ورزشی 00:20 - 07 بهمن 1398
قرار است وزارت ورزش و جوانان یک میلیارد تومان برای خرید فشنگ به فدراسیون تیراندازی کمک کند اما زمان تخصیص این بودجه با وجود گذشت یک ماه هنوز مشخص نشده است.

کمک یک میلیاری وزارت ورزش چه وقت به تیراندازی می‌رسد؟

به گزارش ایسنا، تیراندازی با ۶ سهمیه المپیک توکیو بیشترین تعداد سهمیه در بین فدراسیون‌های ورزشی را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که شانس اضافه شدن این سهمیه از طریق رنکینگ هم وجود دارد. در نتیجه بحث آمادگی تیراندازان و حضور قوی در مسابقات آینده مطرح می‌شود.

تیراندازان اواخر اسفند، مسابقات هند را پیش رو دارند. این مسابقات به عنوان آخرین شانس برای ارتقاء رنکینگ است و تیراندازان تلاش می‌کنند تا با ثبت عملکرد خوب، رنکینگ خود را بالا ببرند. نکته قابل توجه در بحث آمادگی تیراندزان استفاده از فشنگ استاندارد است؛ موضوعی که سال‌هاست گریبان تیراندازی ایران را گرفته است.

الهام هاشمی، سرمربی تیم ملی تفنگ ایران پیش از این و در برنامه‌ای تلویزیونی تفاوت بین فشنگ خارجی و فشنگ‌هایی که تیراندازان ایران با آن تمرین می‌کنند را نشان داد که تاثیر محسوسی در رکورد تیراندازان در استفاده از این دو نوع فشنگ دیده شد. علاوه بر این هاشمی از تاثیر اردوی یک هفته‌ای هانوفر قبل از اعزام به قهرمانی آسیا و کار با فشنگ استاندارد در افزایش تعداد سهمیه‌ها صحبت و آن را مثبت ارزیابی کرده بود بنابراین انتظار می‌رود وزارت ورزش و جوانان با تخصیص بخشی از این بودجه تا قبل از مسابقات هند شرایطی را برای حضور قوی‌تر تیراندازان فراهم کند.  

ناصر رسولی، سخنگوی فدراسیون تیراندازی و مدیر تیم‌های ملی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد مشکل فشنگ گفت: مدتی است که این موضوع را به شدت پیگیری می‌کنیم. کارگروهی تشکیل شده که این مسائل را به صورت روزانه پیگیری می‌کند و داریم به نتایجی هم می‌رسیم.

او در مورد کمک یک میلیاردی وزارت ورزش برای خرید فشنگ گفت: فعلا در بحث تخصیص بودجه قرار نگرفته است. این قضیه را پیگیری می‌کنیم. اگر با مساعدت وزارت ورزش هرچه زودتر تزریق بودجه انجام شود به تیراندازی کمک می‌کند.  

رسولی در مورد مسابقات هند گفت: در این مسابقات برای تمام ورزشکاران جهان این فرصت به وجود می‌آید که رنکینگ خود را ارتقا بدهند. بعد از آن مسابقات ژاپن برگزار می‌شود که تاثیری در رنکینگ ندارد و وقتی قهرمانی اروپا که آخرین مرحله توزیع سهمیه المپیک ۲۰۲۰ در این قاره است به پایان برسد، فدراسیون جهانی ۱۱ خرداد سال آینده دعوتنامه‌ای را منتشر می‌کند تا تکلیف ۱۲ سهمیه از طریق رنکینگ هم مشخص شود.

مدیر تیم‌های ملی در مورد وضعیت تمرین ملی‌پوشان بیان کرد: تیراندازان تا زمان اعزام به هند تمرین دارند. برای اعزام هم سقف خاصی نداریم و تعداد نفرات را با بررسی همه جهات قبل از مسابقه تعیین می‌کنیم.

انتهای پیام  


10363920
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار ورزشی

ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» باشگاه استقلال که به دلیل دادن ضمانت به سانتاکلارای پرتغال پنجره نقل‌وانتقالاتی خود را بسته می‌بیند، خطری از این بابت احساس نمی‌کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ملی‌پوش دسته فوق سنگین وزنه‌برداری ایران گفت: مطمئن هستم اگر با آمادگی کامل و روحیه خوب راهی المپیک شوم، اتفاق‌های خوبی را رقم خواهم زد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» مریم طوسی دونده کشورمان در جریان برگزاری مسابقات دوومیدانی جایزه بزرگ آفریقای جنوبی در ماده ۲۰۰ متر نایب قهرمان شد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» میرزایی بازیکن تیم فوتبال استقلال تهران که به دلیل مصدومیت از ابتدای فصل بازی‌های را از دست داده بود بعد از بهبود هم نمی‌تواند برای استقلال بازی کند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» داور مشهور مسابقه قویترین مردان ایران از پیشنهاد رشوه در دوران برگزاری این مسابقات خبر داد.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» تیم‌های بسکتبال شهرداری گرگان و الشرطه عراق در دیدار رفت از مرحله نیمه نهایی سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا به مصاف هم می‌روند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» دو بوکسور کشورمان با غلبه بر حریفان خود به فینال تورنمنت جاده ابریشم راه یافتند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» کشیده شدن پای برخی از مربیان سازنده به چرخه انتخابی تیم ملی دعوای زرگری است که شاید برخی در سال المپیک به بهانه‌ای مختلف آن را راه‌اندازی کردند.
ورزشی
«باشگاه خبرنگاران» ذوب آهن اصفهان یکی از برترین باشگاه‌های ورزش و فوتبال کشور در سال ۱۴۰۲ درگیر حاشیه‌های عجیبی شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است