ورزشی 11:24 - 10 آبان 1393
اگر کادر فنی فعلی درباره کادر فنی گذشته حرف بزند خیلی حرف‌ها را می‌گویم
سرمربی سابق تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز، گفت:‌اگر این تیم در حال حاضر به باخت عادت کرده محصول دست‌پخت کادر فنی جدید است.

تارتار: عادت به باخت گسترش‌فولاد محصول کادر فنی جدید است/جذب 2 بازیکن جدید این تیم تعجب‌برانگیز است

مهدی تارتار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس،‌ در خصوص اظهارات فراز کمالوند سرمربی تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز پس از شکست مقابل تراکتورسازی در هفته سیزدهم لیگ برتر، گفت: دوست نداشتم راجع به گسترش فولاد حرف بزنم و در ابتدا هم از اصحاب رسانه عذرخواهی می‌کنم چرا که بعد از قطع همکاری با این باشگاه پاسخگوی خبرنگاران نبود چرا که اعتقاد دارم دستمزدی که از گسترش فولاد گرفتم باید حلال باشد تا بتوانم راحت در زندگی‌ام آن را خرج کنم و نمی‌خواستم با صحبت‌هایم تیم را به حاشیه ببرم و تمرکز بازیکنان را به هم بریزم اما با توجه به مصاحبه‌های اخیر همکارم جا دارد که برای روشن شدن اذهان عمومی توضیحاتی دهم.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم هر مربی که بخواهد تیمی را در اختیار بگیرد همه جوانب را بررسی می‌کند و با آگاهی قرارداد می‌بندد و به همین دلیل اینگونه صحبت کردن ها مناسب نیست چرا که یک مربی یا همه چیز را قبول می‌کند و یا نه. اما اینکه یک مربی بعد از باخت بگوید تیم خوب بسته نشده این یک توجیه است. من خودم همیشه تیم‌های در حال سقوط را تحویل گرفتم اما هیچ گاه اینگونه توجیه  نکردم اما همکار من برای اینکه به گونه‌ای کارش را توجیه کند تقصیر را به گردن من می‌اندازد.

تارتار اظهار داشت: طبق گفته کمالوند ما 5 بازیکن گرفته‌ایم که همگی آنها از لیگ یک به ما اضافه شدند. حالا سوال من از او این است که آیا مرتضی اسدی و محمدمهدی نظری دو بازیکن سابق تراکتورسازی و استقلال که اولی با تیمش قهرمان جام حذفی شد و دومی هم در تیم همیشه مدعی استقلال حضور داشته آیا این بازیکنان لیگ یکی بودند؟! محمد مختاری، میلاد جهانی و حمید جوکار هم سه بازیکن دیگر ما بودند که طبق آمار محمد مختاری و جوکار در لیگ برتر آمار قابل توجهی داشتند اما تیم آنها سال قبل سقوط کرد و نمی‌توان عملکرد چند ساله آنها در لیگ برتر را اینگونه زیر سوال برد حتی میلاد جهانی بازیکن جوان و خوب مس کرمان اجازه جدایی از این تیم را نداشت و با اصرار خودش رضایتنامه گرفت و پیش ما آمد و مطمئن باشید این 5 بازیکن، بازیکنان باکیفیتی بودند که به ما اضافه شدند و در آینده هم این پنج بازیکن به ما کمک خواهند کرد.

سرمربی سابق تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز در ادامه گفت: اما جالب اینجاست در شرایطی که کمالوند می‌گوید بازیکنان خوبی نگرفته‌ایم و نیاز مبرم به بازیکنان خوب وجود دارد آوردن علی لطیفی و پیمنتا چه معنی دارد؟! این دو بازیکن برای ما قابل احترام هستند اما لطیفی در لیگ یک بازی کرده و امسال هم هیچ تیمی او را نخواست و تنها ماند و پیمنتا هم از لیگ دو امارات به گسترش فولاد آمده و تیمی که نیاز شدید به بازیکن دارد اینگونه خودش را تقویت نمی‌کند و این برای ما جای تعجب دارد. البته همانطور که کمالوند گفته سوءتفاهم نشود من هم می‌گویم سوءتفاهم نشود اما تیمی که بازیکن می‌خواهد چطور دو بازیکن از این رده‌ها به خودش اضافه کرده و این برای ما جای تعجب دارد.

وی خاطرنشان کرد: کمالوند گفته گسترش فولاد به باخت عادت کرده است اما باید به او بگویم در 11 هفته‌ای که امسال ما با این تیم بودیم این تیم هیچ گاه دو باخت پشت سر هم نیاورد و همیشه بعد از یک باخت یا مساوی کردیم یا بردیم اما باخت‌های جدید محصول کار کادر فنی جدید بوده و اگر این تیم به باخت عادت کرده است این را من نباید بگویم چرا که با کادر فنی جدید، بازیکنان به باخت عادت کرده‌اند و این مسئله به کادر فنی فعلی برمی‌گردد چرا که در 11 هفته چنین اتفاقی نیفتاده بود. من این صحبت‌ها را برای روشن شدن اذهان عمومی مطرح کردم چرا که کمالوند وقتی گسترش فولاد را تحویل گرفت گفت که این تیم از نظر سخت‌افزار، بازیکن و مدیریت پتانسیل خوبی دارد و به نظر می‌رسد روز اول از نظر او همه چیز خوب بود اما الان همه چیز خراب شده و بازیکنان کیفیت‌شان پایین آمده است. بهتر است در همه کارها صداقت داشته باشیم و باخت را گردن کسی نیندازیم. آیا اگر گسترش فولاد سه بازی‌اش را می‌برد کسی می‌گفت این بردها را مدیون تارتار هستیم؟! اما حالا که باخته‌اند این حرف‌ها مطرح می شود. ما در 11 هفته ابتدایی قرعه بسیار بدی داشتیم اما با این شرایط باز هم امتیازات خوبی گرفتیم و توصیه من این است که بهتر است به فکر تیم خودمان باشیم و با توکل به تیم‌مان به جلو برویم نه با ایجاد حاشیه برای توجیه کار!

وی درباره کنار رفتن عبدالرزاق میراب سرپرست پیشین تیم فوتبال گسترش فولاد تبریز هم، گفت: من نمی‌خواهم فعلا خیلی چیزها را باز کنم اما امیدوارم کادر فنی جدید درباره کادر فنی دیگر حرف نزند چرا که دیگر در اینصورت مجبور می شوم خیلی حرف‌ها را بزنم. میراب از پاک‌ترین و سالم‌ترین افراد باشگاه بود اما او را کنار گذاشتند و من نمی‌خواهم این مسئله را باز کنم اما امیدوارم هر کسی که مسئولیت را به عهده می‌گیرد در پی توجیه کار نباشد.

تارتار ادامه داد: من به بازیکنان این تیم اعتقاد دارم و اگر بازیکنان از نظر روحی روانی رویشان کار شود شرایط خوب خواهد شد. سال گذشته که ما تیم را در اختیار گرفتیم این تیم از 10 بازی 4 امتیاز داشت اما چنین حرف‌هایی را نزدیم اما الان در سه بازی آخری که ما در تیم بودیم 4 امتیاز گرفتیم و بهتر است دوستان هم توجیه نکنند و من این حرف‌ها را دوستانه به آنها می‌گویم.


5088074
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» با شکست جردن باروز مقابل جیسون نولف، قهرمان المپیک و جهان حضور در المپیک پاریس را از دست داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهدی پور این هفته پس از برطرف شدن ورم پایش، زانوی خود را به تیغ جراحان خواهد سپرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه استقلال قصد دارد تا یک مدیر خارجی برای آکادمی این باشگاه انتخاب کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دروازه‌بان تیم فوتبال استقلال قصد دارد در پایان فصل از جمع آبی‌پوشان جدا شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» پیشکسوت فوتبال گفت: تیم پرسپولیس در آرامش قرار دارد، اما استقلال همچنان درگیر حاشیه و مشکلات است.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» منچسترسیتی، بایرن مونیخ و رئال مادرید در جدیدترین رنکینگ تیم‌های باشگاهی اروپا همچنان در رتبه های اول تا سوم هستند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» یوونتوس در دیداری خارج از خانه با نتیجه ۲-۲ مقابل کالیاری متوقف شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل باشگاه تراکتور از توافق با یک سرمربی خارجی مطرح که سابقه سرمربیگری در تیم ملی اروپایی را دارد، خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» معاون ورزشی باشگاه پرسپولیس درباره مسائل مختلف این تیم و تنش بین سرخابی ها توضیحاتی را بیان کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سیاه‌چاله‌ای با جرم ۳۳ برابر خورشید، بزرگ‌ترین سیاه‌چاله‌ی ستاره‌ای دیده‌شده تاکنون است و فاصله‌ی بسیار کمی با زمین دارد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است