سیاسی 20:30 - 05 اسفند 1396
در نشست جامعه اسلامی مهندسین؛
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: امیدواریم دولت به مصوبات شورای عالی فضای مجازی و قانون حمایت از پیام رسان های داخلی عمل کند و این قوانین در حد شعار باقی نماند.

ضرغامی:امیدوارم دولت به قانون حمایت ازپیام رسان های داخلی عمل کند

به گزارش خبرنگار مهر، عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز(شنبه) در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین اظهار داشت: کسانی مدیریت را خوب می فهمند و می توانند به طور متعادل با کمترین آسیب ها جلو ببرند که یا مهندس باشند یا مهندسی بلد باشند.

وی با اشاره به فضای مجازی گفت: فضای مجازی برای جمهوری اسلامی موهبت است. حالا اینکه دوتا سایت ضدانقلاب می توانند ما را به چالش بکشند، مشکل جای دیگری است. فضای مجازی برای نجات جمهوری اسلامی آمده تا نظارت همگانی ایجاد کند.

ضرغامی تصریح کرد: در طول چهل سال گذشته همه ما محافظه کار شدیم. همین الان اگر بخواهیم حرفی بزنیم باید مراقب باشیم دو نفر دیگر ناراحت نشوند؛ اینگونه است که کشور قفل می کند. خطوط قرمز پشت سر هم وجود دارد؛ در حالیکه هیچ کدام این ها خط قرمز نیست.

وی تاکید کرد: ما دیر فضای مجازی را به رسمیت شناختیم. اینکه متاسفانه دولت ها به ویژه دولت اخیر کم کاری کرده و نتوانسته فضای لازم برای فعالیت پیام رسان های داخلی را فراهم کند، مشکل جای دیگری است.

رییس اسبق رسانه ملی گفت: اگر برخی آقایان برخورد سیاسی می کنند و می گویند که مردم به دلیل عدم اعتماد به برخی نهادها، از پیام رسان های داخلی استفاده نمی کنند و مثلا دستگاه های اطلاعاتی اطلاعات شما را درمی آورند، درست نیست.

وی تصریح کرد: مگر شما زنگ نمی زنید؟ مگر شما پیام نمی دهید؟ من یک بار در جلسه ای به آقای مصلحی وزیر سابق اطلاعات گفتم که اگر بخواهید مکالمه من و همسرم را شنود کنید باید از ابتدا تا انتهای آن را بوق بگذارید!

ضرغامی با اشاره به شعار استقلال خواهی در انقلاب گفت: مفهوم استقلال، امروز صرفا به معنی سرزمینی آن نیست. امروز تعریف استقلال گسترده شده است. وقتی شما تمام حیثیت خود را در اختیار بیگانه قرار دادید، استقلال زیر سوال می رود.

وی ادامه داد: ما در زمینه ایجاد پیام رسان های داخلی با سرعت، کم کاری کردیم؛ دولت هم کاری نکرده و نمی دانم چرا همچنان طلبکارند.

ضرغامی گفت: امیدواریم دولت به مصوبات شورای عالی فضای مجازی و قانون حمایت از پیام رسان های داخلی عمل کند و این قوانین در حد شعار باقی نماند تا همه اطلاعات در اختیار دشمن قرار نگیرد.

رییس اسبق رسانه ملی گفت: فضای مجازی باعث شده که دیگر نشود به راحتی با مردم برخورد کرد. تک تک آدم ها صاحب رای شده اند. شما ببینید چند درصد از مردم تحت تاثیر جامعه اسلامی مهندسین هستند و چند درصد تحت تاثیر فردی که من نمی خواهم از وی نام ببرم؟

رییس اسبق رسانه ملی با اشاره به ادعای برخی برای گفتگوی ملی گفت: برخی به من می گویند که قصه این صبحانه هایی که با چهره ها می خوری چیست؟ هیچ قصه ای ندارد؛ ما داریم حرف میزنیم؛ حرف زدن که اشکال ندارد. گفتگوی ملی، اعمالی است نه اعلامی. پس از دوم خرداد سال ۷۶ ما در مجلس به شما سلام می کردیم، جواب سلام ما را نمی دادید چون فکر می کردید از شما چیزی می افتد!

وی افزود: بسیاری از شما مشی اصلاح طلبی ندارید؛ شما گروهی دارید اما می خواهید فقط آن را حفظ کنید. امروز بسیاری از مفاهیم، پوست انداخته است؛ اینکه رهبری امروز میفرمایند من انقلابی ام، این انقلابی بودن ما را به برخی از اصالت ها بازمی گرداند.

رییس اسبق رسانه ملی با اشاره به تحزب گفت: چون کار حزبی تاثیر خود را دارد. کار حزبی نیازمند اعتقاد عمیق و عشق و علاقه است؛ برخی کار حزبی را نمایش می دانند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا برای انتخابات مجلس آینده برنامه ای برای حضور دارید گفت: به هیچ وجه برای انتخابات مجلس برنامه ای ندارم.

ضرغامی درباره حضورش به عنوان یکی از گزینه های جمنا برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: در انتخابات ریاست جمهوری، دوستانم از جبهه انقلاب از من دعوت کردند؛ من هم قبول کردم؛ بعد هم یک جلسه ای در فروردین گذاشتند که من نباشم. من با نظر دوستان آمدم و با نظر دوستان رفتم. شاید اگر دوستان از من دعوت نمی کردند، نمی آمدم.

وی درباره برخی گمانه ها که نامه رییس جمهور سابق به رهبری پیرامون "مهندسی انتخابات" را به انتخابات سال 88 مربوط می داند، گفت: انتخابات سال ۸۸ مهندسی نبود؛ انتخابات ما سالم بود. ما جزء بهترین کشورها در سلامت انتخابات هستیم.

ضرغامی در پاسخ به سوال یکی از حضار مبنی بر اینکه اگر احمدی نژاد بگوید که در سال ۸۸ ریاست جمهوری حق من نبوده است چه می شود، گفت: حتما این اتفاق نمی افتد.

وی شایعه استعفای علی عسگری از ریاست سازمان صداوسیما را تکذیب کرد و گفت: ریاست قبلی سازمان هم زحمت کشید اما استعفا داد و رهبری هم با تاخیر استعفای وی را پذیرفت.


9690267
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» حمایت اردن از اسرائیل در زمان حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی باعث تعجب صهیونیست‌ها شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» هشدار رئیس‌جمهور به رژیم صهیونیستی و نمایش تسلیحات پیشرفته در مراسم روز ارتش از عناوین روزنامه‌های امروز است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه ایران، برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین وارد نیویورک شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» شفیق دیوب، سفیر سوریه در تهران درباره عملیات تنبیهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه رژیم صهیونیستی گفت: «وعده صادق» عملیات دفاعی مشروع از سوی جمهوری اسلامی ایران است که در چارچوب حق دفاع از خود و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران ...
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بوسنی و هرزگوین خاطرنشان کرد: ایران همواره در طول سالیان گذشته از خود خویشتن‌داری و صبر راهبردی نشان داده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل کانون کهنه سربازان جنگ ایران و عراق، از پیگیری حقوقی وصول ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ تحمیلی خبر داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در پیامی به رئیس دفتر سیاسی حماس شهادت شماری از فرزندان و نوه‌های وی در حمله دشمن صهیونیستی را تسلیت گفت.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» ایران به حکم صادره از سوی دادگاه آرژانتینی واکنش نشان داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در نشست عالی شورای امنیت سازمان ملل در ارتباط با موضوع فلسطین به نیویورک سفر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان امروز چهارشنبه از بخش کنسولی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول، بازدید کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است