علمی فناوری 12:31 - 06 اردیبهشت 1394
وزیر آموزش و پرورش خبرداد
فانی با بیان اینکه برنامه مکمل آهن‌یاری در میان دو میلیون و 250 هزار دانش آموز اجرا می‌شود، گفت: توزیع مکمل ویتامین دی نیز در 15 استان کشور برای دانش آموزان دختر درحال اجرا است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران؛ علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در همایش هفته سلامت در سالن همایش‌های رازی افزود: برنامه مکمل آهن‌یاری برای دو میلیون و 250 هزار دانش‌آموز دختر دبیرستانی انجام می‌شود.


وی با بیان اینکه حفظ سلامت مهم‌ترین نیاز بشر است، تصریح کرد: توزیع قرص ویتامین D برای یک میلیون دانش‌آموز در 15 استان کشور در حال اجراست.


وزیر آموش و پرورش ارتقا سلامت مدارس را سرمایه گذاری برای نسل‌های آینده عنوان کرد و گفت: در سند تحول بنیادین 6 ساحت تربیتی وجود دارد که موضوعات علمی و فناورانه، اخلاقی و دینی، زیبایی شناختی و هنری، اقتصادی و حرفه‌ای، سیاسی و اجتماعی و تربیت بدنی در این سند به ارتقای سلامت دانش‌آموزان توجه می‌کند.


فانی اضافه کرد: دانش آموزان قادر خواهند بود فرهنگ سالم زیستن را در جامعه نهادینه کنند بنابراین اگر دانش‌آموزان به طور صحیح آموزش سلامت و رفتارهای تغذیه‌ای مناسب را فرا گیرند می‌توانند سایر اعضای خانواده را آموزش داده و باعث ارتقای سطح سواد سلامت جامعه شوند. 


وی خاطرنشان کرد: آگاهی از مفاهیم تغذیه صحیح در سنین مدرسه در اصلاح الگوی تغذیه به منظور پیشگیری بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان و دیابت از اهمیت زیادی برخوردار است.


وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه 13 و نیم میلیون دانش‌آموزان در کشور وجود دارد، بیان داشت:  یکی از سیاست‌های آموزش و پرورش ارتقای مشارکت میان بخشی است تا بتوانیم با همکاری سایر نهادها از جمله وزارت بهداشت برنامه‌هایی را طراحی کنیم که به ارتقای سلامت دانش‌آموزان منجر شود.


فانی اضافه کرد: تهیه پیش‌نویس سلامت دانش‌آموزان از دوره پیش‌دبستانی تا متوسطه با همکاری وزارت بهداشت انجام شده است و در سال جاری تشکل دانش‌آموزی سفیران سلامت در 10 درصد مدارس کشور راه‌اندازی شد.


وی افزود: دستور العمل ترویج فرهنگ تغذیه سالم به مدارس ابلاغ شده و در نظارت‌های انجام شده مشخص شد که تنها دو درصد مدارس از مفاد دستورالعمل تخطی کرده‌اند.


وزیر بهداشت بیان کرد: طرح ارتقای سلامت دهان و دندان دانش‌آموزان دوره ابتدایی با هدف راه‌اندازی کلینیک سیار دندان پزشکی با همکاری وزارت بهداشت در حال اجراست همچنین واحد درسی بهداشت مدارس در برنامه درسی تمام رشته‌های دانشگاه فرهنگیان درج شده است.




انتهای پیام/

6264336
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» نسخه جدید Grok از ۱۲۸ هزار توکن پشتیبانی می‌کند و عملکردش به GPT-4 نزدیک‌تر شده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» بیدارشدن از خواب با دست‌های سفت یک مشکل نسبتا شایع است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» به‌زودی با یک قابلیت جدید می‌توانید میزان رم مصرفی مرورگر مایکروسافت اج را محدود کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» برای اولین‌بار فیلمی از ربات انسان‌نما Unitree که بدون عملگرهای هیدرولیک پشتک می‌زند را مشاهده می‌کنید.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی وزارت علوم گفت: پذیرش یک دانشجوی ایرانی در پردیس‌ها‌ی بین المللی به ازای هر ۴ دانشجوی خارجی است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» طبق اسکرین‌شات فاش‌شده، هواوی گوشی‌های سری P70 را در تاریخ ۲ آوریل (۱۴ فروردین ۱۴۰۳) معرفی خواهد کرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون تربیت بدنی و سلامت گفت: کمتر از ۱۰ درصد مدارس کشور به فضاهای ورزشی استاندارد مجهز هستند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: به دلیل تنوع اقلیمی در ایران، شروع آلرژی بهاره در سراسر کشور در یک زمان نیست.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: امسال بیشترین استخدام‌ها در آموزش و پرورش و وزارت بهداشت انجام خواهد شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» یک دستگاه مبتنی بر هوش مصنوعی که در «دانشگاه لستر» ابداع شده است، در آزمایش‌ها توانست ضربان قلب نشان‌دهنده آریتمی بطنی را با موفقیت تشخیص دهد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است