سیاسی 08:39 - 25 مهر 1398
عراقچی در دیدار با قائم مقام وزارت امور خارجه سوئد:
معاون سیاسی وزارت خارجه گفت: ایران مصمم به برداشتن گامهای بعدی کاهش تعهدات است و این تصمیم تا تامین شرایط مورد نظر و برآورده شدن منافع اقتصادی ایران از برجام تغییر نمی کند.

صراط:

پنجمین دور رایرنی های سیاسی ایران و سوئد به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران و خانم «آنیکا سودر» قائم مقام وزارت امور خارجه سوئد روز چهارشنبه ۲۴ مهر ماه در تهران برگزار شد.

به گزارش فارس طرفین در این دور از رایزنی ها مهمترین مسائل و تحولات بین المللی و همچنین موضوعات مربوط به روابط دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

خانم سودر با تبیین اراده سیاسی سوئد برای استمرار و فعال نگهداشتن همکاریهای دوجانبه و حل مسائل مبتلابه اعلام کرد: سوئد هماهنگ با اتحادیه اروپا از حفظ و اجرای برجام که متضمن منافع و آثار مثبت بویژه امنیتی برای کلیه طرفها می باشد حمایت کرده است. سوئد کماکان امیدوار است برجام بتواند به یمن تلاش های اروپا برای منتفع ساختن ایران و تداوم همکاری ایران، به حیات خود ادامه دهد.

عراقچی با قابل قبول و رو به رشد خواندن تعاملات و همکاریهای دو کشور در عرصه های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی، گفت: جمهوری اسلامی ایران علی رغم خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم و فشار حداکثری سعی کرده است همچنان پنجره های تعامل و دیپلماسی را باز نگهدارد، اما متاسفانه اروپا فقط به حمایت های سیاسی اکتفا کرده و از دادن هزینه برای ادامه حیات این توافق خودداری می کند.

عراقچی افزود: تصمیم ایران مبنی بر انتخاب رویکرد مقاومت حداکثری و فعال در برابر فشار حداکثری در واکنش به سیاست های غیرقابل قبول آمریکا است.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه تداوم اجرای یکجانبه برجام را توجیه پذیر ندانست و اظهار داشت: ایران مصمم به برداشتن گامهای بعدی کاهش تعهدات است و این تصمیم تا تامین شرایط مورد نظر و برآورده شدن منافع اقتصادی ایران از برجام تغییر نخواهد کرد.

عراقچی افزود:از اروپا انتظار داریم مواضع سازنده اتخاذ کرده و به منظور بازسازی اعتماد واقعا هزینه کند.

معاون سیاسی وزارت امور خارجه کشورمان در ادامه در خصوص آخرین وضعیت منطفه افزود: متاسفانه منطقه در نتیجه سیاستها و رفتارهای غلط و اشتباه برخی از کنشگران شاهد تشدید تنش ها و بحرانها و به مخاطره افتادن ثبات و امنیت است. امنیت در منطقه غیرقابل تقسیم است. آزادی کشتیرانی و امنیت انرژی باید برای همه باشد. ایران برای این منظور تاکنون طرح ها و پیشنهاداتی را ارائه کرده است که آخرین آنها ابتکار صلح هرمز با تکیه بر کشورهای منطقه و مبتنی بر اصل عدم مداخله و تجاوز می باشد.

عراقچی افزود:از کلیه کشورها از جمله سوئد دعوت می کنیم برای پیشبرد این ابتکار همکاری کنند.

خانم سودر نیز در این دیدار با اشاره بر اهمیت ادامه حیات برجام، لزوم انجام تلاش های همه جانبه برای این مهم را مورد تاکید قرار داد.

وی با ابراز نگرانی نسبت به تحولات جاری در منطقه گفت: تداوم و گسترش تنش ها و بحرانها نشان داده است که راه حل سیاسی و دیپلماتیک تنها راه حل است و کشورش آمادگی دارد از کلیه تلاشها و ابتکارات موجود حمایت کند.

قائم مقام وزارت امور خارجه سوئد از کشورمان به خاطر آزاد کردن کشتی انگلیسی که مالک آن یک شرکت سوئدی بود نیز تشکر کرد.


10268843
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» آب و مواد غذایی مورد نیاز سیل‌زدگان استان سیستان و بلوچستان توسط یک فروند هواپیمای سی-۱۳۰ نیروی هوایی ارتش از پایگاه شهید لشگری به این استان ارسال شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس‌جمهور اصلاحیه قانون تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر ایران در ارمنستان درباره گفتگو‌های اخیر ارمنستان و جمهوری آذربایجان گفت: مقامات ارمنستان ما را در ارتباط با این گفتگو‌ها مطلع کردند و گفتند توافقاتی که صورت گرفته در چارچوب اعلامیه آلماتی است، یعنی بر اساس مرز‌های بین المللی است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزارت دفاع به مناسبت فرارسیدن سالروز تاسیس سپاه پاسداران بیانیه‌ای صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه درباره رایزنی‌هایش در نیویورک گفت: به دلیل ماهیت و طبیعت کار در نیویورک، موضوع دیپلماسی برای لغو تحریم‌ها مورد توجه ما قرار داشت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» معاون امور زنان رئیس جمهور گفت: مشارکت مردمی در مسائل تولید عمدتا با محوریت زنان خانه دار در دستور کار است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» جلالی گفت: تهران به توسعه همکاری‌های نظامی-فنی خود با مسکو و تقویت روابط دفاعی مطابق با قوانین بین‌المللی ادامه خواهد داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» خبر سازی رسانه‌های غربی در مورد آسیب دیدن سامانه‌های پدافندی ایران تکذیب شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» گزارش کمیسیون تلفیق در مورد بخش دوم (جداول) بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در دستور کار صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار می‌گیرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دیوان محاسبات در ابلاغیه‌هایی خطاب به دستگاه‌های ذی‌ربط بر لزوم تامین به موقع منابع نیرو‌های مسلح تاکید کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است