علمی فناوری 16:48 - 04 آبان 1400
ژاپن در روز دوشنبه ۲۵ اکتبر، ماهواره‌ی ناوبری جدیدی را سوار بر موشک "H-۲A" به مدار زمین فرستاد.

ژاپن ماهواره موقعیت‌یاب جدیدی به مدار فرستاد

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، این موشک در ساعت ۱۰:۱۹ شب به وقت منطقه زمانی شرقی(۵:۴۹ تهران) از پایگاه فضایی تانگاشیما(Tanegashima) در ژاپن برخاست. صنایع سنگین میتسوبیشی(Mitsubishi Heavy Industries) که موشک‌های "H-۲A" را می‌سازد پس از انجام پرتاب در توییتی نوشت: این پرتاب واقعا زیبا بود.

ماهوراه  "QZS-۱R"، جایگزینی برای سیستم ماهواره‌ای کواسی–زنیت(Quasi-Zenith) است که در سال ۲۰۱۰ به فضا پرتاب شد. وب‌سایت رسمی ماهوراه‌های "QZSS" لیستی از چهار ماهواره حاضر در مدار منتشر کرده است. ماهواره‌های "QZS-۱"، "QZS-۲"، "QZS-۳" و "QZS-۴" .

میتسوبیشی حدود ۲۸ دقیقه پس از پرتاب تایید کرد که ماهوراه "QZS-R۱" از بخش بالایی موشک به درستی جدا شده است.

مجموعه ماهواره‌های "QZSS" در نهایت شامل هفت ماهواره خواهد بود که در مداری بالای ژاپن حرکت می‌کنند. به گفته‌ی آژانس فضایی ژاپن، این ماهواره جدید قرار است سیگنال‌های ارتباطی مشابه ماهواره‌های جی‌پی‌اس(GPS) کنونی ارسال کند و به طور خاص برای مکان‌های کوهستانی و شهری بهبود یافته است.

صنایع میتسوبیشی این ماهواره را سوار بر موشک  "H-۲A ۲۰۲" به فضا فرستاد. این موشک از سال ۲۰۰۳ تاکنون در حال فعالیت است و ماهواره‌های مختلفی به سیاره زهره و مریخ ارسال کرده است.

این اولین پرتاب "H۲-A" از ۲۹ نوامبر ۲۰۲۰ تاکنون بود. در پرتاب قبلی این موشک، یک ماهواره پیشرفته با فناوری ارتباطات لیزری به مدار برده بود.  

انتهای پیام


11289056
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک مشاور کنکور گفت: درس خواندن از بعد از سحر تا بعد از اذان ظهر و سپس استراحت و خواب کوتاه و درس خواندن تا اذان مغرب، سپس استراحت و مطالعه دوباره به دانش‌آموزان توصیه می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» آزمون زبان انگلیسی پیشرفته تولیمو در دوره‌های ۲۲۰ تا ۲۳۱ به روش الکترونیکی برگزار می‌شود.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» گروه جدیدی از ماهواره‌های «استارلینک» شرکت «اسپیس‌ایکس» قرار بود روز پنجشنبه ۲۸ مارس از کالیفرنیا پرتاب شوند، اما این پرتاب یک روز به تعویق افتاد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» پژوهشگران نانوحسگر زیست‌الکترونیکی ساختند که می‌تواند به صورت مستمر روی سلول‌های قلب نظارت داشته باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است