سیاسی 10:16 - 12 اسفند 1393
در دهمین نشست سراسری فرماندهان یگان‌های حفاظت زندان‌هاعنوان شد
رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور بر تامین امنیت به عنوان مهمترین ماموریت دستگاه قضایی تاکید کرد.

جهانگیر: مهمترین ماموریت دستگاه قضا تامین امنیت عدالت محور است/ مهری: ضرورت رعایت حقوق شهروندی و انضباط مالی
به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران،  دهمین نشست سراسری فرماندهان یگان‌های حفاظت زندان‌ها و مراکز تامینی و تربیتی استان‌ کشور با سخنرانی «جهانگیر» و سردار «تقی مهری» آغاز به کار کرد.


رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در این نشست ضمن تاکید بر تامین امنیت به عنوان مهمترین ماموریت دستگاه قضایی گفت: امنیت یک امر نسبی است و با توجه به شرایط و منافع و تحت تاثیر عوامل مختلف و بر مبنای توسعه عدالت تعریف می‌شود.


وی گفت: هر چند امنیت در نظر به شاخه‌های مختلف تقسیم می‌شود اما همه اینها برای تبیین مساله  است و در کل امنیت یک مساله غیر قابل تجزیه است که باید زوایای مختلف آن به دقت مورد بررسی قرار گیرد.


 جهانگیر با اشاره به برخی از آسیب‌های اجتماعی موجود گفت: مسائلی مانند بیکاری در جامعه منجر به بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود که این آسیب‌ها زمینه ساز پیدایش ناامنی‌های مختلف خواهد بود پس ضروری‌ است که  برنامه‌ریزی‌هایمان طراحی کل به جزء باشد.


رئیس سازمان زندان‌ها فردگرایی را در تصمیم گیری آفت یک سیستم دانست و افزود: اگر کسی به دنبال این باشد که با روش‌های فردی ایجاد امنیت کند قطعاً ایجاد یک دو قطبی ناخواسته در سیستم می‌کند و این دو قطبی شدن تمامی فعالیت‌ها را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد.


مشاور رئیس دستگاه قضا با طرح روش‌های مختلف اجرای امنیت در زندان‌ها گفت: قانون ساز و کار اغلب رفتار های ما را در تامین امنیت در زندان مشخص کرده است لذا شناخت این روش‌ها و استفاده بموقع از هر روش نیازمند دانش مدیریتی است که  فرماندهان یگان‌های حفاظت باید به خوبی آموزش‌های لازم در خصوص مدیریت بحران و نحوه  برخورد  با بحران را فرا بگیرند.


رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه ضمن تقدیر از فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان‌ها به دلیل کسب عنوان یگان برتر در بین یگان‌های حفاظت سازمان های مختلف کشور تصریح کرد: این مهم در حالی اتفاق افتاده است که با توجه به ماموریت‌های یگان حفاظت زندان‌ها، این یگان با مشکلات زیادی از جمله کمبود امکانات و منابع انسانی مواجه است ولی علیرغم این با کار ایثارگونه و جهادی خوشبختانه  امروز شاهد امنیت مطلوب در زندان‌ها هستیم.


**امنیت زندان ها در راستای امنیت ملی تعریف می‌شود


«تقی مهری» رئیس پلیس پیشگیری ناجا نیز در این نشست ضمن تقدیر از یگان حفاظت زندان‌ها اظهارداشت: هر چند امنیت زندان به عنوان بخشی از جامعه در راستای امنیت داخلی تعریف می‌شود اما این موضوع رابطه مستقیم با امنیت ملی و بین‌المللی دارد بنابراین تامین  امنیت زندان‌ها یک امر مهم است که یگان حفاظت زندان‌ها به خوبی از عهده آن برآمده است.


وی سازمان زندان‌ها را از استوانه‌های تامین عدالت دانست و افزود: کاری که سازمان زندان‌ها با اقدامات تربیتی انجام می‌دهد بسیار ارزشمند است چرا که علاوه بر تامین امنیت زمینه اصلاح و تربیت افراد را برای بازگشت توانمند به جامعه فراهم می‌کند که این یک اقدام شایسته در جلوگیری از چرخه جرم است.


سردار مهری انضباط مالی و رعایت حقوق شهروندی را دو اصل مهم دانست و گفت: باید این دو اصل را تقویت کنیم تا هم بتوانیم بر مشکلات موجود غلبه کنیم و هم با رفتاری مناسب که آموزه دین اسلام است در حفظ حقوق شهروندی افراد کوشا باشیم.


شایان ذکر است؛ در ابتدای این نشست سردار مهدی محمودی فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گزارشی در خصوص وضعیت این یگان و اهداف نشست ارائه کرد.
 
انتهای پیام/

5963347
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار سیاسی

سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیئت همراه، با رهبر انقلاب اسلامی دیدار و گفت‌وگو کردند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» طحان نظیف گفت: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده است.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور امروز پس از استماع گزارش آخرین اقدامات و روند پیشرفت امور توسط مسئولین، دستورات لازم برای حل برخی مشکلات پیش‌رو را صادر کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امور خارجه کشورمان با همتای ترکمنستانی خود در عشق آباد دیدار کرد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران بیان کرد: مراسم محوری ۱۲ فروردین ۱۴۰۳، در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره) و با سخنرانی آیت الله رئیسی برگزار خواهد شد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» دهقان گفت: اگر غرب به فکر آبروی از دست‌رفته خود است باید ضمن کمک به اجرای قطعنامه و برقراری آتش‌بس در غزه از ادامه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی جلوگیری کند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» امیر سرتیپ صباحی فرد، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:ایستادگی جبهه مقاومت و ملت فلسطین، بی‌نظیر است و همه جهان اسلام وظیفه دارند تا از ملت غزه حمایت کنند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تصریح گزارشگر سازمان ملل به نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه گفت: دولت‌های ملی و مجامع سیاسی و حقوقی بین‌المللی اکنون نه فقط در معرض قضاوت افکار عمومی جهان، بلکه در معرض قضاوت تاریخ قرار دارند.
سیاسی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر امورخارجه کشورمان با قربانعلی بردی محمداف رئیس شورای مصلحت خلق ترکمنستان دیدار و گفتگو کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است