اجتماعی 11:17 - 30 فروردین 1393
رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس در گفت‌وگو با فارس خبر داد
رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس گفت: در جلسه اعضای این کمیته با مسئولان وزارت آموزش و پرورش، 6 راهکار عملیاتی برای تأمین بودجه بخش پرورشی این وزارتخانه ارائه شد.

ارائه 6 راهکار پیشنهادی برای تأمین بودجه امور پرورشی/ رایزنی با سازمان نظام وظیفه

عطاءالله سلطانی‌صبور، رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس در خصوص جلسه هفته گذشته این کمیته اظهار داشت: جلسه هفته گذشته با حضور اعضای این کمیته با معاونت پرورشی، معاونت ورزشی و سلامت و معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی و برخی مدیران کل وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه 6 راهکار عملیاتی برای تأمین بودجه بخش پرورشی ارائه شد که یکی از این موارد پیگیری احیای ماده 17 بود که مقرر شد معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از طریق معاونت راهبردی ریاست جمهوری، این موضوع را پیگیری کند.

رئیس کمیته آموزش و پرورش مجلس، ساماندهی منابع مالی و انسانی وزارت آموزش و پرورش را از دیگر راهکارهای ارائه شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: بر اساس مباحث صورت گرفته، مقرر شد بخشی از کارهای فرهنگی این وزارتخانه که به دستگاه‌های دیگر واگذار شده بود با پیگیری مسئولان وزارت آموزش و پرورش از آنها پس گرفته شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در دانشگاه‌ها برای مربیان پرورشی، ورزشی و مشاوره، رشته خاصی تعریف نشده است، مقرر شد تا با مذاکرات و برنامه‌ریزی‌های مناسب وزارت آموزش و پرورش با وزارت علوم، مشکلات این بخش نیز در سالیان بعد در قالب ساماندهی نیروی انسانی برطرف شود.

سلطانی‌صبور تصریح کرد: ساماندهی 2000 اردوگاه دانش‌آموزی و کمک گرفتن از اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و بسیج از دیگر راهکارهای مطرح شده در این جلسه بود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بودجه شهرداری در بخش فرهنگی حدود 700 میلیارد تومان است و از طرف دیگر با توجه به اینکه دانش‌آموزان نیز سهمی از این برنامه‌های فرهنگی دارند، مقرر شد تا مسئولان وزارت آموزش و پرورش برای تأمین بودجه بخش پرورشی این وزارتخانه با شهرداری مذاکراتی را داشته باشند.

رئیس کمیته آموزش و پرورش تأمین نیروی انسانی از سازمان نظام وظیفه را از دیگر تصمیمات این جلسه عنوان کرد و بیان داشت: مقرر شد برای تأمین نیروی طلبه برای اقامه نماز جماعت در مدارس و مسائل پرورشی با این سازمان مباحثی صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در صورت موافقت سازمان نظام وظیفه این افراد می‌توانند با مأمور شدن در وزارت آموزش و پرورش دوره سربازی خود را در این وزارتخانه سپری کنند.

*دانشگاه فرهنگیان موضوع جلسه کمیته آموزش و پرورش مجلس در روز یکشنبه

سلطانی‌صبور در خصوص جلسه روز یکشنبه کمیته آموزش و پرورش مجلس در هفته آینده اظهار داشت: به احتمال بسیار موضوع جلسه بعدی این کمیته در خصوص دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.


3516989
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با تاکید بر اینکه قاچاق کالا ضربات جبران ناپذیری بر اقتصاد کشور وارد می‌کند، افزود: امنیت و احساس امنیت قاچاقچیان کالا را سلب می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اتباع کشور‌های همسایه به همراه دو مالخر خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سرکلانتر چهارم پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارق انباری منازل مسکونی در شمال شرق تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای تهران از هموطنان خواست در ایام نوروز هنگام خرید از فروشندگان سیار نکات ایمنی را در استفاده از کارت‌های بانکی رعایت کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امداد و نجات هلال احمر استان تهران از نجات خانم ۳۵ ساله که در ارتفاعات دربند دچار ضعف و بیحالی و افت فشارخون شده بود، خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: از ابتدای طرح نوروزی ۴۶۹ میلیون تردد در جاده‌های کشور ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ شهر تهران جزئیات احداث ۳ پارکینگ بیمارستانی را در جوار ۳ بیمارستان مهم تهران اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک روانشناس از رابطه‌ای که انتها ندارد و با شکست رو‌به‌رو می‌شود، گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» جانشین پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای که با استفاده از دستگاه‌های خودپرداز اقدام به کلاهبرداری می‌کرد خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری یک مالخر حرفه‌ای در شرق استان تهران خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است