استانی 15:54 - 02 اردیبهشت 1397
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برای ساخت 1000 تخت به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

ساخت 1000 تخت بیمارستانی نیاز به یک هزار میلیارد تومان دارد

به گزارش ایسنا، دکتر کوروش ساکی در دیدار پرسنل این دانشگاه با نماینده ولی‌فقیه در لرستان که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی استان دارای 11 هزار پرسنل، 11 شبکه بهداشتی درمانی، 15 بیمارستان، 643 خانه بهداشت و 150 مرکز بهداشتی درمانی است.

وی با بیان اینکه امروز شاهدیم بیشترین آمار مرگ‌ومیر مربوط به بیماری‌های غیرواگیر(قلبی و عروقی) است، افزود: تغییر سبک زندگی، کاهش فعالیت‌ بدنی، استرس و مصرف مواد خوراکی با ترانس بالا سبب شده امروز شاهد افزایش مرگ‌ومیر به لحاظ بیماری‌های غیرواگیر هستیم و این موضوع هزینه‌های سنگینی برای درمان و خانواده‌ها به دنبال دارد.



ساکی بیان کرد: تجهیز بیمارستان‌ها برای درمان بیماری‌های غیرواگیر میلیاردها میلیارد تومان هزینه به جامعه تحمیل می‌کند.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: باید مردم از مصرف نمک، قند، شکر و رفتارهای ریسک‌پذیر اجتناب کنند.



وی با اشاره به اینکه در عرصه آموزش پزشکی، 3600 دانشجو، 260 عضو هیئت علمی و 10 دانشکده داریم که در راستای تربیت دانشجوی پزشکی و پیراپزشکی است، گفت: تربیت متخصص از رده‌های بالای استانداردسازی در علوم پزشکی است، در حال حاضر 13 رشته تحصیلات تکمیلی در دانشگاه داریم.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان کمبود تعداد تخت‌های بیمارستانی را معضل همیشگی دانشگاه دانست و با اشاره به اینکه در سال 92 به ازای هر 1000 نفر 8 دهم تخت داشتیم، افزود: هزینه احداث هر تخت بیمارستانی بین 750 میلیون تا 1 میلیارد تومان است.



وی گفت: در حال حاضر به ازای هر یک هزار نفر یک تخت داریم و البته هزار تخت در حال ساخت داریم که در افق 1404 به ازای 1000 نفر نورم تخت‌ها به 2.2 تخت می‌رسد، بیان کرد: برای ساخت 1000 تخت به یک هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.



این مسئول با اشاره به اینکه تخت‌های ویژه مهم و گران هستند، بیان کرد: 95 درصد این تخت‌ها در چهار سال گذشته افزایش یافته و این مهم در راستای کاهش میزان مرگ و میر بوده است.



رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: این طرح در هفت بسته ارائه شد که مهم‌ترین آن کاهش فرانشیز بوده و دانشگاه در این راستا تاکنون 200 میلیارد تومان هزینه کرده است.



ساکی بیان کرد: قبل از طرح تحول هزینه عمل جراحی قلب باز، 100 میلیون تومان بود و الان با این طرح بین 400 تا 500 هزار تومان هزینه دربر دارد.



انتهای پیام


9754192
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است