ورزشی 11:59 - 10 مرداد 1393
مهدی تاج می‌گوید مالک راه‌آهن هنوز قوه قضاییه است و هفته آینده مزایده برای واگذاری امتیاز این باشگاه انجام می‌شود.

تاج: تمام باشگاه‌ها سقف مجاز را رعایت کرده‌اند

رییس سازمان لیگ درباره آخرین وضعیت مالکیت باشگاه راه‌آهن اظهار کرد: از آنجا که مالک این باشگاه در زندان به سر می‌برد، صلاح دیدیم که امتیاز این باشگاه از طریق مزایده واگذار شود اما کسی نیامد و مالک این باشگاه هنوز قوه قضاییه است. من تشکر می‌کنم که اجازه دادند راه‌آهن در هفته اول لیگ به میدان برود اما با مزایده‌ای که در هفته آینده برگزار می‌شود تکلیف مالک این باشگاه هم مشخص می‌شود.



به نقل از ایسنا، او درباره توافق فدراسیون با کی‌روش گفت: کی‌روش اوایل به سازمان لیگ خیلی اعتقاد نداشت. در مقطعی اختلافاتی به وجود آمد و علیه سازمان لیگ بیانیه هم صادر کرد اما الان این گونه نیست و اعتمادش جلب شده است. فصل گذشته هم فکر نمی‌کرد بتوانیم لیگ را 20 فروردین تمام کنیم.



تاج ادامه داد: کی‌روش مصر بود که برای لیگ جدید برنامه یک ساله بدهیم و ما هم این کار را انجام دادیم. سال‌های قبل برنامه لیگ را هر 5 هفته اعلام می‌کردیم. برای برنامه کی‌روش در فصل جدید تفاهمی را با او انجام دادیم و 10 روز فیفا دی را که در شهریور است از تیم ملی گرفتیم و به لیگ دادیم و به جایش 10 روز در میانه فصل به کی‌روش دادیم که قبل از جام ملت‌های آسیا تیم ملی را آماده کند.



رییس سازمان لیگ درباره گلایه دایی از این که چرا نام بازیکنان سرباز زودتر اعلام نشد، گفت: دایی یک حرف خوب زد و آن هم این بود که خون فوتبالیست‌ها از مردم عادی رنگین‌تر نیست و آنها هم باید مثل بقیه مردم به سربازی بروند. موضوع سربازی به هیچ وجه در حیطه وظایف سازمان لیگ نمی‌گنجد. اتفاقاتی در باشگاه‌ها، هیات‌های فوتبال رخ داده و نظام وظیفه هم کارت پایان خدمت صادر کرده است. طبق تحقیقاتی که من انجام دادم کارت معافی برای این بازیکنان جعل نشده بلکه در سیستم اطلاعات دیگری ثبت شده است.



او ادامه داد:‌ روز گذشته با باران چشمه جلسه‌ای داشتم و باید تشکر کنم از نظام وظیفه و سران نیروی انتظامی که قصد برخورد با عاملان این پرونده را دارند. نظام وظیفه در تاریخ 29 تیر به ما نامه نوشته بود و ما هم یک روز بعد آن نامه را به باشگاه‌ها اعلام کردیم. قضیه حسین ماهینی را هم خود رحیمی مدیرعامل پرسپولیس 30-20 روز است که می‌داند چرا که ما قبل از اعلام فهرست 21 نفره، یک لیست غیررسمی هم داشتیم. فعلا فقط ساسان انصاری مدارکش را آورده و طبق نامه نظام وظیفه مشکلی برای بازی کردن ندارد. بقیه بازیکنان هم باید برای رفع مشکل خود مدارک‌شان را به سازمان لیگ ارائه دهند.



تاج همچنین در مورد دستمزد دریافتی داوران در لیگ برتر امسال نیز اظهار کرد: داوران وسط مبلغ 650 هزار، کمک‌داوران 450 هزار، ناظران سازمان لیگ 350 هزار و ناظران داوری هم 250 هزار تومان دریافت می‌کنند که مجموعا هر بازی مبلغی در حدود 3 میلیون و 600 هزار تومان هزینه دارد. البته تلاش می‌کنیم تا این هزینه در فصل‌های آینده بیشتر شود. فراموش نکنیم ما فقط 5 درصد عواید حاصل از درآمدها را دریافت می‌کنیم که با این درآمد امکان بیشتر شدن درآمد داوران در حال حاضر وجود ندارد.



رییس سازمان لیگ در مورد تاریخ شروع لیگ‌های دسته دو و سه نیز گفت: لیگ دسته یک ایران با حضور 24 تیم از مهرماه آغاز می‌شود و لیگ دسته دو با حضور 39 تیم از شهریور فعالیت خود را آغاز می‌کند. همچنین لیگ دسته سوم نیز با حضور 80 تیم از 15 شهریور شروع می‌شود. در مجموع حدود 5 هزار و 700 مسابقه را برگزار خواهیم کرد.



تاج در مورد تاریخ نیم فصل لیگ نیز گفت: تلاش می‌کنیم تا نیم فصل دهم آذرماه آغاز شود و تا هفتم دی ماه برای جام ملت‌ها فرصت داریم.



او درباره تعیین سقف بودجه و لزوم انتشار قراردادهای اعضای باشگاه‌ها گفت: طبق نشست‌هایی که با وزارت ورزش و صنایع داشتیم، قرار بر این شد که باشگاه‌ها قراردادهای بازیکنان و مربیان خود را منتشر کنند. به هر حال مدیران باشگاه باید کاری کنند که بتوانند آن را انتشار دهند و هزینه‌هایشان مورد اعتراض واقع نشود. همه باشگاه‌ها هم در تاریخ تعیین شده از سوی سازمان لیگ قراردادهای خود را منتشر کردند و سازمان لیگ مجبور نشد قراردادی را افشا کند. 17 -18 بازیکن لیگ هستند که قرارداد میلیاردی دارند و باید رقم قراردادشان را بررسی کنیم. درباره سقف بودجه طبق استانداردهای AFC رفتار کردیم و باشگاه‌ها را مجاب کردیم که در بازه مشخصی هزینه‌های خود را تعیین کنند.



رییس سازمان لیگ با بیان این که اعلام مبلغ نادرست در قراردادها جرم است، گفت: اگر باشگاهی مبلغی را به عنوان هزینه باشگاه به ما اعلام کرده باشد در صورتی که مبلغی متفاوت از آنچه گفته خرج کرده باشد، قطعا مجرم است. خوشبختانه امسال خارج از چارچوب‌های قانونی اتفاق خاصی رخ نداده است. امسال مبلغ اعلام شده توسط باشگاه‌ها حدود 151 میلیارد تومان بوده است که با در نظر گرفتن تخلف اگر این مبلغ تا 190 میلیارد تومان هم برسد، باز هم قابل قبول است.



او در مورد سهمیه‌های امسال لیگ قهرمانان آسیا نیز گفت: امسال تقریبا سهمیه‌ها مشخص شده است. کره جنوبی، عربستان، ایران و ژاپن به ترتیب 4 تیم اول آسیا از نظر رتبه‌بندی فنی هستند.



رییس سازمان لیگ در پایان با ابراز خرسندی از رعایت شدن سقف قراردادها در لیگ امسال اظهار کرد: هیچ باشگاهی بالاتر از سقفی که مجاز بوده اجازه هزینه کردن نداشته و خوشبختانه تمامی باشگاه‌ها این مطلب را رعایت کرده‌اند.








4364395
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی با چند ملی پوش شانس کسب سهمیه المپیک دیدار و گفت و گو کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات دستجات آزاد اسکیت سرعت و انتخابی تیم ملی با معرفی نفرات برتر در بخش پسران به پایان رسید.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بعضی از تیم‌های رده‌های پایین جدول خودشان را پیش باخته برابر سرخپوشان می‌بینند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: تیم صنعت نفت آبادان بعد از دریافت گل اول متلاشی شد و نتوانست جبران کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های سری آ مزد عملکرد درخشان خود در فصل جاری مسابقات اروپایی را گرفتند و یک سهمیه برای لیگ قهرمانان اروپای سال آینده به این لیگ اضافه شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مسابقات هفته بیست و چهارم لیگ برتر فوتبال با انجام ۳ دیدار امروز پیگیری می‌شود.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم بایرلورکوزن رکورد شکست ناپذیری در فوتبال اروپا در قرن ۲۱ را جابجا کرد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم های رم، آتالانتا و لورکوزن به جمع 4 تیم برتر لیگ اروپا راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های فیورنتینا و استون ویلا موفق شدند به جمع ۴ تیم برتر مسابقات لیگ کنفرانس اروپا راه یابند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: مربی‌ای نیستم که باخت را گردن کسی بیندازم و خودم شکست برابر پرسپولیس را به گردن می‌گیرم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است