فرهنگی‌هنری 09:43 - 29 شهریور 1393
اختتامیه جشنواره فیلم و عکس همراه تهران
مراسم اختتامیه جشنواره فیلم و عکس همراه تهران شب گذشته با حضور هرنمندان برگزار شد که در انی مراسم سیف الله صمدیان با اشاره به اینکه با انقلاب دیجیتالی، عکاسان کم و عکس‌ها زیاد شده‌اند، ابراز امیدواری کرد با گسترش این تکنولوژی هنر عکاسی نیز گسترش پیدا کند.

عکاسان کم و عکس‌ها زیاد شده‌اند/ اعلام برنده به زبان ترکی

به گزارش خبرگزاری مهر، مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران شب گذشته 28 شهریور ماه با حضور خسرو سینایی، حمید جبلی، کیانوش عیاری، مهرداد اسکوئی، بهمن کریمی، گیزلا وارگا سینایی و بابک حمیدیان برگزار شد.



در ابتدای این مراسم که با اجرای احسان کرمی‌ همراه بود حمید خانی دبیر دومین دوره جشنواره فیلم و عکس همراه تهران با قدردانی از تلاش تمام دست اندر کاران جشنواره، برگزاری این مراسم را جشن بزرگی خواند که با تلاش خانواده همراه تهران اتفاق افتاده است.

وی با اعلام اینکه خانواده عکس و فیلم همراه تهران امروز 11 هزار عضو دارد، اعلام کرد: به افرادی که جایزه خواهند گرفت تبریک می‌گویم و راه آنها را در ادامه بسیار دشوار می‌دانم. به کسانی که جایزه نگرفته‌اند تبریک بیشتری می‌گویم، زیرا آنها با حضورشان اتفاق بزرگی را رقم زدند.



خانی ضمن تشکر مجدد از حامیان جشنواره، رسانه‌های خبری، مطبوعات، اعضای هیات داوران و هنرمندانی که در مسیر برگزاری جشنواره یاری گر این اتفاق بوده‌اند، برای جشنواره فیلم و عکس همراه تهران آرزوی استمرار و تداوم هر چه نیرومند تر کرد.



در ادامه گروه موسیقی «بمرانی» قطعاتی را برای مهمانان و شرکت کنندگان اجرا کرد و عکس سلفی هنرمندان به همراه احسان کرمی‌ برای حاضران نمایش داده شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.



همچنین بابک حمیدیان با ابراز شادمانی برای حضور در این جشنواره گفت: باید از حمید خانی، مهدی آشنا و تمام عزیزانی که باعث شدند من در این جشنواره شرکت داشته باشم، تشکر کنم. می‌خواهم با استفاده از این جشنواره یادآوری کنم که می‌شود در کنار ثبت لحظه‌های خوبمان، از این تکنولوژی برای ثبت اتفاق‌های بهتری استفاده کنیم. این حرف را کسی می‌گوید که خودش از فضای موبایل و اینترنت دور است.



گیزلا وارگا سینایی نیز گفت: خوشحالم که افتخار اهدا جوایز به جوانان را دارم. امیدوارم این راه ادامه پیدا کند.



نام جشنواره فیلم و عکس همراه در تاریخ سینما ثبت خواهد شد



قباد شیوا نیز از دیگر هنرمندان حاضر در اختتامیه دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران تصریح کرد: از بانیان این جشنواره تشکر می‌کنم و به آنها می‌گویم که بدانند نامشان در تاریخ سینمای ایران ثبت خواهد شد.



مهرداد اسکویی، مستندساز نیز خطاب به جوانان حاضر در این اختتامیه گفت: رویاهایتان را حفظ کنید. روزی من آرزوی بودن در کنار هنرمندان را داشتم. آرزویم را دنبال کردم و امروز افتخار بودن کنارشان را دارم. به شما می‌گویم که خوب است تا راهتان را ادامه دهید.



حمید جبلی که با استقبال پر شور مردم روی صحنه آمد، گفت: شور و شوق موجود در سالن من را به وجد آورد. این جشنواره نوید روزهای خوب سینما را به ما داده است. خوشحالم که فضا به نسبت گذشته برای حوزه هنر باز شده است.

جوهر هنر را در شرکت کنندگان این جشنواره دیدم

کیانوش عیاری با تشکر از گروه موسیقی «بمرانی» که در مراسم اختتامیه به اجرای موسیقی می پرداختند، عنوان کرد: فیلم سازی در نگاه اول آسان به نظر می‌رسد، اما رفته رفته به سختی آن پی می‌برید. آن چیزی که لازمه این کار است، جوهر هنر است که من در کارهای جوانان حاضر در این جشنواره این جوهر را دیدم.



ساعد نیک ذات در بخشی از این مراسم گفت: من عقیده دارم که این جشنواره هنر فیلم و عکس مستقلی که سال‌ها قبل از بین رفته را دوباره احیا کرده است.



سیف الله صمدیان نیز دوربین‌های موبایل را انقلاب دیجیتال نامید و ابراز کرد: با انقلاب دیجیتالی، تعداد عکاسان کم و تعداد عکس‌ها زیاد شده است. امیدوارم که با گسترش این تکنولوژی هنر عکاسی نیز گسترش پیدا کند.

به فیلم عادت نداشتیم، عادت کردیم



در ادامه مراسم اختتامیه دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، حسین کلهر استندآپ کمدین به صحنه آمد و خاطراتی را از ورود دوربین به زندگی ایرانیان، از اواسط دوران قاجر و تا عصر فضاپیما‌ها برای حاضران در قالب یک نوشته طنز بیان کرد.



همچنین قرعه کشی برای تعویض موبایل‌های فرسوده با حضور بابک حمیدیان و احسان کرمی‌ برگزار شد. با توضیح کرمی‌ درباره این قرعه کشی، موبایل‌های فرسوده در داخل ظرفی ریخته شد و با انتخاب سه گوشی به قید قرعه، به صاحبان آنها تلفن‌های همراه جدید اهدا شد.



در انتهای این مراسم با حضور هنرمندانی چون حمید جبلی، گیزلا سینایی، قباد شیوا، مهرداد اسکویی، بابک حمیدیا ، خسرو سینایی، سیف اله صمدیان و ... روی صحنه، مراسم اهدای تندیس‌های زرین جشنواره برگزار شد.

اعلام برنده به زبان ترکی

در این بخش سیف‌الله صمدیان تندیس زرین بخش عکس را به زهرا نجار اهدا کرد. صمدیان به افتخار حضور الیف سویاباتماز عکاس ترک در سالن، برنده بخش عکس را به زبان ترکی اعلام کرد.



تندیس زرین بخش فیلم نیز توسط خسرو سینایی فیلمساز شناخته شده سینمای ایران، به شیرین افرند اهدا شد.



دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران، با گرفتن عکس یادگاری هنرمندان حاضر در جشنواره با برگزیدگان به کار خود پایان داد.



برگزیدگان بخش عکس دومین جشنواره همراه تهران



بخش اصلی:



جایزه بزرگ: زهرا نجار برای عکس «کابوس یک مرده» از شیراز



جایزه 6 نفر اول (بدون اولویت):  



حسن خدابخش برای عکس «طوفان تهران» از تهران ، ارسلان امانتی برای عکس «بدون عنوان» از تهران، باران جعفری برای عکس «زمان» از تهران، سیاوش میرخانی برای عکس «صعود» از تهران، نسترن فرجادپزشک برای عکس «فوتبال در زمین اسکیت» از تهران و امیر پورمند برای عکس «بدون عنوان» از تهران



تقدیر: نسترن فرجادپزشک برای عکس «دانشجو» از مشهد



بخش تهران از نگاه همراه:



جایزه 3 نفر اول (بدون اولویت):



درین پور خلیلی برای عکس «تهران در من» از تهران، امین امانی شهرک برای عکس «طوفان» از تهران، سالار سالاری برای عکس «بدون عنوان» از جلفا



تقدیر: سید منصور معصومی‌سنگتراشانی برای عکس «دربند» از ساری



بخش دانشگاه از نگاه همراه:



جایزه 3 نفر اول( بدون اولویت):



صابر خواجه دلویی برای عکس «همراه با درس همگام با هم» از تهران، آیدا عباسی برای عکس نمردا اونور؛ زنا این ور!»  از تهران ، عماد امانت فرد برای «هفت ساعت صبر برای امتحان» از کرمان



تقدیر: سالار مسیب زاده برای عکس «استرس شب امتحان» از هریس آذربایجان و نگین کیانی برای عکس «زندگی دانشجویی، تنهایی» از بابل

                                                   

برگزیدگان بخش فیلم دومین جشنواره فیلم و عکس همراه تهران



بخش اصلی:



جایزه بزرگ: فیلم «خط آبی بیکران» ساخته شیرین افرند از تهران



جایزه 7 نفر اول(بدون اولویت):



فیلم «رد پا» ساخته فرید اسحاقی از تهران، فیلم «یک سوال ساده» ساخته بنیامین اثباتی از تهران، فیلم «زیر بازارچه شهر ما» ساخته یاشار دادبخش صباغ از تبریز، فیلم «توتن سوار» ساخته محسن شیرزایی از زاهدان، فیلم «خواب خرگوش» ساخته کاوه معین فر از تهران، فیلم «سلفی» ساخته محمد اسماعیل جلایر از تهران و «Mon Amour» ساخته آرین وزیر دفتری از تهران



تقدیر: فیلم «بشنو، باور نکن» ساخته محمدرضا عباسپور از گرگان، فیلم «یک زاویه خاص» ساخته زهرا مربیان از تهران و فیلم «یکی بین ما»  ساخته مصیب حنایی از شیراز



بخش تهران از نگاه همراه:



جایزه 3 نفر اول(بدون اولویت):



فیلم «برای آخرین بار، تهران» ساخته روزبه نبی پور از تهران، فیلم «اینجا تهران است» ساخته فرشته طاهری از تهران و فیلم «در دایره شهر» ساخته ساقی احتشام زاده از تهران



تقدیر: فیلم «180 ثانیه» ساخته‌هادی‌هاشم زاده از تهران



بخش دانشگاه از نگاه همراه:



جایزه نفر اول (بدون اولویت):



فیلم «توهم زدگان» ساخته سامان نام نیک از تهران و فیلم «عرصه ی سیمرغ» ساخته احمد محسنیان از ساری


4752378
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک فعال و پژوهشگر حوزه رسانه با اشاره به اهمیت سواد رسانه در دنیای مدرن و همین طور، روش‌های راستی‌آزمایی اخبار توضیحاتی داد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بکتاشیان گفت: من نتوانستم آنچه ایده‌آلم در تصویر است، در متن پیاده کنم. هنوز مشکلم بر سر جزئیات متن «مشاور» است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» رسانه ملی برنامه و سریال‌های مختلفی را برای ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ تدارک دید که می‌توانید آمار بازدید آن‌ها را مشاهده کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» جلد هشتم مجموعه کتاب «طعم شیرین خدا» با عنوان «لال باید بشوم از تو اگر دم نزنم» با استناد به آیات قرآن به معرفی خدا می‌پردازد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شاعر و داور مسابقه سرزمین شعر گفت: سرزمین شعر برنامه‌ای است که در ادامه جشنواره بین‌المللی شعر فجر تعریف شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» دبیر چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی رضوی، برنامه اجرای آثار این جشنواره را اعلام کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پیامبر اکرم (ص) در حدیثی به حضرت علی (ع) فرمودند: یا اباالحسن! به درستی که خدای تعالی قبر تو و فرزندان تو را بقعه‌هایی از بقعه‌های بهشت قرار داده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نمایشگاه بنا‌های تاریخی ایران به مناسبت روز جهانی بنا‌های تاریخی در عمارت مسعودیه گشایش یافت.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است