استانی 12:52 - 03 آبان 1393
در گفت‌وگوی فارس با نماینده مقاومت اسلامی عصائب اهل حق در ایران عنوان شد
نماینده مقاومت اسلامی عصائب اهل حق در ایران معتقد است قدرت داعش به هیچ وجه مطابق با بزرگ‌نمایی‌های برخی رسانه‌های غربی نیست؛ وی می‌گوید خیانت‌های بعثی‌ها مهمترین عامل شیوع این پدیده‌ تروریستی در عراق است و مردم این کشور با توان داخلی می‌توانند داعش را نابود کنند؛ مساله کمک‌های مالی برای بازسازی مناطق آزاد شده نیز یکی از درخواست‌های اصلی مدافعین عتبات از مردم ایران است.

«قدرت داعش» از واقعیت تا بازتاب رسانه‌های غربی/ تامین امنیت در عتبات با عملیات «جرف الصخر»/خط و نشان عراقی‌ها برای آمریکا

 خبرگزاری فارس/قم: یگان‌های موسوم به «عصائب اهل الحق» از جمله نیروهای دفاعی عراقی هستند که در سال 2004 میلادی، در این کشور تاسیس شدند. این گروه شیعی توجه خاصی به انقلاب اسلامی ایران دارد و بر اساس همین رویکرد در برابر اشغالگری آمریکا در عراق نیز، مقاومت جانانه‌ای از خود نشان داده‌ است.

رهبری «عصائب اهل الحق»، بر عهده‌ «حجت‌الاسلام شیخ قیس خزعلی» است و نیروهای این تشکل، نقشی مهم در دفاع از عتبات مقدسه‌ عراق بر عهده دارند. خبرنگار فارس در قم به دلیل جایگاه ویژه این گروه‌ها بین شیعیان عراق و عملکرد آنها در مقابل جریان تکفیری مصاحبه‌ای با شیخ جابر رجبی نماینده مقاومت اسلامی عصائب اهل حق در ایران تهیه کرده است.  در این گفت‌وگو به بررسی وضعیت عراق، امنیت مناطق آزاد شده، امنیت عتبات عالیات و همچنین وضعیت مردم عراق پس از آزادی مناطق تحت اشغال پرداخته شده است.  

به عنوان اولین سوال؛ عملکرد رسانه‌های ایرانی را در انتشار اخبار مربوط به وقایع اخیر عراق چگونه ارزیابی می‌کنید؟

در ابتدا از خبرگزاری فارس تشکر می‌کنم، چرا که اخبار این خبرگزاری چه در سوریه و چه در عراق رصد می‌کردیم و به جد می‌گویم بیشترین و واقع‌ترین خبرها از تحولات این دو کشور و مقاومت را خبرگزاری فارس منتشر می‌کند و این اقدام و حمایت از جبهه مقاومت در بعد رسانه‌ای، شما را هم در کنار جهادگران قرار داده است.

در برابر اطلاع‌رسانی خبرگزاری فارس  که بر مبنای حقیقت صورت می‌گیرد از برخی رسانه‌های داخل ایران گله‌مند هستیم که فقط با احساسات مخاطبان خود بازی می‌کنند؛ به عنوان مثال اخبار یا پیامک‌هایی با محتوای محاصره حرم‌های اهل‌بیت(ع) چه در سوریه و چه در عراق منتشر می‌شود کذب است و منتشرکنندگان آن درصدد بازی با احساسات مردم هستند و ما در خبرگزاری فارس تاکنون چنین اخباری را ملاحظه نکرده‌ایم و از سایر رسانه‌ها نیز درخواست داریم اخبار را بدون داشتن منابع موثق و دقیق منتشر نکنند، چرا که انتشار چنین اخباری روحیه مردم را تضعیف کرده و پیروزی‌های مقاومت در عراق و سوریه را خدشه‌دار می‌کند که این موضوع از اهداف دشمن در جنگ روانی است.

عصائب اهل حق چه فعالیت‌هایی برای برقراری امنیت زائران عتبات عالیات به ویژه کربلای معلی در ایام محرم و صفر انجام داده است؟

تمام محورهای زمینی این مناطق به وسیله نیروهای نامحسوس در کنترل گروه عصائب قرار دارد و جدای از لایه‌های امنیتی که در حال حاضر وجود دارد، لایه‌های دیگری را به صورت نامحسوس ایجاد کرده‌ایم و بعد از عملیات «جرف الصخر» خطر به صورت کلی از شهرهای کربلا و نجف برطرف شد؛ البته جزئیات این عملیات مهم که در استان مجاور کربلا انجام شد به زودی توسط نایب دبیرکل عصائب اهل حق که فرمانده میدانی این عملیات را بر عهده داشته است اعلام خواهد شد.

موضوع مهم این است که مردم در زمین دشمن بازی نکنند، چرا که برخی رسانه‌ها حق و باطل را در هم آمیخته می‌کنند و به دنبال دزدیدن پیروزی‌های مردم عراق هستند و همه باید در برابر توطئه‌ دشمن که مشخصاً بعد از پیروزی در آمرلی آغاز شده است مراقب بوده و باید به صورت شفاف مرز بین حق و باطل در رسانه‌ها ترسیم شود.

*موضع گروه عصائب اهل حق در برابر ورود نیروهای آمریکایی به عراق چیست؟

اگر آمریکا حماقت کرده و زمینی وارد خاک عراق شود ما آن نیرویی نیستیم که فقط با سلاحی مانند کلاشینکف در برابر آمریکا بایستیم بلکه با تمام منافع آمریکا در کشورهای مختلف با موشک‌های قاهر و منتقم که ساخت خودمان است زیرساخت‌های آمریکا را هدف قرار خواهیم داد.

سران آمریکایی بدانند اگر مجدد وارد خاک عراق شوند دیگر مانند قبل نمی‌توانند از این کشور خارج شوند و این بار ما به برادرانمان در لبنان اقتدا کرده و تا زمانی که حتی یک سرباز متجاوز در کشور باشد مقاومت کرده و آنان را از خاک خودمان خارج می‌کنیم.

*مردم مسلمان و به ویژه شیعیان همواره اعلام کرده‌اند که در صورت نیاز برای دفاع از عتبات عالیات اسلحه‌ به‌دست خواهند شد. آیا چنین امکانی وجود دارد؟

بسیاری از مردم ایران برای حضور در جنگ عراق و حفاظت از عتبات عالیات اعلام آمادگی می‌کنند به این افراد عرض می‌کنیم که به لطف خدا هم‌اکنون نیاز به نیروی نظامی‌ نداریم و نیروهای بسیجی و مردمی ما در صحنه حاضر بوده و در واقع برادران شما در مناطق تحت اشغال در حال مقابله با دشمن هستند؛ البته باید گفت همین برادران شما وقتی منطقه‌ای را آزاد می‌کنند از کمترین امکانات مانند آب و غذا و خانه بهره‌ای ندارند و همه بستر‌ها را دشمن ویران کرده است و بیشترین خدمت به مردم عراق کمک‌های مالی برای تامین نیازهای اولیه زندگی مردم مناطق آزاد شده است.

ما می‌دانیم کشور ایران با تحریم اقتصادی روبه‌رو است و توقعی نداریم حکومت ایران در این قضیه وارد شود ولی از مردم ایران درخواست داریم کسانی که می‌توانند برادران خود را در عراق یاری کنند و ما برای ارسال کمک‌های مردمی راه‌هایی را در نظر گرفته‌ایم و این کار بیشتر مورد نیاز مقاومت و نیروهای مردمی است.

آمریکا بداند که اگر ما روزی برای دفاع از خود نیازی به نیروهای خارجی داشته باشیم قطعاً از نیروهای برادر خود در ایران بهره خواهیم برد چرا که جنگ در عراق جنگ بر سر مقدسات است و شیعیان نسبت به مقدسات خود متعصب هستند و هر کجای این دنیا باشد برای حفاظت از مقدسات خود تلاش می‌کنند و مردم عراق حتی یک لحظه در این مورد فکرشان به سمت درخواست کمک از آمریکا نخواهد رفت.

*در خصوص داعش و قدرت این گروهک تروریستی در سطح وسیع تبلیغات می‌شود و بنگاه‌های رسانه‌ای غربی نیز حمایت ویژه‌ای از این گروهک دارند، آیا در خصوص داعش بزرگنمایی صورت نگرفته است؟

نباید به هیچ عنوان به تبلیغات روانی که در خصوص قدرت داعش می‌شود توجه کرد چرا که تمام تصرفات آنها در عراق به واسطه قدرتشان نبوده بلکه به خاطر خیانت‌هایی بوده که توسط برخی نیروهای بعثی صورت گرفته است؛ آنها موصل با چند میلیون جمعیت را با همین خیانت‌ها اشغال کردند ولی آمرلی با چند ده هزار نفر جمعیت را به دلیل اینکه مقاومت شد نتوانستند تصرف کنند و مقاومت بدون نیاز به کمک خارجی آنها را نابود خواهد کرد.

در واقع باید گفت همانطور که اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است داعش نیز همانگونه است و ما و فلسطینیان در مقاومتمان هیچ تفاوتی باهم نداریم؛ آنها با خود اسرائیل مقابله می‌کنند و ما با نیروهای اسرائیل.

داعشی‌ها به هیچ عنوان توان جنگ رو در رو را ندارند و شب‌ها و مخفیانه به مناطق حمله می‌کنند و با تک‌تیرانداز‌های مخفی شده مردم را هدف قرار می‌دهند و اینکه در رسانه‌ها اعلام می‌شود که خلافت برای خودشان تشکیل داده‌اند و سایر موارد همه تبلیغات روانی است و آنها حتی یک خانه امن برای خود ندارند.

تصاویری که از اعدام و سربریدن افراد توسط داعش منتشر می‌شود همه کارهای تبلیغاتی است و باید به آنها گفت که اگر مردانگی دارید در صحنه مبارزه کنید و سر بریدن کسی که دستش بسته و اسیر است توانی نیاز ندارد.

ما در روز به آنها حمله کرده و عده‌ زیادی از داعشی‌ها را نابود می‌کنیم ولی آنها شب‌ها به مناطق مسکونی حمله کرده و زن‌ها و کودکان را با خود می‌برند و کمتر دیده‌ شده بتوانند نیروهای نظامی ما را اسیر کنند.

*مردم عراق در مناطقی که درگیری وجود داشته با چه مشکلاتی روبه‌رو هستند؟

با توجه به درگیری‌های به وجود آمده در برخی از مناطق کشور عراق مردم با شرایط دشواری روبه رو هستند و ضروری است که کمک‌های لازم به آنان ارائه شود. با نزدیک شدن فصل سرما مشکلات مردم عراق دو چندان شده است و البته مسلمانان همواره در امر کمک به هم‌نوعان خود اعم از شیعه و سنی پیشقدم بوده‌اند و همزمان با آغاز ماه محرم این کمک‌ها بسیار بیشتر شده است و افراد زیادی به ما مراجعه کرده‌اند و درخواست داشته‌اند که کمک‌های خود را به مردم عراق ارائه کنند.

با توجه به درخواست‌های صورت گرفته ما بر آن شدیم شماره تلفنی را برای این کار اعلام کنیم و در همین راستا افرادی که مایل به کمک به مردم عراق هستند می‌توانند با شماره 02532702617 تماس بگیرند.

با همه دشواری‌ها مردم عراق هیچگاه دست کمک به سمت دشمنان دراز نمی‌کنند زیرا مطمئن هستند برادران و خواهران آنها و آزادگان در ایران و دیگر نقاط جهان آنها را تنها نمی‌گذارند؛ بعد از خروج داعش از مناطق اشغال شده آنها استراتژی خاک سوخته را اجرا می‌کنند تا بعد از ترک مناطق دیگر شیعیان و حتی اهل سنت مخالفشان نتوانند از مشکلات و آثار حمله آنها نجات یابند و این جبهه بسیار مهم‌تر از جبهه هجوم است زیرا رکن اصلی تثبیت به شمار می‌رود و همه مردم و هر کسی که خود را در این جبهه می‌داند می‌تواند با کمک به این مناطق آزاد شده به جنگ باطل برود.


5033944
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» بارش باران که از دیروز در خراسان جنوبی آغاز شده، سبب بروز خسارت به برخی از شهرستانها شده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است