اقتصادی 07:20 - 06 بهمن 1393
بعضی از اجناس در دنیا قیمتی بسیار عجیب و غیر قابل باور دارند و همیشه افرادی هستند که حاضرند تا این قیمت های سرسام اور را پرداخت کنند.

هر روزه تعداد زیادی معاملات میلیاردی در جهان انجام می شود، تعدادی از گرانترین و جالب ترین این اجناس گران قیمت را می توانید در فهرست زیر ببینید.

پیانو کریستالی

این پیانو کریستالی که در المپیک سال 2008 پکن توسط نوازنده معروف "لانگ" نواخته شد به قیمت 3.22 میلیون دلار به یک خریدار خصوصی فروخته شد.



دوربین " سوس فرر"

این دوربین عتیقه مربوط به سال 1839 می باشد و در یک حراجی سال 2007 به قیمت 775 هزار دلار فروخته شد و به عنوان قدیمی ترین دوربین تجاری جهان شناخته می شود.



صفحه شطرنج الماسی

این صفحه شطرنج دست ساز که با استفاده از الماس سیاه و سفید ساخته شده است جزیی از کلکسیون "چارلز هولندر" است. بدنه اصلی صفحه از طلای سفید بوده و مجموعا وزنی برابر 186.09 قیراط دارد.



نقاشی پیکاسو

سال 2004یکی از آثار پیکاسو که در سال 1905 نقاشی شده بود به عنوان گران ترین اثر این هنرمند به قیمت 104.2 میلیون دلار به فروش رفت.



ویلای لئوپولدا

دومین خانه ی گران قیمت جهان ویلای لئوپالدا در فرانسه می باشد که قیمتی معادل 506 میلیون دلار دارد. این ویلا در سال های 1929 تا 1931 بر روی زمین هایی که قبلا متعلق به پادشاه بلژیک بوده ساخته شده است.



فراری 250 جی تی او 1962

این خودرو زمانی به گران قیمت ترین خودروی جهان تبدیل شد که صاحب سابق شرکت مخابراتی ای تی و تی آن را به قیمت 35 میلیون دلار خریداری کرد.



تخت معلق آهنربایی

با اینکه گرانترین وسیله خانگی یک عتیقه است این تخت مدرن معلق به قیمت 1.6 میلیون دلار به فروش می رسد.



ساعت 201 قیراطی الماس

گرانقیمت ترین ساعت جهان یک ساعت است که با استفاده از 3 قطعه الماس قلب مانند و 163 قیراط الماس کوچکتر ساخته شده است. این ساعت در سال 2000 به قیمت 25 میلیون دلار فروش رفت.



کمد بدمینتون

سال 2004 یک عتیقه مربوط به قرن 18 به قیمت 36.7 میلیون دلار به فروش رفت، این کمد حاصل تلاش 30 متخصص است.



کیف تمساح

سال 2011 یک کیف 30 سانتیمتری ساخته شده با پوست تمساح و تزیین شده با الماس و طلای سفید به قیمت 203 هزار دلار فروش رفت ، متوسط قیمت فروش این کیف ها 8 هزار دلار می باشد.



دستبند الماس

این دسبند الماس و عقیق در طرح ببر زمانی متعلق به خانواده اشرافی سیمسون بوده است و در سال 2010 به قیمت 12.4 میلیون دلار به فروش رفت.



کوسه مرده

سال 2004 اثر هنری یک هنرمند که شامل یک کوسه واقعی حفظ شده در ویترنی بود به قیمت 8 میلیون دلار به فروش رفت. کوسه اولیه به دلیل روش غلط نگهداری در سال 2007 جایگزین شد.



الماس صورتی

در سال 2010 یک قطعه الماس صورتی رنگ 14.23 قیراطی بسیار کمیاب به قیمت 23.2 میلیون دلار به فروش رفت.



آنتیلا

گرانترین خانه جهان یک آپارتمان 27 طبقه در شهربمبئی هند می باشد که بیش از 1 میلیارد دلار ارزش دارد.





منبع: بازارخبر


5700779
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» به گفته مسئولان، در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ده هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های در دست احداث اضافه شد و تاکنون اقداماتی موثر در خصوص اخذ و ابلاغ مصوبات و صدور مجوز‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌های تجدیدپذیر صورت گرفته است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: برآورد‌ها حاکی از آن است که امسال میزان خرید به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزارتن و در صورت شرایط مساعد رطوبت و دما به ۱۱ میلیون تن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه های کشور گفت: ترافیک سنگین در آزادراه تهران _کرج _ قزوین و محور چالوس گزارش شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه مرغداران میهن گفت: برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم مرغ با افزایش حداقل ۱۰۰ هزارتنی به بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزارتن برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» براساس اعلام گروه صنعتی ایران خودرو؛ ظرفیت تولید محصول پژو پارس، از روزانه ۴۰۰ دستگاه در ابتدای سال ۱۴۰۳، به ۷۰۰ دستگاه در روز خواهد رسید.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس اتحادیه میوه و سبزی تهران گفت: با توجه به فراوانی عرضه و شرایط رقابتی، مغازه‌داران انواع میوه و صیفی را زیر نرخ مصوب عرضه می‌کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: فردا جمعه شاهد وزش باد شدید و بارش باران در نواحی شرقی کشور خواهیم بود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» یک کارشناس اقتصادی گفت:موضوع پرداخت یارانه‌ها و از جمله یارانه انرژی به مردم و تولیدکنندگان یک ضرورت است به طور کلی یارانه باید در راستای حمایت از کالای داخلی باشد و یارانه به دست مصرف کننده نهایی یعنی افراد برسد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با تصویب‌ افزایش ضریب حقوق سال ۱۴۰۳ کارمندان و بازنشستگان دولت در جلسه هیئت وزیران، حداقل و حداکثر حقوق آن‌ها مشخص شد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از توزیع و مصرف ۱۲۶ میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر بنزین در هشتمین نوروز با رشد ۲۲ درصدی در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است