بین‌الملل 17:06 - 10 آبان 1393
سیدحسین موسویان، دیپلمات سابق و عضو هیات پیشین مذاکرات هسته ای ایران که اکنون در آمریکا اقامت دارد، ادعای رسانه آمریکایی مبنی بر نقش و حضورش در اجلاس پیتسبورگ را تکذیب کرد.

سیدحسین موسویان حضورش در پیتسبورگ را تکذیب کرد/ آمریکا به تدریج موانع را برمی‌دارد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سیدحسین موسویان، دیپلمات سابق و عضو هیئت پیشین مذاکرات هسته ای ایران که اکنون در آمریکا اقامت دارد در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین در واکنش به انتشار خبری پیرامون نقش و حضورش در تنظیم سفر هیئت ایرانی به به پیتسبورگ آمریکا گفت: من عضو هیئت مذکور نبودم. در اجلاس پیتسبورگ دعوت داشتم اما شرکت نکردم به این دلیل که همزمان در واشینگتن در اجلاس سالیانه آمریکا و اعراب سخنرانی داشتم. اجلاسی که محور بحث آن روابط اعراب- ایران بود و برای اولین بار و بعد از 23 سال از یک مقام سابق ایران دعوت شده بود.

ثانیاً آنگونه که رسانه‌ی آمریکایی مدعی شده، من هیچ دخالتی در تنظیم سفر نداشتم. همه زحمات این سفر به دوش آقای فریدزاده بود، چون سفر هم غیر رسمی و هم برای گشایش روابط مردمی و فرهنگی بود که از این بابت باید از آقای مرادخانی و تیم همراهش و آقای مهدی فریدزاده به خاطر این ابتکار مثبت تشکر کرد.

سید حسین موسویان، عضو هیئت پیشین مذاکرات هسته‌ای کشورمان در ادامه ضمن استقبال از این ابتکار افزود: موافقت دولت آمریکا با این سفر و حضور در کنفرانسها و رایزنیها به معنی این است که دولت آمریکا به تدریج موانع بر سر راه روابط مردم با مردم ایران و آمریکا را بر میدارد.

لازم به یادآوری است وب سایت " واشنگتن فری بیکون" با انتشار خبری درباره‌ی اجلاس پیتسبورگ می نویسد: این سفر برای شرکت در هفتمین کنفرانس سالانه انجمن پیتزبورگ (OASIS) بوده است و در آن هیاتی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حضور داشته اند.

این وب سایت آمریکایی می نویسد سه شنبه هفته گذشته سالیوان مشاور ارشد وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران به استقبال از این هیات به هتل " فرمونت" پیتز بورگ رفته و ضمن دیدار با هیات ایرانی در کنفرانس سخنرانی کرده است.

به گزارش "واشنگتن فری بیکون" هیات ایرانی در این سفر شامل " علی مراد خانی" معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرزین پیروز پی رییس جشنواره موسیقی فجر و علی ترابی و مهدی تراب زاده از مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده اند.

5252


5092188
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» منابع آگاه گفتند ممکن است آمریکا به زودی فهرستی از کارخانه‌های تولید تراشه چینی برای ممنوعیت دریافت فناوری‌های جدید را معرفی کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در میانه افزایش تهدید گروه‌های تروریستی، فرانسه برای حفظ امنیت بازی‌های المپیک تابستانی، از کشور‌های متحد خود درخواست نیرو کرده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایرلند طی تماس تلفنی با نخست وزیر جدید فلسطین و همتایان اردنی و مصری خود، درباره آخرین تحولات جنگ غزه و بحران انسانی در این باریکه گفت‌وگو کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» تاجیکستان ۹ نفر را به اتهام ارتباط با مهاجمانی که در حومه مسکو دست به حمله تروریستی زدند، دستگیر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رژیم صهیونیستی از شهروندان خود خواسته‌ از سفر به کشور‌های مسلمان خودداری کرده و در رویداد‌های بین‌المللی نیز هویت صهیونیست خود را نمایش ندهند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رومانی از شناسایی قطعات پهپاد متلاشی شده در نزدیکی مرز خود با اوکراین خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی حمله بامدادی رژیم صهیونیستی به شمال سوریه، ۴۲ نفر که برخی از آنان غیرنظامی بودند به شهادت رسیده و ده‌ها نفر زخمی شدند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگر فلسطینی دانشگاه اکستر گفت سالهاست اسرائیل طرح پاک سازی قومی را در سر دارد، اما ما این سرزمین را با خون شهیدانمان بازسازی خواهیم کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» کره جنوبی قصد دارد با راه‌اندازی قطار‌های سریع‌السیر و انتقال جمعیت به خارج شهر، افراد بیشتری را خانه‌دار کرده و تشویق به ازدواج کند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف با بیان اینکه طرح صلح پیشنهادی اوکراین بی‌نتیجه است تصریح کرد: این طرح بر تصورات غیرقابل قبول از جمله عقب‌نشینی مسکو از مناطق تصرف شده، مبتنی است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است