پس از تکمیل و ثبت در دبیرخانه دانشگاه به همراه مهر و امضای واحد آموزش محل تحصیل، تصویر آن را در سایت بارگذاری کند.

در پایان هرماه، بر اساس میزان تخصیص اعتبار از سوی بانک عامل و پس از راستی آزمایی و صحت سنجی از مدارک ارسالی تسهیلات برای «واجدین شرایط» به حساب حقوقی فرد بازنشسته واریز خواهد شد.


11568675
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است