استانی 21:47 - 03 اسفند 1395
رئیس جهاد کشاورزی اردبیل مطرح کرد؛
اردبیل- رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تولید گندم در اردبیل طی دو سال اخیر با رشد همراه بوده و به وضعیت پایداری رسیده است.

تولید پایدار گندم در اردبیل/۸ هزار تن برنج «مغان» برداشت شد

به گزارش خبرنگار مهر، عدیل سروی شامگاه سه شنبه در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی در اردبیل از جمله برنامه های اقتصاد مقاومتی را افزایش ضریب خوداتکایی محصولات عنوان کرد.

وی افزود: در این راستا تلاش شده تولیدات کشاورزی استان با رشد کمی و کیفی همراه باشد بطوریکه برای تولید ۶۹۵ هزار تن گندم برنامه‌ریزی شد و تا پایان سال ۷۲۰ هزار تن تولید پیش‌بینی ‌شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان به پیش‌بینی تولید ۴۵ هزار تن و تحقق ۵۷ هزار تن دانه‌های روغنی در سال جاری اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر ۱۰۰ هزار تن به سطح زیر کشت دانه‌های روغنی اضافه شده و هم اینک به دو  هزار و ۴۴۰ تن رسیده است.

به گفته سروی برای تولید سیب‌زمینی میزان برنامه‌ریزی شده ۷۵۰ هزار تن بود که بدون افزایش سطح زیر کشت و تنها با افزایش سطح تولید تا پایان سال ۸۱۰ هزار تن سیب‌زمینی تولید می‌شود.

وی همچنین به تولید هشت هزار تن برنج با برند مغان در استان اشاره کرد و گفت: در دو هزار و ۱۱ هکتار برنج استان تولید شده و در خود استان و استان‌های هم‌جوار به فروش می‌رسد.

رئیس جهاد کشاورزی استان با اشاره به افزایش تولید حبوبات ادامه داد: تا پایان سال جاری تولید ۸.۵ هزار تن پنبه در دو هزار و ۹۲۰ هکتار محقق می‌شود.

سروی افزود: ذرت دانه‌ای با هدف کشت جایگزین با کاهش تولید همراه است و میزان تولید از ۷۵ هزار تن برنامه سال جاری به ۳۴ هزار تن تا پایان سال خواهد رسید.

وی افزود: تولید جو نیز برای ۲۰۴ هزار تن برنامه‌ریزی شده اما تا پایان سال ۲۱۰ هزار تن در ۹۶ هکتار تولید می‌شود.


8840689
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ سه‌شنبه ۴ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است