استانی 15:27 - 04 بهمن 1395
به منظور غنی­ سازی اوقات فراغت زائران امام رضا(ع) ؛
مشهد ـ رئیس اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: طرح مطالعه زائر به منظور غنی­ سازی اوقات فراغت زائران امام هشتم(ع) در حرم مطهر رضوی راه اندازی شد.

طرح «مطالعه زائر» در حرم مطهر رضوی راه­ اندازی شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، حجت الاسلام  علی پایاب با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری و تأکید ایشان بر کتاب خوانی و همچنین در راستای غنی­ سازی اوقات فراغت زائر و ارتقای سطح معرفتی افراد، دی ماه امسال طرحی با عنوان «مطالعه زائر» در حرم مطهر رضوی آغاز شد.

پایاب با اشاره به اینکه قفسه ­های کتاب در حرم مطهر رضوی میهمان طرح مطالعه زائر هستند، تصریح کرد: در حال حاضر این طرح با قرار گرفتن قریب به ۱۰۰عنوان کتاب در زمینه ­های معارف رضوی، دینی و انقلاب بالغ بر ۸۰۰ جلد ویژه مطالعه زائران در حال اجراست.

رئیس اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: این کتاب­ ها برای گروه ­های مختلف کودک، نوجوان و جوان، و سایر زائران تهیه شده است.

وی در ادامه ضمن قدردانی و تشکر از معاونت اماکن متبرکه و سازمان کتابخانه ­های آستان قدس رضوی، خاطرنشان کرد: در مرحله نخست، طرح مطالعه زائر با همکاری این دو بخش انجام شده است که در مراحل بعدی قرار است بنیاد پژوهش­ های اسلامی و سایر نهادهای آستان قدس رضوی در انجام این طرح همکاری کنند.

پایاب افزود: در آغاز طرح مطالعه زائر، سه رواق دارالمرحمه، شیخ طوسی و حرعاملی مجهز به قفسه­ های کتاب­ های معارف رضوی، دینی و انقلاب اسلامی ویژه مطالعه زائران شده است.

وی مراجعه زوج­ های جوان به همراه خانواده­ هایشان و تشرف زائران به صورت کاروان به این رواق ­ها را دلیل انتخاب این سه رواق برای استقرار طرح مطالعه زائر دانست و اظهار کرد: در اقدامات بعدی رواق­ های بیشتری را تحت پوشش این طرح قرار خواهیم داد.

پایاب با اشاره به اینکه کتاب­ های قرار گرفته در قفسه ­های کتاب ویژه مطالعه زائر، دارای آرم مخصوص هستند، گفت: زائر به صورت آزاد می ­تواند در طول مدت حضور خود در حرم امام رضا­(ع) از این کتاب­ ها استفاده کند و پس از آن، کتاب را در قفسه قرار دهد.


8703815
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است