بین‌الملل 09:42 - 06 شهریور 1393
کوالالامپور - ایرنا - استرالیا که تا چندی پیش از تروریست های داعش در سوریه پشتیبانی می کرد اعلام کرد آماده کمک نظامی به آمریکا برای مقابله با این تروریست ها است که در مقابله با دولت بشار اسد در سوریه مورد حمایت کاخ سفید بودند.

به گزارش ایرنا، وزیر دفاع استرالیا روز پنجشنبه تمایل این کشور را برای کمک به آمریکا به منظور حملات هوایی بیشتر در عراق با استفاده از جت های جنگنده ˈسوپر هورنتˈ اعلام کرد.



ˈدیوید جانسونˈ وزیر دفاع استرالیا چهارشنبه شب، گفت که این کشور آماده کمک به آمریکا برای حملات هوایی بیشتر به منظور هدف قرار دادن تروریست های داعش در عراق است.



ˈتونی ابوتˈ نخست وزیر استرالیا اواخر مرداد ماه در لندن ضمن اعلام آمادگی دولت کانبرا برای ارایه کمک های بشردوستانه به مردم آواره شمال عراق بدنبال حملات گروه تروریستی داعش، گفته بود که کانبرا دخالت نظامی در عراق را منتفی نمی داند.



آمریکا و استرالیا تا ماه های گذشته از جنایات وحشتناک داعش و دیگر تروریست ها در سوریه و عراق حمایت کرده و این پشتیبانی را در مذاکرات مقامات دمشق با مخالفان دولت بشار اسد نشان دادند اما اکنون که برخی منافع واشنگتن به خطر افتاده کاخ سفید بر ضرورت مبارزه با داعش تاکید می کند.



برخی تحلیلگران حملات اخیر نظامیان آمریکایی به مواضع گروه تروریستی داعش در عراق را بهانه ای برای حفظ منافع نفتی شرکت های آمریکایی در این کشور می دانند. برخی نیز این حملات را در چارچوب ˈطرح بایدنˈ می دانند که خواستار مرکزی ضعیف در عراق است که بین شیعه، اهل سنت و کردها تفرقه و جدایی باشد.



حال منابع انگلیسی نیز اعلام کردند که واشنگتن ممکن است از انگلیس و استرالیا بخواهد برای انجام حملات هوایی علیه داعش مشارکت کنند.



روزنامه نیویورک تایمز نیز در شماره اخیرش نوشت که مقام های آمریکا بر این باورند بریتانیا و استرالیا لازم است به کارزار نیروی هوایی این کشور علیه نیروهای داعش بپیوندند



وزیر دفاع استرالیا در این چارچوب در گفت وگو با شبکه خبری ˈای.بی.سیˈ این کشور، مدعی شد انجام حملات هوایی آمریکا در عراق با هدف ˈحفظ جان غیر نظامیانˈ است و کمک کانبرا را به نظامیان آمریکا توجیه کرد.



وی گفت که اگر وضعیت به این منوال ادامه یابد من فکر می کنم وظیفه کشورهای معتبر جهان است تا کار درست را انجام داده و برای دولت با ثبات درعراق کمک کنند.



جانسون روابط و دیدگاه های استرالیا با آمریکا را ˈبسیار نزدیکˈ دانست و گفت که جنایات داعش، نسل کشی، قتل عام و همه چیزهایی که در عراق در حال اتفاق است قابل لمس بوده و ما در مورد آن ها نگرانی جدی داریم.



وی گفت که استرالیا از آمادگی بالایی در همه زمان ها برخوردار است و ممکن است بیشتر کمک کند.



وزیر دفاع استرالیا اعلام کرد این کشور از ˈقابلیت های بسیاریˈ از جمله جنگنده های ˈسوپر اورلئانزˈ برخوردار است.



وی گفت که آمریکا و استرالیا تصمیم گرفته اند قبل از انجام ماموریت نظامی در مقیاس بزرگ ˈدولت فراگیر در بغدادˈ مستقر شود.



جانسون گفت پس از استقرار دولت فراگیر در عراق و در مرحله دوم به دعوت نامه ای از دولت عراق برای این عملیات نیاز داریم.



برخی از گروه ها در استرالیا مخالف ورود این کشور به درگیری ها در عراق هستند.



آساق**1611

انتهای پیام /*


4584704
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در دویستمین روز شروع جنگ غزه، خانواده‌های اسرای صهیونیست در نوار غزه تظاهراتی را در تل‌آویو ترتیب دادند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» در پی استعفای چند فرمانده ارشد در ارتش صهیونیستی، رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که دومینو وار بودن این اتفاقات نتانیاهو را گوشه رینگ می‌برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت بهداشت فلسطین امروز چهارشنبه جدیدترین آمار شهدا و مجروحان تجاوزگری رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه را اعلام کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک تحلیلگر مسائل مقاومت فلسطین سرنگونی پنج پهپاد ارتش رژیم اسرائل به دست حزب الله لبنان را دارای پیام‌های خاصی برای این رژیم ، مقاومت و حامیان آن دانست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» یک سناتور روسی با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکایی به حملات اسرائیل گفت که اعتراضات به این رژیم در آمریکا به ابعاد بی‌سابقه‌ای رسیده است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی ادعا کرد ایران تا دستیابی به بمب اتم چند هفته فاصله دارد اما به دنبال ساخت آن نیست.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزیرخارجه انگلیس در نخستین سفرش به قرقیزستان مدعی شد که این کشور شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و بیشکک باید حق انتخاب شریکان را داشته باشد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» پس از استعفای رئیس بخش اطلاعات نظامی و تصمیم فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی برای استعفا، برخی فرماندهان دیگر نیز استعفا خواهند کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» اساتید و دانشجویان دانشگاه کلمبیا در پی یورش پلیس آمریکا به محوطه آن و بازداشت دانشجویان حامی فلسطین کلاس‌ها را تعطیل کردند.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است