فرهنگی‌هنری 17:13 - 04 مرداد 1393
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور:
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: اخیراً کمیته اجرایی طرح طبقه‌بندی مشاغل تشکیل و پرونده تعدادی از کارمندان نهاد برای اعطای طبقه به آنها مطرح و با ارتقاء‌ آنها موافقت شد.

سامان قرارداد کتابداران روستایی/ طرح طبقه‌بندی مشاغل اجرایی شد

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانههای عمومی کشور در تازه‌ترین یادداشت خود نوشت: وظیفه‌ی خود می‌دانم از مدیران کل استانهایی که نسبت به برقراری سامانه‌ی فیش حقوقی و همچنین پرداخت به موقع حقوق تیرماه اقدامی مسئولانه انجام دادند تشکر کنم.

2. کمیته‌ی انتصابات مدیران کل استانها در نهاد با عضویت اعضای جدید فعالیّت خود را آغاز کرد تا نسبت به بررسی و انتخاب افراد شایسته خصوصاً از میان کتابداران باسابقه برای تصدّی مسئولیت ادارات کل استانها اقدام نماید.

3. با پایان یافتن فرصتهای اولیه و ثانویه ثبت اطّلاعات فردی کتابداران و همکاران عزیز متأسّفانه طبق نتایج به دست آمده 956 نفر هنوز مشخصّات خود را ثبت نکرده‌اند و نشانی ایمیل 832 نفر صحیح نبوده است.

از آنجا که جمع‌آوری این اطّلاعات برای هر گونه اقدام اداری، سازمانی و از جمله اصلاح احکام و بررسی سوابق ضروری است مقرر شد سامانه‌ی ثبت نام از روز یکشنبه 1393/5/5 تا پایان هفته‌ی جاری مجدداً فعّال شود تا افرادی که هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند نسبت به ورود اطّلاعات اقدام کنند.

4. با توجه به گزارش‌های متعدد که از برخی استانها و شهرها واصل شد لازم می‌دانم به تمامی مدیران کتابخانه‌ها و رؤسای ادارات کل در شهرهای کشور یادآور شوم که اولاً رعایت اخلاق اسلامی و حفظ احترام و شأن کتابداران عزیز بر تمامی ما امری لازم و غیر قابل چشم‌پوشی است. ثانیاً در نهادی که فعالیّتی فرهنگی دارد کیفیّت کارها مهم است نه صرفاً بالا بردن آمار فعالیّت و عضویت، آن هم با فشار غیر منطقی بر کتابداران. ثالثاً حفظ بیت المال و خودداری از ریخت و پاش و اسراف و هزینه‌های غیرضروری آن هم در شرایط اقتصاد مقاومتی بر همه‌ی مدیران ضروری است. امیدوارم همین تذکّرات کلّی منجر به اصلاح رویه شود لکن در صورت ادامه‌ی این روند از سوی برخی از معدود مدیران موجب پیگیری اداری خواهد بود.

5. یکی از موضوعات مورد اعتراض همکاران انجام انتصابات سلیقه‌ای در نهاد می‌باشد. با توجه به بررسی‌های بعمل آمده انتصابات انجام شده در نهاد بعضاً بدون رعایت مقررات و انجام سیر مراحل قانونی انجام شده است بنابراین مقرر گردید معاون اداری و مالی کلیه انتصابات انجام شده در نهاد از ابتدای سالجاری را مجدداً بررسی و در کمیته طرح طبقه‌بندی مشاغل مطرح نمایند تا چنانچه افرادی غیرواجد شرط منصوب شده‌اند نسبت به لغو احکام صادره اقدام گردد. لازم به ذکر است برای انتصاب افراد بدواً وجود پست سازمانی مصوب لازم و ضروری است و سپس موضوع با توجه به مدرک تحصیلی کارمند باید در کمیته طرح طبقه‌بندی مشاغل مطرح و اتخاذ تصمیم قرار گیرد که متأسفانه نه تنها تا کنون پست‌های سازمانی نهاد به تصویب نرسیده است و بنابراین برخی  انتصابات انجام شده فاقد اعتبار است.

6. قرارداد کتابداران روستایی امضاء‌ گردیده و در این خصوص کتابداران محترم روستایی نگرانی نداشته باشند، و موضوع افزایش حقوق آنان نیز در حال پیگیری است.

7. اخیراً کمیته اجرایی طرح طبقه‌بندی مشاغل تشکیل و پرونده تعدادی از کارمندان نهاد برای اعطای طبقه به آنها مطرح و با ارتقاء‌ آنها موافقت شد. ضمناً با توجه به اینکه در اصلاح احکامی که در اوایل خرداد ماه صورت گرفته زمان ارتقاء طبقه از سال جاری تعیین، و حقوق برخی کتابداران تضییع شده بود در بررسی فعلی مقرر شد زمان ارتقاء طبقه از زمان حقیقی ارتقاء‌ طبقه باشد.

8. از اکثریت قریب به اتّفاق کتابداران عزیز که با مطالعه‌ی یادداشتهای این خدمتگزار و ارسال نظرات و پیشنهادها و انتقادهای خود موجبات دلگرمی اینجانب و همکارانم را فراهم آورده و نشان داده‌اند که درک دقیقی نسبت به امور دارند و می‌دانند که آنچه مهم است حرکت در مسیر صحیح، قانونی و مستدل برای اصلاح امور اداری، حقوقی و استخدامی است، و قبول دارند که صرفاً اصرار بر برخی تقاضا مثل دو برابر شدن در همین ماه و تعطیلی سه ماهه‌ی تابستان و امثال این در خواستها که بعضاً غیر قابل تحقق است راه درستی نیست، تشکر و قدردانی می‌کنم. همچنین یادآور می‌شوم که غیردولتی و عمومی بودن نهاد عامل محدودیّت، پایین بودن حقوق و مزایا در نهاد نیست بلکه اگر در سالهای قبل برنامه‌ریزی درستی در امور اداری- استخدامی صورت می‌گرفت عامل رشد منطقی حقوق و مزایای کتابداران می‌شد. همانطور که در برخی از نهادهای دیگر غیردولتی و عمومی نیز سطح دریافتی کارکنان رشد قابل قبولی متناسب با وضع شاخصهای اقتصادی داشته است.

وی در پایان می‌نویسد: هدف از تلاش‌های اخیر، بررسی وضعیّت استخدامی و اصلاح احکام به صورتی است که بالاترین امکان ارتقاء احکام و تبدیل وضعیت صورت گیرد و بر اساس آن برنامه‌ریزی برای تامین منابع مالی انجام شود. این روند به لطف خدا و دعای خیر شما عزیزان به دقّت و با سرعت لازم در حال انجام است و امیدوارم بزودی نتایج آن به اطّلاع شما برسد. انشاءالله.


4332505
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» امامی گفت: دو موضوع در زندگی فرهنگی و اجتماعی ما مهم هستند. یکی، مکان رویداد‌ها و دیگری، زمان رویدادهاست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بازیگر کشورمان گفت: بنا دارم برای سال پیش‌رو دو اثر با محوریت جبهه مقاومت اسلامی و نوشته‌ای از ویلیام شکسپیر را روی صحنه نمایش ببرم.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سینمای ایران در هفته پایانی فروردین ماه با حضور ۵۸۹ مخاطب توانست بیش از ۱۳ میلیارد بفروشد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» صفوی گفت: محوریت «شکرستان» موضوعات محیط زیست، مسئله آب، فناوری‌های جدید، کارآفرینی است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری برنامه «زندگی پس از زندگی» از سه کودکی گفت که زیر آوار‌ها همراه با موجودی ناشناس نگهداری می‌شدند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است