اجتماعی 18:31 - 01 آبان 1393
مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی/
تبریز- ایرنا - مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجانشرقی گفت: مناسبت های مذهبی به وی‍ژه قربان ،غدیر وعاشورا مانند آب نیست که هنگام تشنگی بنوشیم وسیراب شویم بلکه این ها عناصر تشکیل دهنده حیات دینی وسیاسی ماست و ما با اینها نفس می کشیم.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی ستاد اقامه نماز آذربایجانشرقی، اسدالله ضیایی با حضور در برنامه تلویزیونی ' سحریز خیر ' شبکه سهند طی سخنانی به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اظهار کرد: تمام لحظات ما فطرهوای نفسانی است و تمام روزهای ما عاشوراست وغدیر دم ما وعاشورا بازدم ماست.



وی افزود: برخورد مقطعی و زمانی فقط یک یادآوری و شارژ مجدد است چرا که تمام وجود ما با این ایام وعاشورا زنده است.



مدیر ستاد اقامه نماز آذربایجانشرقی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری با شکوه و صحیح مراسم های مذهبی ایام محرم وصفر تصریح کرد: برگزاری صحیح و با شکوه این مناسبت ها به عوامل اساسی بستگی دارد واولین عامل پرهیز از هرنوع ویروس وعامل میکروب زا مثل انجام حرکات ناشایسته و خرافاتی که موجب شادی دشمنان اسلام است و به کارگیری آلات موسیقی غیرمجازشرعی،ایجادسروصدای نامناسب به ویژه در ساعات استراحت بیماران وسالخوردگان وخواندن نوحه های تایید نشده است.



ضیایی در ادامه تاکید کرد: دومین عامل توجه به اهداف عاشورا است و در این ایام بایستی اهداف عاشورا مرور شود چرا که فراموشی این اهداف همچون کسی است که با وسیله نقلیه به مساقرت می رود ولی درمیان راه آنقدر سرگرم می شود که هدف اصلی را فراموش می کند.



وی افزود: هدف از قیام عاشورا از گفتار خود امام حسین(ع) اینگونه نقل شده است که می فرماید: من فقط برای اصلاح دین جدم وامر به معروف ونهی از منکر قیام کرده ام و از رفتار ایشان مشهود است که در هنگام نبرد اقدام به نماز جماعت کرد وزیر باران فریضه الهی را به جماعت خواند.



مشاور استاندار آذربایجانشرقی با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا عنوان کرد: هرساله در روز عاشورا نماز ظهر به صورت جماعت خوانده می شود که امیدواریم امسال نیز با حضور مردم وهیئت های مذهبی باشکوه تر از سال های گذشته برگزار شود چرا که امام حسین(ع) خود در روز عاشورا با خواندن نماز جماعت کاری کرد گه ارزش نماز جماعت در تاریخ باقی بماند.



1495

انتهای پیام /*


5023534
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مرد جنایتکار وقتی فهمید همسر اولش از ازدواج او باخبر شده وی را به باغی کشانده و به قتل رساند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رییس پلیس فتای کشور گفت: بر اساس رصد‌هایی که انجام گرفته است، حدود ۲۰ نفر به دلیل فروش سوال‌های جعلی آزمون سراسری ۱۴۰۳ در فضای مجازی بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرعامل جوان یک شرکت پخش کننده لوازم بهداشتی و آرایشی در برج بیست طبقه اش در محله کوهک با ۳۷ ضربه چاقو به قتل رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی شهرداری تهران گفت: با توجه به گارانتی ۵ ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» تفاهم‌نامه کمیته سه جانبه قضایی مقابله با تروریسم بین ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم به امضا رسید.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در پیامی درگذشت معاون اول دولت نهم را تسلیت گفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» قاتلان اجاره‌ای که به دستور کارمند بانک و با دریافت ۱۰۰ میلیون تومان همسر وی را کشته بودند، بازداشت شدند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: وضعیت استقرار خانم‌ها و آقایان در خطوط بی‌آرتی به روال قدیم تغییر کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران از برگزاری آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ در پاییز خبر داد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است