اجتماعی 11:32 - 03 تیر 1396
دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار:
دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار با تاکید بر اینکه هدف اجلاس مقابله با گرد و غبار مقصریابی یا موضع گیری سیاسی نیست، اظهار کرد: هدفگذاری اصلی آن است که یک اجماع بین‌المللی برای همکاری‌های منطقه‌ای و جهانی به منظور مقابله با گرد و غبار ایجاد شود.

هدف اجلاس مقابله با گرد و غبار موضع‌گیری سیاسی نیست

به گزارش ایسنا، یوسف رشیدی در نشست خبری کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار، چالش‌ها و راه‌حل‌های عملی اظهار کرد: این اجلاس قصد دارد تا با گردآوری صاحبنظران، کارشناسان و متخصصان این حوزه، ظرفیت‌سازی لازم در زمینه مقابله با گرد و غبار را انجام دهد و پل ارتباطی بین دولت‌ها و انجمن‌ها در این زمینه به وجود آید.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد:برگزار کننده کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار دو نهاد سازمان ملل و دولت جمهوری اسلامی ایران است. از سوی دولت ایران وزارت امور خارجه و سازمان حفاظت محیط زیست متولیان برگزاری کنفرانس هستند.

وی افزود: کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار یک شورای سیاستگذاری داخلی متشکل از سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت امور خارجه، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها دارد. ریاست این شورا را معصومه ابتکار - رییس سازمان حفاظت محیط زیست- برعهده دارد. در کنار شورای سیاستگذاری دو کمیته علمی با ریاست متصدی - معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست و کمیته اجرایی با ریاست من تشکیل شده است.

معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تصویب چهار قطعنامه مقابله با گرد و غبار در سازمان ملل اظهار کرد: در بند ۷ آخرین قطعنامه مقابله با گرد و غبار از جمهوری اسلامی ایران به خاطر برگزاری کنفرانس بین‌المللی گرد و غبار در کشورمان قدردانی شده است بنابراین این کنفرانس به استناد بند ۷ قطعنامه سازمان ملل در ایران برگزار می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار طی سه روز از ۱۲ تا ۱۴ تیرماه برگزار می‌شود، تصریح کرد: در روز دوشنبه (۱۲ تیر) افتتاحیه کنفرانس در سالن اجلاس سران با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود. در روز نخست اجلاس، علاوه بر افتتاحیه دو اجلاس وزرا و یک نشست تخصصی داریم. اجلاس وزرا در سطح بالا و به منظور بررسی و به اشتراک گذاشتن مسائل مختلف در حوزه گرد و غبار برگزار می‌شود. این دو اجلاس وزرا یک خروجی در قالب بیانیه موسوم به بیانیه تهران خواهد داشت که در آن جزئیات همکاری بین‌المللی و منطقه‌ای و برنامه ریزی‌ها درج می‌شود.

دبیر اجرایی کنفرانس بین‌المللی مقابله با گرد و غبار افزود: بعد از ظهر روز دوشنبه یک نشست فنی و تخصصی با عنوان تاثیرات اقتصادی، اجتماعی و محیط زیست گرد و غبار و خسارت‌های ناشی از آن با حضور متخصصان بین‌المللی برگزار خواهد شد.

ادامه دارد


9199211
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز اطلاعات پلیس راهور فراجا گفت: با توجه به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی، هموطنان از سفر‌های غیر ضروری به استان‌های جنوب شرقی پرهیز کنند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شهردار منطقه ۱۱ تهران از اجرای طرح ویژه جمع‌آوری معتادان متجاهر با هماهنگی سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی در مناطق ۱۱، ۱۲ و ۱۶ در یک شب خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان تأمین‌اجتماعی فهرست و دستمزد فعالیت‌های مشمول دستمزد مقطوع صنوف برای سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: در گشت مشترک تعزیرات حکومتی از داروخانه‌های معروف عرضه‌کننده دارو‌های کمیاب، تخلف گران‌فروشی دارو کشف شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پلیس تهران اعلام کرد: خبر فوت یک دختر به دلیل حجاب در ساختمانِ وزرا کذب است و این ساختمان مرکز مبارزه با اراذل و اوباش بوده و ارتباطی با سایرِ ماموریت‌های پلیس ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» پلیس تهران اعلام کرد: خبر فوت یک فرد به دلیل حجاب در ساختمانِ وزرا کذب است و این ساختمان مرکز مبارزه با اراذل و اوباش بوده و ارتباطی با سایرِ ماموریت‌های پلیس ندارد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» یک منبع آگاه اعلام کرد: یک نفر از اراذل و اوباش که قبلا توسط پلیس به خاطر ایجاد ناامنی دستگیر شده بود، در بازداشتگاه فوت کرده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد: کلیه مشمولان دارای برگ آماده به خدمت به تاریخ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ می‌بایست در محل و مراکز مندرج در برگ معرفی نامه مشمولان حضوریابند.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آخرین نرخنامه سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، قیمت انواع قارچ در میادین و بازار‌های میوه و تره بار کاهش یافت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» شرور، عامل تیراندازی و اراذل و اوباش در شهر تهران دستگیر شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است