استانی 15:08 - 04 بهمن 1398

حل مشکلات داخلی در گرو بهره گیری از توانمندی جوانان است

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه رشت با تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا (س) و با بیان اینکه همه وجود هستی از حضرت زهرا (س) بهره مند می‌شوند، اظهار کرد: فاطمه (س) انسانی مجاهد و خستگی ناپذیر در عرصه اجتماعی بود.

وی در ادامه عبادت بی نظیر را از ویژگی‌های بارز حضرت فاطمه زهرا (س) عنوان کرد و افزود: سیاست، دیانت، عبادت، عرفان و فقه در تاریخ هزار ساله شیعه از صفت‌ها حضرت فاطمه (س) بود.

امام جمعه رشت با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه هفته گذشته، گفت: ملت ایران باید با همت در مسیر قوی شدن حرکت کنند زیرا به فرموده رهبر معظم انقلاب تنها راه مقابله و ایستادگی در برابر دشمنان قوی شدن در تمام عرصه‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه فرهنگ یکی از حوزه‌هایی است که باید در آن قوی شویم، تصریح کرد: فرهنگ در همه حوزه‌ها اعم از اقتصاد، سیاست، دفاع و اجتماع تأثیرگذار است لذا باید در این حوزه بیشتر کار کنیم.

آیت الله فلاحتی در ادامه با وجود فرهنگ بالا اسلامی و انسانی در جامعه سبب می‌شود دیگر شاهد ریزش‌ها نباشیم، بیان کرد: متأسفانه شاهد هستیم عده‌ای با داشتن مسئولیت بی تفاوتی نسبت به مسائل دینی را ترویج می‌دهند.

وی با اشاره به تقویت حوزه علمی و با بیان اینکه هنوز عده‌ای از مسئولان به جوانان ایرانی اعتقادی ندارند و برای حل مشکلات کشور دست به سمت بیگانه دراز می‌کنند، افزود: در حوزه اقتصادی نیز به گفته همه تحلیلگران و کارشناسان و حتی بین المللی بر این باور هستند باید برای حل مشکلات بر توان بر توان داخلی تکیه کنند.

امام جمعه رشت در ادامه با تأکید بر لزوم بهره گیری از توانمندی جوانان و جذب آنها در پارک‌های علم فناوری و مراکز دانش بنیان، تصریح کرد: این مراکز می‌توانند با بهره گیری و جذب جوانان گام‌های مثبتی در راستای قوی شدن ایران در حوزه‌های مختلف بردارند.

وی با بیان اینکه در حوزه دفاعی با تکیه بر توانمندی همین جوانان به این میزان از قدرت و اقتدار دست یافته‌ایم، افزود: کشورهای اروپایی و آمریکا در برجام به دنبال محدود کردن توان دفاع و موشکی ایران بودند که با تیزبینی مقام معظم رهبری از منافع کشور دفاع کردند.

آیت الله فلاحتی تأکید کرد: اگر این توان دفاعی در نیروهای مسلح و سپاه ما وجود نداشت نمی‌توانستیم بعد از شهادت ناجوانمردانه سردار سلیمانی پاسخ دندان شکنی به آمریکا بدهیم. امروز آمریکا و دشمنان نظام و انقلاب اسلامی متوجه شده‌اند که دیگر نمی‌توانند ایران اسلامی را تهدید کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به سخنان رئیس قوه قضائیه درباره برخورد با مفسدان، افزود: هر فردی که در طول ۴۰ سال گذشته از بیت المال برای مال اندوزی استفاده کرده و حق مردم را ضایع کرده‌اند باید توسط دستگاه قضا مجازات شود و در آخرت نیز پاسخگو باشد.


10359857
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است