فرهنگی‌هنری 14:43 - 14 شهریور 1394
نماینده ولی فقیه، معاون رئیس جمهور و ئییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به اعضای انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه شاهد، گفت: رسالت شما، یک رسالت فرهنگی است. خودتان را وارد کارهای کم‌اهمیت نکنید، چراکه آنچه مهم است کار فرهنگی است.

شهیدی:تشکل‌های ایثارگری به رسالت فرهنگی خود عمل کنند

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی در دیدار با هیأت اجرایی انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه شاهد ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، گفت: به عقیده من، تشکل‌ها فرصت و توان کافی برای انجام کار را دارند و نخبه، تحصیل کرده و با تجربه هستند ضمن اینکه تشکل‌ها از نظر مادی ذی‌نفع نیستند و ما اگر افق کار را از نگاه تشکل‌ها ببینیم، آینده خوبی برای فعالیت‌ها پدیدار می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد با تأکید بر نقش تشکل‌ها و نخبگان در تصمیم سازی‌های مسئولان و تحلیل مسائل، افزود: ما معتقد هستیم که شما به‌عنوان قشر دانشگاهی می‌توانید بازو و اتاق فکر ما باشید و در رابطه با مسائل موجود نظر دهید. همچنین می‌توانید مسائل مفید در اداره دانشگاه را به ما منتقل کنید.

معاون رییس‌جمهور خطاب به اعضای این تشکل افزود: ویژگی شما این است که هم از جامعه ایثارگری هستید و هم در دانشگاهی تحصیل کرده‌اید که مؤسس آن حضرت امام خمینی (ره) است. دانشگاه شاهد یادگار امام (ره) است و معیارهایی که در تأسیس و اداره این دانشگاه در نظر گرفته شده، معیارهایی است که انقلاب اسلامی، امام (ره) و مقام معظم رهبری تعیین و مشخص کرده‌اند. بنابراین جوانانی که از دانشگاهی با این ویژگی‌ها فارغ‌التحصیل شده‌اند، می‌توانند مسئولیت‌های مهم جامعه را بر عهده بگیرند و کارها را به‌خوبی پیش ببرند؛ پس انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه شاهد باید برای فارغ التحصیل مای این دانشگاه کار و برنامه ریزی جدی داشته باشد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه جلسه با تبیین ویژگی‌های دانش‌آموختگان دانشگاه شاهد، گفت: فارغ‌التحصیل دانشگاه شاهد از همه جهات دارای صلاحیت است چراکه با فضل و متقی است، نسبت به ولایت مطلقه فقیه یقیناً معتقد بوده و به ارزش‌های انقلاب اسلامی پایبند است بنابراین از پذیرش مسئولیت‌های مهم توسط کسی که با این ویژگی‌ها فارغ‌التحصیل شده باشد با طیب و آرامش خاطر استقبال می‌شود.

حجت‌الاسلام شهیدی افزود: درست است که شما فارغ‌التحصیل شده‌اید و دیگر در دانشگاه شاهد حضور ندارید، اما ارتباط شما نباید با محیط دانشگاه، دانشجویان، اساتید و رئیس دانشگاه قطع شود. شما در این زمینه باید اتاق فکر بنیاد باشید و مسائلی که در دانشگاه می‌بینید را به‌خوبی رصد کرده و به ما منتقل کنید و نقش شما در این مسئله بسیار مهم است.

وی ادامه داد: در خصوص مسئله رسیدگی به خانواده‌های شهدا و ایثارگران باید گفت که ایثارگری و زحمات این عزیزان با هیچ‌چیزی قابل جبران نیست و قطعاً ما نتوانسته‌ایم حتی گوشه‌ای از ایثارگری خانواده‌های شهدا و ایثارگران را جبران کنیم.

وی با اشاره به دیدارهای رییس‌جمهور با خانواده‌های شهدا و ایثارگران و تأکید ایشان بر ادامه این دیدارها، گفت: تعبیر رییس‌جمهور در زمینه دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران این است که وقتی ما به خانه شهدا و ایثارگران می‌رویم، هم احساس مسئولیت بیشتری می‌کنیم و هم برای کار بیشتر تشویق می‌شویم.

نماینده ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران خطاب به اعضای انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه شاهد، گفت: رسالت شما، یک رسالت فرهنگی است. خودتان را وارد کارهای کم‌اهمیت نکنید، چراکه آنچه مهم است کار فرهنگی است، به‌خصوص برای شما که دانشجو هستید و می‌توانید این کار را انجام دهید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به شکل‌گیری دبیرخانه ماده 63 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران، گفت: این دبیرخانه نهادی مستقل و متولی اصلی توسعه و ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت است که رییس‌جمهور، ریاست این شورا و رییس بنیاد نیز دبیری آن را بر عهده دارد و این شورا آماده دریافت طرح‌های فرهنگی تشکل‌های ایثارگران است.

وی با اشاره به جایگاه رفیع خانواده‌های ایثارگران در عرصه‌های علمی و پژوهشی کشور و اینکه در حال حاضر حدود 8 هزار نخبه و حدود یک هزار و 700 عضو هیئت‌علمی از خانواده ایثارگران مشغول به فعالیت هستند به ظرفیت‌های فراوان فارغ‌التحصیلان دانشگاه شاهد اشاره کرد و افزود: هدف شما در انجمن دانش‌آموختگان باید نشر فرهنگ اسلام، انقلاب و شهادت که خواسته مقام معظم رهبری است باشد، ما نیز در این زمینه شما را کمک و پشتیبانی می‌کنیم.

در ابتدای این جلسه، مهدی بلوکات، دبیر انجمن دانش آموختگان دانشگاه شاهد ضمن ارائه گزارشی از روند شکل‌گیری و تأسیس این انجمن، به ظرفیت بالای جامعه فارغ التحصیلان دانشگاه شاهد اشاره کرد و گفت: دانشگاه شاهد مولود فرهنگ ایثار و شهادت است که نهال آن توسط حضرت امام (ره) کاشته شد و امروز به تعبیر مقام معظم رهبری گلخانه‌ای عطرآگین است لذا دانش‌آموختگان این دانشگاه از جهات مختلف جزو بهترین نیروهای کشور محسوب می‌شوند که هم به استناد آمار و ارقام و هم به لحاظ علمی، تخصصی، فرهنگی و اعتقادی از سرمایه‌های بی‌بدیل جمهوری اسلامی به شمار می‌روند.

بلوکات ضمن تقدیر از رویکرد دولت و بنیاد شهید و امور ایثارگران در تجلیل از مقام شامخ شهدا و ایثارگران و ترویج فرهنگ مقاومت، افزود: بحمدالله با بنیه قوی علمی و اجرایی که اعضای هیئت علمی دانشگاه شاهد دارند، اکنون دانشگاه در مسیر رشد و پیشرفت قرار دارد که وضعیت مطلوب امروز دانشگاه در حوزه‌های مختلف علمی و فرهنگی، نتیجه اعتماد به بدنه اعضای هیئت‌علمی در عرصه مدیریتی است.

انتهای پیام


7009629
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه «بازار هنری ایران» از امسال برگزار می‌شود، گفت: دولت در حوزه فرهنگ و هنر خود را حامی بخش خصوصی و مردمی می‌داند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در این گزارش لیستی از بهترین فیلم‌های انیمیشنی ۲۰۲۳ گردآوری شده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حضرت علی علیه‌السلام در حدیثی به منتظران امام زمان (عج) فرموده‌اند که در انتظار فرج باشید و از رحمت خداوند متعال نا‌امید نشوید.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» برنامه تلویزیونی «به افق فلسطین» پنجشنبه شب با موضوع جنگ رسانه‌ای در هنگامه نبرد غزه، روی آنتن رفت.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» کلینت ایستوود فیلمبرداری «هیئت منصفه شماره ۲» را به پایان رساند که گفته شده آخرین فیلم او در مقام کارگردان است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجموعه نمایشی «هیس، هیچی نیس!» با نگاهی طنز به رویداد‌های تاریخی جهان به عنوان نخستین محصول مرکز نوجوان سوره، اول اردیبهشت روانه آنتن شبکه دو می‌شود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» یک نماینده مجلس گفت: سفرای ایران می‌توانند بر اساس ذائقه، فرهنگ و نیاز کشور‌های محل ماموریت خود، از ترجمه کتاب‌های ایرانی حمایت کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از داستان‌های وحشتناک که تماشاگران را در تاریکی سینما به لرزه درآورد، سالی ترسناک برای علاقه‌مندان به ژانر وحشت بود.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» مجری تلویزیون گفت: ما با موشک‌های بالستیک، کروز و پهپاد هیمنه رژیم صهیونیستی را مچاله کردیم. اسرائیل حمله ایران را باور نمی‌کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه «خط رو خط» گفت: در مجموعه «خط رو خط» به موضوعات اجتماعی در جامعه شهری می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است