فرهنگی‌هنری 14:46 - 13 مهر 1394
قاسمعلی اسفندیاری، شاعر پیشکسوت مشهدی دفاع مقدس است که اینروزها پس از سکته مغزی به کما رفته و در بیمارستان بستری شده است.

یک شاعر دفاع‌مقدس به کُما رفت
به گزارش فرهنگ نیوز، قاسمعلی اسفندیاری شاعر دفاع‌مقدس و جانباز 20 درصد است که بسیاری او را با شعرهایی مانند «من مسلمانم، اهل قرآنم» و «پدرم یار تفنگه/ پدرم رفته بجنگه» می‌شناختند در حالی که چهره او برای خیلی‌ها شناخته شده نیست. 
 
او بعد از دوران دفاع‌مقدس مانند بسیاری دیگر از هنرمندان این عرصه خانه‌نشین شد. آقای اسفندیاری در دوران دفاع مقدس دوبار به حضور مقام معظم رهبری رسیده و به شعرخوانی پرداخته است. آرزوی او در این سال‌های پس از پایان دفاع مقدس همواره این بوده است که بار دیگر در دیدارهای سالانه شاعران با مقام معظم رهبری حاضر باشد که چندی پیش این اتفاق میسر شد. حالا این روند بی‌توجهی به هنرمندان و شاعران و پیشکسوتان کشور، به اتفاقی عادی و معمولی تبدیل شده که آنها بعد از مدتی به حاشیه رانده شوند و خودشان با دردها و بی‌توجهی‌ها سر کنند. او در سال 91 هم بدلیل سکته قلبی در بیمارستان بستری شده بود و در همان زمان هم با همین بی‌مهری‌ها روبرو شده بود. 
 
حالا جواد شیخ‌الاسلامی شاعر جوان و عضو موسسه شهرستان ادب با اعلام خبر بستری شدن این شاعر و گلایه از عدم توجه مسئولان می‌گوید: آقای قاسمعلی اسفندیاری از روز چهارشنبه و به علت سکته مغزی در بیمارستان بستری شده، به کما رفته و در وضعیت سلامت مناسبی نیستند. 
 
شیخ‌الاسلامی ادامه داد: اسفندیاری از شاعران تاثیرگذار و فعال‌مقدس بوده و با مداحان بسیاری در استان‌های مختلف کار کرده و در بحث تبلیغات جنگ و کارهای فرهنگی دفاع‌مقدس نیز تاثیرگذاری بسیاری داشته است. او از همرزمان شهید برونسی و شهید علم‌الهدی نیز بوده است. وی همچنین با آقای مهمان‌دوست، مداح مشهدی که به نوعی نسخه استانی آهنگران است نیز کار کرده است. 
 
وی افزود: آقای اسفندیاری خود از جانبازان دفاع‌مقدس بوده که بعد از پایان دفاع‌مقدس، خانه‌نشین شدند. حالا او چند روزی است که به کما رفته و نیازمند توجه مسئولان است. امیدواریم که آنهایی که در این عرصه توانایی دارند به عیادت ایشان آمده و خیرین هم بتوانند با کمک مالی قدری از فشارهای وارد شده به خانواده ایشان را مرتفع کنند. 
 

7167414
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سریال «بدل» به کارگردانی علی مشهدی و بازی شهرام قائدی، هادی عامل هاشمی و ساعد هدایتی، به زودی از شبکه سه سیما پخش می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تام هالند بازیگر نقش مرد عنکبوتی از همکاری بسیار خوبش در «اسپایدر من ۴» خبر داد و درباره پایبندی اش به این شخصیت محبوب صحبت کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» گوشه‌ای از حال و هوای زندگی کولبران در مجموعه «نون. خ ۵» به تصویر کشیده شد و شما می‌توانید بخش‌هایی از آن را مشاهده کنید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با شب وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ره)، مراسم استقبال از پرچم متبرک حرم امام رضا (ع) با حضور ایرانیان مقیم مالزی در کوالالامپور برگزار شد.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری با سابقه رادیو ایران گفت: من ۲۷ سال برنامه‌های «راه شب» اجرا کرده‌ام و مردم همیشه با رادیو دوست بوده اند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حسنین الحلو، میزبان برنامه قرآنی محفل در یک ویدیویی همراه با مجری برنامه از مخاطبان تلویزیون دعوت کرد تا این مسابقه قرآنی را تماشا کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک استاد زبان و ادبیات پارسی با اشاره به روز جهانی کتاب و حق مولف، سرانه مطالعه در ایران را در مقایسه با دیگر کشور‌ها پایین دانست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست نقد و تحلیل فیلم سینمایی درخت گردو در سالن شیخ بهایی مجتمع دانشگاهی پیامبر اعظم دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» شش فیلم داریوش مهرجویی با قاب‌هایی شبیه به زندگی از جنس فلسفه و شعر و عرفان در جشنواره فیلم مسکو به نمایش گذاشته می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نشست خبری و رونمایی از پوستر اولین دوره جایزه داستان و بازآفرینی در حوزه هنری برگزار و بخش‌های رقابتی، ترویجی و کارگاه‌های این دوره تشریح شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است