اقتصادی 15:57 - 04 تیر 1397
سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ایران و دانشگاه علوم کاربردی آلمان، در زمینه آموزش نیروی کار مورد نیاز آلمان و برگزاری دوره‌های آموزش زبان آلمانی برای متقاضیان اعزام به این کشور به توافق رسیدند.

متقاضیان اعزام به آلمان آموزش مهارتی می‌بینند

به گزارش ایسنا، در دیدار سلیمان پاک سرشت، رییس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و دوست محمدیان، نماینده و مدیر پروژه ایران دانشگاه علوم کاربردی آلمان، آموزش نیروی کار مورد نیاز این کشور از طریق ایران مورد توافق قرار گرفت و مقرر شد تا سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مقدمات مهارت آموزی، تایید مدارک مهارتی و آموزش زبان آلمانی متقاضیان کار در آلمان را فراهم کرده و پس از برگزاری آزمون زبان از سوی سازمان سنجش کشور، افراد واجد شرایط برای یک دوره آموزشی و جذب در بازار کار آلمان به دانشگاه علوم کاربردی معرفی شوند

برپایه مذاکرات انجام شده، طرفین برای مبادله مربیان و کارآموزان، طراحی، تعریف استانداردهای آموزش مهارتی و برگزاری رویدادهای بین المللی به توافق رسیدند و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان شریک و همکار اصلی دانشگاه علوم کاربردی در ایران در بخش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فعال می‌شود.

پاک سرشت اضافه کرد: مرکز تربیت مربی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، علاوه بر فراهم کردن امکان آموزش مهارتی، آمادگی دارد که دوره‌های آموزش زبان آلمانی را با جهت‌گیری آموزش‌های فنی و حرفه و منطبق با استانداردهای (TELC) برگزار و افراد را برای اخذ آزمون به سازمان سنجش آموزش کشور معرفی کند.

دانشگاه علوم کاربردی آلمان (FHM) که پیش از این تفاهمنامه، با دانشگاه صنعتی شریف در زمینه ایجاد دوره‌های مشترک مهندسی عمران، تاسیس آزمون‌های زبان انگلیسی و آلمانی و تاسیس پژوهشکده مشترک مطالعات انرژی و محیط زیست همکاری داشته، از دانشگاه های مطرح آلمان در زمینه تامین نیروی متخصص و ماهر صنایع کوچک این کشور صنعتی به شمار می‌رود و ارتباط نزدیکی با صنایع این کشور دارد.

انتهای پیام


9822400
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اقتصادی

اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» با توجه به شرایط اقلیمی و منابع آبی و خاکی کشور، اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری در کاهش خسارت سیل و مقابله با خشکسالی تاثیر بسزایی دارد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» سیاح گفت: مجوز‌های کاغذی ۲۶ اردیبهشت ماه امسال پایان می‌پذیرد و دستگاه‌های اجرایی و صاحبان مجوز‌های کاغذی، مکلفند مجوز‌های خود به الکترونیکی و شناسه یکتا را تسریع کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» ۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت ۲۴ امشب در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور گفت: طی سال ۱۴۰۲ نزدیک به ۴ میلیون تن نهاده (جو، ذرت و کنجاله سویا) به نظام بهره برداری دام و طیور کشور توسط این شرکت عرضه شده است.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور سازمان راهداری گفت: مسافران با توجه به وقوع سیل و انسداد مسیر‌ها از سفر به جنوب کشور پرهیز کنند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: سال گذشته بیش از ۲ هزار واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان پایش و مورد بررسی قرار گرفتند.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: مالیات بر عوارض گمرکی واردات و ارزش افزوده کالا‌های اساسی همچنان یک درصد تعیین شده و هرگونه افزایش قیمتی تخلف محسوب می‌شود.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر طرح خودرو‌های برقی وزارت صمت گفت: ۲۵۰۰ خودرو و تاکسی برقی از گمرک ترخیص شده که در سه ماه آینده ۸ تا ۱۰ هزار خودرو‌های برقی در معرض واگذاری قرار می‌گیرد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» در هفته کاری که گذشت شاخص کل بورس با کاهش ۲.۳۷ درصدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۰۸ هزار واحدی ایستاد.
اقتصادی
«باشگاه خبرنگاران» مجری طرح گندم گفت: گندم به عنوان یک غله مهم و استراتژیک در کشور بیش از ۴۰ درصد انرژی و پروتئین مورد نیاز را تامین می‌کند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است