اقتصادی 09:11 - 09 آبان 1393
اداره اطلاعات انرژی آمریکا خبر داد
اداره اطلاعات انرژی آمریکا از افزایش ۱۰۰ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت ایران در دو ماهه سپتامبر و اکتبر ۲۰۱۴ خبر داد و ایران را سومین تولید کننده اوپک در این دوره معرفی کرد.

به گزارش عیارآنلاین، اداره اطلاعات انرژی آمریکا وابسته به وزارت انرژی این کشور در جدیدترین گزارش خود موسوم به «دسترسی پذیری و قیمت نفت و فرآورده های نفتی تولید شده در کشورها بجز ایران» از افزایش ۱۰۰ هزار بشکه ای تولید روزانه نفت ایران در دو ماهه سپتامبر و اکتبر ۲۰۱۴ خبر داد.

صادرات نفت خام

بر اساس این گزارش تولید نفت ایران که در دو ماهه سپتامبر و اکتبر ۲۰۱۳ بالغ بر ۲٫۷ میلیون بشکه در روز بوده است در مدت مشابه سال جاری به ۲٫۸ میلیون بشکه در روز افزایش یافته است.

بر این اساس در ماه های سپتامبر و اکتبر ۲۰۱۴ ایران سومین تولید کننده اوپک شناخته شده است. عربستان با تولید روزانه ۹٫۶ میلیون بشکه نفت خام در رتبه نخست و عراق با تولید ۳٫۵ میلیون بشکه در روز در رتبه دوم از این نظر قرار گرفته اند.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا، کل تولید سوخت مایع ایران شامل نفت خام و میعانات گازی را در دو ماهه سپتامبر و اکتبر ۲۰۱۴ بالغ بر ۳٫۴ میلیون بشکه در روز اعلام کرده و از افزایش ۲۰۰ هزار بشکه ای این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داده است. تولید سوخت مایع ایران در ماه های سپتامبر و اکتبر ۲۰۱۳ بالغ بر ۳٫۲ میلیون بشکه در روز اعلام شده بود.

بر اساس قانون تحریم نفت ایران که در کنگره آمریکا به تصویب رسیده است اداره اطلاعات انرژی آمریکا موظف است هر دو ماه یک بار گزارشی در مورد وضعیت بازار جهانی نفت و تأثیر تحریم ایران بر این بازار منتشر کند. این گزارش با عنوان «دسترسی پذیری و قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی تولیدشده در کشورها به‌جز ایران» منتشر می‌شود.

منبع : تسنیم


5080914
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» معاون وزیر جهاد گفت: ۳۰ درصد گندم تولیدی از حوزه برداشت تا سفره هدر می‌رود که با فرهنگ‌سازی و اصلاح کمباین‌ها باید میزان ضایعات را کاهش دهیم.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: تمامی خانه‌های خالی لوکسی که در اختیار نهاد‌ها قرار گرفته‌اند باید در روند مولد سازی قرار گیرند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مشاور معاون مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: تنها مرجع ثبت قرارداد اجاره سامانه خودنویس است و ثبت انواع قراردادهای اجاره در این سامانه امکان پذیر شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» فرابورس ایران در اطلاعیه‌های جداگانه‌ای جزئیات عرضه عمده سهام کنترلی سرخابی‌ها را منتشر کرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر کل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: در بسیاری از نقاط کشور از یکم تا ۶ اردیبهشت ماه شاهد تشدید بارش‌ها خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» نایب رئیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران گفت: طرح افزایش وام ودیعه مسکن با توجه به نزدیک شدن فصل جابه جایی و نقل و انتقلات نیاز به بازنگری دارد و این تسهیلات باید متناسب با شرایط متقاضیان پرداخت شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس زلزله نگاری مرکز تحقیقات راه مسکن وشهرسازی گفت: نرخ فرونشست در بسیاری از مناطق کشور با توجه به افزایش حجم برداشت آب‌های زیر زمینی به ۱۵ تا ۲۰ سانتی متر رسیده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» طبق ابلاغیه سازمان توسعه تجارت ایران، ارز نیمایی از چند ردیف تعرفه پارچه‌های رومبلی، رویه و پرده‌ای وارداتی حذف شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس انجمن صنفی صنعت تایر ایران گفت: صنعت تایر در سال جاری ۳۰۰ میلیون یورو ارز برای تولید نیاز دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رضایی گفت: تمامی واحد‌های مسکن مهر با دستور وزیر راه وشهرسازی با امکانات کامل تحویل داده می‌شود و هیچ واحدی بدون تجهیزات به بهره‌برداری نمی‌رسد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است