اقتصادی 13:31 - 14 تیر 1394
توافق 18.7 میلیارد دلاری برای بستن پرونده نشت نفتی
شرکت بریتیش پترولیوم با پرداخت 18 میلیارد و 700 میلیون دلار خسارت با شاکیان پرونده نشت نفتی این شرکت در خلیج مکزیک در سال 2010 به توافق می‌رسد.

بالاترین خسارت تاریخ نفت به محیط زیست

به گزارش ایسنا به نقل از روزنامه یو اس آ تودی، دولت فدرال آمریکا و ایالت‌های ساحلی خلیج مکزیک یک توافق بی سابقه 18.7 میلیارد دلاری را با شرکت بریتیش پترولیوم درباره حل و فصل پرونده نشت نفتی در سال 2010 به توافق رسیدند که بزرگترین حل و فصل یک پرونده زیست محیطی تا به امروز به حساب می‌آید.

بریتیش پترولیوم در آوریل 2010 در حال اجاره دادن دکل حفاری عمیق در خلیج مکزیک بود که ناگهان منفجر و در آبهای لویی‌زیانا غرق شد. این حادثه به کشته شدن 11 کارگر و نشت 200 میلیون گالن نفت به دریا منجر شد.

این خسارت شامل پرداخت 5.5 میلیارد دلار جریمه نقض قانون آبهای پاک و 8.1 میلیارد دلار بابت آسیب به منابع طبیعی است که به ایالت‌های خلیج مکزیک کمک می‌کند آسیبهای ناشی از این نشت را جبران کنند.

قبل از نهایی شدن این توافق قاضی دادگاه باید آن را تایید کند.

دیوید اولمان رئیس سابق بخش جرایم زیست محیطی وزارت دادگستری آمریکا و استاد قوانین زیست محیطی در دانشگاه میشیگان میگوید: این خسارت بالاترین خسارتی است که تاکنون در خصوص مسائل زیست محیطی پرداخت شده است.

خسارتی که توسط بریتیش پترولیوم پرداخت خواهد شد همچنین شامل پنج میلیارد و 900 میلیون دلار غرامت اقتصادی طلب شده از سوی دولت محلی و ایالتی است.

اولمان گفت: این یک توافق بزرگ است که تقریبا تمام ادعاهای برجسته درباره این نشت نفتی را حل و فصل می‌کند. این پیام کاملا روشن است. شرکت‌ها باید روی حفاظت از محیط زیست نسبت به آنچه که بریتیش پترولیم قبل از نشت نفتی سال 2010 انجام داد، بیشتر تاکید کنند.

بریتیش پترولیوم اعلام کرده بود که هزینه های مربوط به نشت نفتی حتی بدون محاسبه جریمه قانون آبهای پاک احتمالا از 42 میلیارد دلار فراتر خواهد رفت. مشخص نیست که این شرکت تحت توافق سال 2012 به اشخاص و مشاغل منطقه که به دلیل نشت نفتی طلب خسارت دارند در نهایت چه مبلغی پرداخت خواهد کرد.

لینچ گفت: این توافق به جبران خسارات وارد شده به اقتصاد خلیج، ماهیگیری، تالابها و حیات وحش کمک خواهد کرد و مزایای پایداری برای نسل‌های آتی در منطقه خلیج مکزیک خواهد داشت.

در سال 2012 بریتیش پترولیوم با وکلای شاکیان درباره خسارات اقتصادی وارد شده به منطقه در پی نشت به توافق رسید. این شرکت در گزارش درآمدهای خود در سه ماهه اول 2015 این خسارت را دستکم 10.3 میلیارد دلار تخمین زد اما تاکید کرد که این رقم با توجه به تعداد شکایات معتبر می‌تواند بیشتر باشد.

انتهای پیام


6698663
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران»  معاون حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۴۱ هزار هکتار از اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن اختصاص و الحاق یافت.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در رابطه با شرایط دریافت سود سهام عدالت نکاتی را مطرح کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» بنابر سیاست‌های اخیر وزارت جهاد در راستای تنظیم بازار، صادرات مستمر مرغ به عنوان راهکار اساسی برای بالا نگه داشتن تولید مرغ، استفاده از حداکثر ظرفیت واحد‌های مرغداری و ایجاد ارزآوری باید در دستور کار قرار گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ابر پروژه اومااویا که با حضور رئیس جمهور و و زیر نیرو در سریلانکا افتتاح شد، گامی برای توسعه صادرات خدمات فنی مهندسی و رسیدن به هدف ۵ میلیارد دلاری بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی گفت: طی پنجشنبه همه فعالیت‌های مرتبط با طبیعت مانند کوهنوردی و دره‌نوردی خطرناک است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته کارشناسان، بنگاهداری بانک‌ها توان بخش واقعی اقتصاد را در بحث رشد تولید کوچک خواهد کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: با تصمیمات اتخاذ شده در ستاد اربعین، برای واردات ناوگان حمل‌ونقل عمومی اتوبوس، مبلغ ۶۰۰ میلیون یورو در نظر گرفته شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» تا امروز تعداد مجوز‌های تبدیل شده به شناسه یکتا از مرز ۴۲۷ هزار گذشت و استان لرستان و سازمان ملی استاندارد ایران در این زمینه صدرنشین هستند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: از امشب بارش‌ها در تهران و سایر نقاط به ویژه در شرق و جنوب شرق کشور تشدید می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس ستاد برگزاری نمایشگاه اکسپو گفت: برآورد ما افزایش دوبرابری میزان قرارداد‌های تجاری ایران در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ نسبت به دوره‌ قبل است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است