استانی 12:04 - 10 مرداد 1393
مسئول آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم خبر داد
مسئول آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از برگزاری 30 دوره آموزش تخصصی و کارگاه‌های مهارتی با موضوعات سبک زندگی و بهداشت روانی، مسئولیت‌شناسی خواهران طلبه، بررسی و نقد جریان‌ عرفان‌های انحرافی و... خبر داد.

برگزاری 30 دوره‌ تخصصی با موضوع سبک زندگی در اداره کل تبلیغات اسلامی قم

عبدالعلی براتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تهاجمات گسترده استعمار نوین به ساختار و پایه‌های فرهنگی کشورهای اسلامی اظهار کرد: با توجه به این تهاجمات و شبهه‌های متنوع در میان اقشار مختلف مردم انجام اقداماتی برای مقابله با این مسائل لازم و ضروری است و بدون شک مانع از بروز مشکلات و خسارات جبران‌ناپذیر می‌شود.

وی شناخت توطئه‌ها، فتنه‌ها و تحریف‌های استعمار نوین را از اولویت‌های کاری اداره کل تبلیغات اسلامی استان دانست و گفت: این اداره در راستای شناخت فتنه‌ها به آموزش و پژوهش گسترده به گروه‌های مختلف هدف در همه ابعاد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی می‌پردازد.

مسئول آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم به گروه‌های هدف این دوره‌ها اشاره و بیان کرد: مبلغان و مبلغات، خواهران فعال فرهنگی سراسر کشور (طرح اندیشه مطهر گروه طلاب)، فارغ‌التحصیلان سراسر کشور، مدرسان و اساتید جامعة‌الزهرا(س)، امامان جماعت مساجد، مسئولان هیئت‌های مذهبی و مبلغان فعال در حوزه امر به معروف و روسای اتحادیه‌های صنفی(بازاریان) از جمله گروه‌های هدفی هستند که در این دوره‌ها شرکت داشتند.

براتی به جایگاه استراتژیک علمی و مذهبی شهر مقدس قم اشاره و بیان کرد: طرفداران فتنه همواره درصدد آسیب رساندن به وجهه پایتخت مذهبی و فرهنگی عالم تشیع هستند که البته با حضور مراجع تقلید، اساتید و مسئولان فهیم تاکنون به اهداف خود نرسیده‌اند.

وی به برگزاری 30 دوره آموزش تخصصی و کارگاه‌های مهارتی اشاره کرد و گفت: در این جلسات که با رضایت شرکت‌کنندگان همراه بود موضوعاتی از قبیل سبک زندگی و بهداشت روانی، مسئولیت‌شناسی خواهران طلبه، صهیونیسم‌شناسی، بررسی و نقد جریان‌ عرفان‌های انحرافی، تربیت مبلغ دانش‌آموزی و تحدید نسل، آشنایی با فضای مجازی و کاربرد مکانیزم‌های مذهبی در مشاوره و روان‌ درمانی آموزش داده شد.

مسئول آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: کارگاه آشنایی با ابزار تبلیغ در فضای مجازی، اندیشه سیاسی اسلام و پاسخ به شبهات بنیادین ولایت فقیه، سبک زندگی و بهداشت روانی، کارگاه آشنایی با ابزار تبلیغ در فضای مجازی، مهارت‌های ارتباطی با رویکرد دینی در فرایند تدریس (پژوهش محور) و... از دیگر موضوعات این دوره‌ها است.

وی ضمن اشاره به اینکه بیش از 10 هزار نفر در این دوره‌ها شرکت داشتند، افزود: این افراد در قالب دوره‌های مختلف آموزش‌های لازم را دیدند و در برگزاری این دوره‌ها نهادها و ارگان‌های مختلف از جمله اداره کل آموزش و پرورش، جامعة‌الزهرا(س)، معاونت پژوهشی، مدیریت حوزه موسسه ندای زیتون، ستاد احیاء استان و اداره‌کل بازرگانی و مجامع امور صنفی همکاری‌های لازم را با اداره کل تبلیغات اسلامی استان در راستای برگزاری این دوره‌ها داشتند.


4364432
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار استانی

استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.
استانی
«باشگاه خبرنگاران» تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های استانی مورخ شنبه ۱ اردیبهشت را در گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان مشاهده کنید.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است