فرهنگی‌هنری 09:30 - 06 خرداد 1394
ریحانه جعفری:
ریحانه جعفری با بیان این‌که رمان اسطوره‌ای - فانتزی مدرنی را با موضوعیت شخصیت فریدون «شاهنامه» در دست نگارش دارد گفت در به‌روز کردن اسطوره‌های‌مان هیچ کاری نکرده‌ایم.

برای به‌روز کردن اسطوره‌های‌مان کاری نکرده‌ایم

این نویسنده و مترجم به خبرنگار ایسنا گفت: من در این رمان براساس توانمندی‌های این شخصیت «شاهنامه» او را در مواجهه با حوادث و مسائل نوجوانان امروزی قرار داده‌ام.

این اثر که تاکنون طرح آن تهیه و یک فصل آن نوشته شده قرار است در انتشارات علمی فرهنگی راهی بازار شود.

گرشاسب، جمشید و ضحاک از دیگر شخصیت‌های اثر حماسی شاهنامه هستند که بناست با همین روال در قالب اسطوره‌های نوین به همت تعدادی از نویسندگان کودک و نوجوان نوشته شوند.

جعفری با اشاره به این‌که علاقه شخصی نویسندگان به اسطوره‌ها، تمایل ناشران به چاپ اسطوره‌های نوین تألیفی و بالاخره بسترسازی مناسب برای دیده شدن چنین آثاری از ضروریات دیده شدن این آثار است تاکید کرد: در حال حاضر بحث تألیف کتاب‌ها براساس اسطوره‌های نوین در جامعه ما با مشکلات زیادی روبه‌روست. در کشورهای غربی کتابی مثل «ارباب حلقه‌ها» نوشته یا شخصیتی مثل «هری پاتر» خلق می‌شود. فیلم‌ها و سریال‌هایی بر مبنای آن‌ها شکل می‌گیرند و در قالب‌های مختلف تبلیغ می‌شوند اما در ایران شخصیتی مثل «آرش» برای برخی از نویسندگان ما آن‌چنان که بایسته و شایسته است جا نیفتاده و هیچ تبلیغی روی آن انجام نشده است؛ یعنی ما در به‌روز کردن اسطوره‌های‌مان هیچ کاری نکرده‌ایم.

این نویسنده که کتاب «پرژنیوم، من و پونه» را با موضوعیت بیماری سرطان نوشته‌ گفت این اثر هم اکنون در دست چاپ قرار دارد. این کتاب به موضوع نوجوانی می‌پردازد که با ابتلایش به بیماری سرطان خون، آرامش خانواده چهارنفره‌شان به هم می‌ریزد.

اخیرا سه جلد از مجموعه چندجلدی «استینک» با ترجمه این مترجم در انتشارات افق راهی نمایشگاه کتاب شد. مجموعه کتاب‌های چندجلدی «استینک» اثر مگان مک‌دونالد که با ترجمه ریحانه جعفری ویژه کودکان ترجمه شده، گویای ماجراهای این شخصیت است.

به گفته او، «استینک» به نوعی برادر جودی دم دمی است و کل ماجراها حول این شخصیت شکل می‌گیرد. او پسری است که در کلاس دوم دبستان تحصیل می‌کند و ماجراهای بامزه‌ای که برایش رقم می‌خورد، موجب شکل‌گیری این مجموعه شده است.

«استینک ابرقهرمان منظومه شمسی»، «استینک و کشتی بندانگشتی»، «استینک و آبنبات فک از کارانداز»، «استینک هی آب می‌رود» و «استیک و بوگندوترین کتانی دنیا» عنوان پنج کتاب این مجموعه است. این مجموعه توسط نشر افق منتشر می‌شود.

انتهای پیام


6452033
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت‌الاسلام حسینی نیشابوری گفت: دشمنان اصرار دارند بگویند قرآن اولویت جمهوری اسلامی و مردم ایران نیست.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نصیریان بازیگری با پیشینه تئاتری است که در طول سال‌های فعالیتش در سینما در فیلم‌های ارزنده و مهمهی نقش‌آفرینی کرده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» بر اساس آمار، ۳۲۴ هزار و ۵۶۳ نفربازدید از موزه‌ها، پایگاه‌های میراث ملی و جهانی و اماکن فرهنگی تاریخی سراسر کشور انجام شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» در شب نزول قرآن، دعا و استغفار، شبکه‌های سیما مراسم شب‌های قدر را از اماکن مقدس و معنوی به صورت ویژه و از نقاط مختلف کشور پخش می‌کنند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» همان‌گونه که انتظار می‌رفت، استقبال از سینما‌ها با شتاب بسیاری دنبال می‌شود و علاوه بر شکستن چندین رکورد، گیشه هم اختلاف خود را با مدت زمان مشابه سال گذشته، بیشتر کرده و به رقم ۷۶ میلیارد تومان رسیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حرم امیرالمؤمنین حضرت علی علیه‌السلام برای ایام شهادت آن حضرت سیاهپوش شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تلویزیون امروز فیلم‌های مختلفی مانند «مردی از کنتاکی»، «تنگه ابوقریب»، «سرقت»و «خزنده» را راهی آنتن شبکه‌های سیما می‌کند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» تهیه‌کننده برنامه گفت: در برنامه «بی‌انتها» واگویه‌های افراد مختلف با خدا را می‌شنویم و از زاویه دید‌های مختلف، دنبال رنگ خدا در زندگی هستیم.  
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گیلانی تأکید کرد که روزه فقط به نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه توجه صحیح به روزه و عبادات شرط بندگی است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» زمستان سال گذشته اتفاقات متنوعی را برای رادیو تلویزیون به دنبال داشت که به برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است