استانی 20:57 - 10 اردیبهشت 1396
قائم مقام ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی در مازندران:
ساری - قائم مقام ستاد انتخاباتی حجت الاسلام رئیسی در مازندران با تاکید بر مشارکت پرشور مردم در انتخابات گفت: ملت ایران آماده ایجاد رخداد عظیم هستند.

ملت ایران آماده رخداد عظیم در انتخابات هستند

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ملت ایران در حال آماده شدن برای ایجاد یک رخداد عظیم هستند، افزود: مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات دو واژه حق و وظیفه را به کار بردند که حق به این معناست که این حق مردم است که آینده خود را تعیین کنند و وظیفه نیز به این معناست که فردی در خود توانمندی برای ورود به عرصه را می‌بیند و خود را به عنوان کاندیدا معرفی می‌کنند و گروه‌ها و وزارت‌خانه‌های مرتبط نیز نقش خود را ایفا می‌کنند.

وی با بیان اینکه اصحاب جراید نقش مضاعف‌تری نسبت به حوزه‌های دیگر دارند، افزود: چرا که هم می‌توانند انتقال‌دهنده نقطه نظرات کاندیداها به مردم باشند و هم منتقل‌کننده دغدغه‌های اصلی مردم به کاندیداها هستند و در کنار این امور، شور و هیجانی نیز ایجاد کنند.

قناعت افزود: به طور معمول در کشورهای غربی، برای انجام انتخابات از ماه‌های قبل برای این امر بسیج می‌شود و تمام حوزه‌های امنیتی و نظامی در حال آماه باش کامل هستند، اما در کشور ما به‌خاطر آنکه مردم‌سالاری دینی نهادینه شده و مردم با انتخابات همکاری و مشارکت حداکثری دارشته‌اند، به‌طوریکه در این ۳۸ انتخابات اخیر، هنوز درصد مشارکت ما پایین‌تر از پنجاه نشده است و این به این معناست که مردم می دانند که رأی‌شان تعیین‌کننده است و در تعیین سرنوشت خودشان می‌توانند نقش ایفا کنند.

قائم مقام ستاد انتخاباتی رئیسی در مازندران با بیان اینکه کشور ما از لحاظ امنیتی در یک فضای آرام و مردم نیز از نظر سیاسی، بصیرت و پختگی لازم را دارند، بر ایجاد نشاط و طراوت در برگزاری انتخابات تأکید کرد و افزود: در ایجاد این نشاط و طراوت اصحاب جراید می‌توانند نقش موثری داشته باشند.

وی قدرتمندترین کشور دنیا را ایران برشمرد و افزود: کشورهای غربی با هزینه بسیار هم نمی‌توانند بیش از چند هزار نفر را در حمایت از خود به کف خیابان‌ها بیاورند، اما در ایران اسلامی شاهد هستیم که مردم در ایام‌الله‌های طول سال مشارکت می‌یابند و این به معنای قدرتمندی ایران هست که پشتوانه مردمی یکی از شاخص‌های مهم است.

قناعت با اشاره به فرمایشات رهبری مبنی بر اینکه، رمز ماندگاری نظام پشتوانه مردمی است، افزود: تا زمانی که مردم پشتوانه این نظام باشند، اگر توطئه‌ها و شیطنت‌های نظام سلطه بیش از این باشد باز نظام سرپا خواهد بود، لذا بر اصحاب جراید است که نقش مردم را پررنگ کنند و بیش‌ترین نقش را ایفا کنند.

وی با بیان اینکه در هر انتخاباتی یک رئیس ستاد انتخابات اصلی مشخص می‌شود و در استان مازندران، نبویان، رئیس ستاد اصلی رئیسی است، افزود: معمولا برای افزایش مشارکت، در کنار ستاد اصلی، چندین ستاد غیررسمی و مردمی تشکیل می‌شود که بین ستاد اصلی و مردمی فضای همدلی و تفاهم وجود دارد.

قائم مقام ستاد انتخاباتی رئیسی در مازندران با بیان اینکه قطعا رئیسی، سفری به استان مازندران خواهد داشت، افزود: سعی ما بر این است تا زمان آن در هفته چهارم اردیبهشت باشد اما زمان قطعی آن هنوز مشخص نشده است.

قناعت در رابطه با سابقه اجرایی رئیسی گفت: ایشان سابقه و تجربه مدیریتی دارند و ما با آنکه در کشور سه قوه مستقل از هم هستند، اما کارهای مشترک انجام می‌دهند و  از لحاظ کلیات موضوع، قوه قضاییه در جریان کار قوه مجریه است و همچنین، در یک سال و نیم اخیر نیز که ایشان تولیت آستان قدس را که یک کار اجرایی است بر عهده گرفتند، در این مدت بسیار خوب درخشیدند و در تأمین منابع و هدایت آن به سمت مناطق محروم تلاش کرده‌اند و این امر بیانگر تجربه و کفایت ایشان در کارهای اجرایی است

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران در رابطه با تخریب‌هایی که یک کانال تلگرامی منتسب به ستاد مردمی رئیسی انجام داده، با بیان اینکه این کانال ستاد انتخابات مردمی نبوده و خودجوش براه افتاده است، افزود: تخریب کار خوبی نیست و عقل، قانون و منطق آن را نمی‌پذیرند و تخریب‌گری، نشانگر ضعف و مشکل بوده و بعید است که این سایت با ستاد رئیسی در ارتباط باشد و اگر خطایی انجام داده‌اند ما آن را مردود می‌دانیم و تذکر لازم را نیز خواهیم داد.


9058285
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است