استانی 07:32 - 05 اردیبهشت 1393
نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس:
نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس گفت: اقتصاد مقاومتی نیاز به وجود مدیران پرتلاش و فرصت آفرین دارد.

اقتصاد مقاومتی نیاز به مدیران پرتلاش و فرصت‌آفرین دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان رضا صابری عصر پنج‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی  یک ضرورت مهم  است و شاید در سال‌های گذشته نیز انتخاب نامگذاری شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به نام‌های اصلاح الگوی مصرف، کار مضاعف و همت مضاعف و حمایت از کار و سرمایه ایرانی برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی بوده است و نشان دهنده ضرورت به این رویکرد است.

وی افزود: در حال حاضر هیچ الگویی بهتر از این الگو که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند مشکلات ما را حل نخواهد کرد و اقتصاد مقاومتی الگوی متاثر از شرایط و نیازهای داخل کشور است و این مسئله در دیگر کشورها وجود ندارد.

صابری با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی با ریاضت اقتصادی که در دیگر کشورها وجود داشته بسیار متفاوت است، تصریح کرد: در اقتصاد مقاومتی با در نظر گرفتن الگوی اسلامی به دنبال رشد و پیشرفت هستیم، لذا باید مولفه‌ها و متغیرهای اقتصاد مقاومتی را مطالعه و در نخستین گام تعریفی درست از این الگو ارائه دهیم.

اقتصاد مقاومتی با الگوی مدیریت جهادی محقق می‌شود

نماینده مردم آزادشهر و رامیان گفت: شاید در یک تعریف کوتاه بتوان اقتصاد مقاومتی را الگوی بومی و برگرفته از ظرفیت‌های هر منطقه به نحوه شایسته تعریف کرد که نمونه‌های آن در هر منطقه می‌توان متفاوت و در قالب‌های طبیعی، زیربنایی و نیروی انسانی تعریف شود.

وی با اشاره به ظرفیت و قابلیت‌های بسیاری که در استان گلستان برای تحقق اقتصاد مقاومتی وجود دارد، یادآور شد: جمعیت بزرگ روستایی با توانایی‌های فراوان به نظر می‌رسد که یکی از این قابلیت‌ها در استان گلستان است که طی این سال‌ها از این ظرفیت غافل بوده‌ایم.

صابری علمی بودن اقتصاد مقاومتی را از دیگر مسائلی دانست که باید به آن توجه شود و ابراز داشت: در کنار بومی بودن باید به ویژگی علمی بودن طرح‌های اقتصاد مقاومتی نیز توجه داشت.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در پایان تاکید کرد: در محموع آنچه سبب خواهد شد اقتصاد مقاومتی به بار بنشیند برگرفتن از الگوی مدیریت جهادی است چراکه اقتصاد مقاومتی نیاز به مدیران پرتلاش و فرصت آفرین دارد.


3569827
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است