اجتماعی 08:30 - 07 آذر 1393
رودان- ایرنا- افزایش بدون اطلاع نرخ کرایه مسافربرهای خطی در محور پشته معزآباد رودان به مرکز شهر و برگشت از سوی برخی از رانندگان و کم توجهی مسوولان در راستای برخورد با متخلفان و برطرف نکردن این مشکل، موجب گلایه مردم شده است.

به گزارش ایرنا' براساس نرخنامه مصوب تاکسیرانی شهرداری رودان، نرخ کرایه هر کورس تاکسی در محور پشته معزآباد تا مرکز شهر رودان به ازای هر نفر هفت هزار ریال است در حالیکه برخی از رانندگان این محور این روزها کرایه را خودسرانه افزایش داده اند و به ازای هر کورس10هزارریال از مسافران دریافت می کنند .



عده ای از شهروندان رودانی در گفت و گو با ایرنا' اظهار کردند: با توجه به اینکه پشته معزآباد یکی از بزرگترین محلات شهر رودان است، اما در این محور حتی یک تاکسی وجود ندارد و تمامی مسافربرها، مسافربرهای شخصی هستند.



این شهروندان افزودند: برخی از رانندگان محور پشته معزآباد به تاکسی ها اجازه ورود به ایستگاه و مسافر کشی نمی دهند و این مهمترین علت نبود تاکسی در این محور پر تردد است و زمینه را برای سوء استفاده رانندگان سودجو فراهم کرده است.



آنان ادامه دادند: نبود تاکسی در این محور و نبود نظارت مطلوب و لازم تاکسیرانی موجب شده تا تعدادی از رانندگان کرایه را خودسرانه افزایش دهند و بیش از تعرفه مصوب شده از مسافر پول دریافت نمایند.



یک شهروند رودانی اضافه کرد: بیش از 60 روز است که شهروندان از افزایش خودسرانه نرخ کرایه از سوی برخی از رانندگان در این محور شهری ناراضی هستند و در این مدت چند بار به شهرداری و تاکسیرانی مراجعه و نارضایتی خود از افزایش نرخ کرایه را ابراز کرده اند اما در عمل اقدام قابل توجهی برای برطرف کردن این معضل، از سوی متولیان امر، صورت نگرفته است.



رضا نجفی با اشاره به زیرساخت ها و بستر های بسیار ضعیف و ناچیز بخش حمل و نقل عمومی در رودان، بیان کرد: افزایش نرخ کرایه در محور پشته معزآباد شهر رودان ایاب و ذهاب شهروندان را با مشکلات جدی مواجه کرده است.



وی از کم توجهی مسوولان در خصوص رفع مشکلات و نارسایی های فراروی بخش حمل و نقل عمومی در شهرستان انتقاد کرد و افزود: مشکل افزایش خودسرانه کرایه ها و ضعیف بودن زیر ساخت های ناوگان حمل و نقل عمومی در رودان از فرط تکرار به مثنوی صد من کاغذ و دردی کهنه و قدیمی تبدیل شده و مردم به اجبار با آن کنار آمده اند.



نجفی اظهار کرد: موضوع افزایش کرایه ها، با همه تکراری بودنش، معضلی است که همواره دامنگیر مردم شده و فشار مضاعفی را بر آنان وارد کرده است.



شهروند دیگری اضافه کرد: افزایش نرخ کرایه ها همواره گلایه و نارضایتی مردم را در پی داشته و بارها مشاهده شده که برخی از شهروندان به شدت نسبت به این موضوع واکنش نشان می دهند و بر سر افزایش کرایه به مشاجره می پردازند و این امر به نوبه خود، موجب بروز هنجاری های اجتماعی در جامعه می شود.



معصومه احمدی با اشاره به تبعات افزایش نرخ کرایه ها، بیان کرد: واکنش مردم و مقاومت رانندگان همواره مشاهده می شود و حتی در پاره ای از اوقات که مسافران نسبت به افزایش خودسرانه کرایه ها اعتراض می کنند، رانندگان از جابجایی آنان خودداری می کنند.



شهروند دیگری خاطر نشان کرد: آنچه در این میان قابل توجه است افزایش کرایه ها بر اساس خواست و اراده راننده های خطی است، بدون آنکه مسوولان کمترین اعمال دستور و یا نظارتی بر آن داشته باشند، نرخی که تنها راننده ها آن را تصویب کرده اند، نه هیچ نهاد و سازمان دیگری و در این میان این مردم هستند .



راضیه دهقان نژاد بیان کرد: متاسفانه در شهری مانند رودان مردم مطالبه گر نیستند و مسوولان توجه چندانی به چنین مسائلی ندارند و هر بار که چنین مواردی نظیر افزایش نرخ کرایه پیش می آید این مردم هستند که اول و آخر با آن کنار می آیند و مقامات برای رفع این مشکل زحمتی به خود نمی دهند.



وی ادامه داد: مسوولان باید متوجه باشند که رفع مشکلات مردم مهمترین وظیفه و مسوولیت مدیریتی آنان است که باید بطور جد به آن اهمیت بدهند.



دهقان نژاد بیان کرد: وضع موجود مردم را به شدت نگران کرده و شهرداری، شورای شهر، مسوولان تاکسیرانی و صنف باید پاسخگو باشند.



وی اضافه کرد: رانندگان بدون دلیل و بدون مصوبه کرایه را افزایش داده اند و وقتی شهروندان به فرمانداری، شهرداری و تاکسیرانی مراجعه می کنند، مسوولان قول پیگیری، برخورد با متخلفان و برطرف کردن مشکل را می دهند، اما در عمل اقدام اثرگذاری صورت نمی گیرد.



دهقان نژاد خاطر نشان کرد: از زمانی که خیابان شهید دستغیب رودان (خیابان اصلی معزآباد که در وسط محله واقع شده) به علت آغاز عملیات اجرایی ساخت پل مسدود شده و رانندگان از مسیر بلوار شهید چمران تردد می نمایند، به بهانه طولانی مسافت و مسیر، کرایه ها را خودسرانه افزایش داده اند.



این دانشجو ادامه داد: زمانی که همین رانندگان برای سوار کردن مسافر در تمامی کوچه های محله گردش می کنند، مسافران کوچکترین اعتراضی نمی کنند اما هنگامی که به مقصد می رسند، بیش از تعرفه مصوب از مسافر پول دریافت می کنند.



دهقان نژاد اضافه کرد: هنگامی که رانندگان با اعتراض مسافران روبرو می شوند، طولانی شدن مسافت به علت گردش در کوچه ها و معابر برای سوار کردن مسافر، افزایش میزان سوخت و استهلاک ماشین را دلیل افزایش کرایه عنوان می کنند.



وی اضافه کرد: از سوی دیگر تعرفه و نرخ هر کورس کرایه تاکسی در تمامی محورها مشخص است، وقتی شخصی می پذیرد در محوری اقدام به مسافر کشی کند باید تابع قوانین باشد.



شهروندان رودانی افزایش خودسرانه کرایه از سوی برخی از رانندگان بعلت مقرون به صرفه نبودن نرخ کنونی کرایه در محور پشته معزآباد- مرکز شهر و برگشت را غیر قانونی دانستند و خواستار رسیدگی، پیگیری و برطرف کردن معضل کنونی از سوی متولیان امر شدند.



خبرنگار ایرنا برای پیگیری موضوع به سراغ مسوولان و متولیان امر رفت و آنان در راستای پیگیری و بررسی موضوع و برطرف کردن معضل کنونی قول مساعد دادند.



معاون فرماندار رودان در گفت و گو با ایرنا' از پیگیری و رسیدگی به این موضوع خبر داد و بیان کرد: از حقوق مردم دفاع می کنیم و با رانندگان متخلف قاطعانه برخورد می شود.



کورش نیک طبع با اشاره به اینکه برخورد با رانندگان متخلف منوط به ارائه شکایت مسافران و شهروندان است، اظهار کرد: تا زمانی که شکوائیه ای از سوی مسافر اعلام نشود امکان بررسی نیست و زمانی می شود با رانندگانی که اقدام به دریافت پول مازاد بر هزینه مصوبه از مسافر می کنند، برخورد کرد، که مسافران از آنان شکایت کنند.



وی خاطر نشان کرد: در هر صورت فرمانداری رودان از طریق مکاتبه با دستگاه های مربوطه شهرستانی در راستای برطرف کردن مشکل کنونی اقدام خواهد کرد.



با وجود پیگیری خبرنگار ایرنا، اطلاعاتی از سوی تاکسیرانی و شهرداری رودان، در اختیار این رسانه قرار نگرفت.



شهرستان رودان با 118هزار نفر در 90کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است. ک/4



7196/668

انتهای پیام /*


5287235
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرتضوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر بحث امنیت شغلی کارگران هستیم، گفت: کار جوهره توسعه اقتصاد هر کشوری است و ما به کارگران ایران اسلامی افتخار می‌کنیم.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون حج مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: استطاعت ۹۸ درصد زائران حج تمتع امسال مشخص و کمیسیون‌های تخصصی پزشکی استانی و کشوری برای برخی زائران برگزار شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری یک قاچاقچی حرفه‌ای موادمخدر در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سردار احمدرضا رادان گفت: پلیس در موضوع خودروهای توقیفی که در طرح نور دستور توقیف دارند اصراری به انتقال با جرثقیل ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهر تهران گفت: در حال حاضر پنج هزار دستفروش در بازار‌های محلی شناسایی و کد‌ ملی آنها و اطلاعاتشان ثبت شده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده یگان‌های انتظامی و حفاظتی فراجا تمهیدات این یگان در مورد اعزام زائران به عمره را تشریح کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرکز رصد جمعیت کشور سازمان ثبت احوال اعلام کرد: در سال ۱۴۰۲ میانگین سن پدر و مادر در اولین فرزندآوری به ترتیب ۳۲/۱ و ۲۷/۳ سال بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» طبق پژوهشی افراد در اواسط دهه ۶۰ سالگی معتقدند که پیری از ۷۵ سالگی شروع می‌شود، در حالی که افراد مسن‌تر فکر می‌کنند سن پیری دیرتر از این شروع می‌شوند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس اداره دانشجویی سازمان جوانان از برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است