استانی 21:21 - 12 فروردین 1399
ایسنا/کرمانشاه فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه از دستگیری دو نفر از حفاران غیرمجاز در شهرستان اسلام آبادغرب خبر داد.

دستگیری حفاران غیرمجاز در اسلام آبادغرب

 سرهنگ ابوالقاسم ایمان پور بااشاره به تشدید اقدامات حفاظتی از اماکن و محوطه های تاریخی استان در نوروز امسال، اظهار کرد: طی بازدیدی که گشت‌های حفاظتی استان طی روزهای گذشته از یکی از محوطه‌های تاریخی در شهرستان اسلام آبادغرب داشتند، متوجه شواهدی مبنی بر حفاری هایی در این محوطه شدند.



وی تصریح کرد: طبق شواهد موجود در محوطه تاریخی لرینی، سودجویان در حفاری از این محل به چیزی دست پیدا نکرده بودند و احتمال آن می‌رفت که برای حفاری مجدد بازگردند.



فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اضافه کرد: در این راستا موضوع را به اطلاع پاسگاه محلی، دهیاری، بسیج منطقه و انجمن‌های میراثی فعال در منطقه رساندیم و آموزش‌های مورد نیاز را به آنها دادیم تا هشیاری لازم برای حفاظت این محوطه تاریخی داشته باشند.



وی اضافه کرد: همانطور که پیش بینی می‌شد سودجویان ساعت 3 بامداد امروز(12 فروردین) برای ادامه حفاری غیرمجاز به این محوطه تاریخی بازگشتند و قصد داشتند تا با استفاده از ماشین آلات سنگین اقدام به حفاری گسترده تری کنند.



وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه مردم محلی و پایگاه بسیج منطقه باهوشیاری لازم از موضوع مطلع شدند و از ادامه حفاری این سودجویان ممانعت کردند.



ایمان پور اضافه کرد: با همکاری پاسگاه منطقه و تلاش مردم دو نفر از این سودجویان دستگیر و سایر افراد نیز متواری شدند.



وی با تاکید براینکه برای دو متخلف دستگیر شده پرونده قضایی تشکیل شده، گفت: تلاش برای شناسایی دیگر سودجویان متواری هم ادامه دارد.



فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان در پایان تاکید کرد: همانگونه که پیش از این هم عنوان کرده بودیم، در ایام نوروز امسال حفاظت از آثار تاریخی را با شدت بیشتری انجام می‌دهیم.



انتهای پیام 


10464735
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است