فرهنگی‌هنری 12:01 - 12 تیر 1394
حسن آقا‌کریمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:
وزارت ارشاد و مدیران فارابی با حمایت همه جانبه از فیلم‌های کودک، سینمایی مجزا برای این بخش تشکیل دهند.

حسن آقا‌کریمی تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبر‌نگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران در خصوص ساخت اثری جدید برای حضور در جشنواره کودک امسال گفت: به دلیل مشکل بودجه در بخش فارابی این ارگان از بخش کودک استقبال نکرده و فیلمی در دست تولید ندارد به این خاطر تا این لحظه فیلمی برای حضور در جشنواره کودک امسال ندارم.


وی افزود: طی صحبتهایی که با مسعود احمد‌یان داشتم و به گفته وی تعداد زیادی فیلم در بخش کودک تولید شده که هنوز به اکران نرسیده فعلاً و در ظاهر علاقه‌ای به ساخت این‌گونه فیلم‌ها ندارند.


این تهیه کننده مهمترین مشکلات سینمای کودک را این‌گونه بیان کرد: مشکل اولیه سینمای کودک اکران نا‌مناسب و مشکل ثانویه آن بودجه است که در پی آن چرخه اقتصادی و باز‌گرداندن سرمایه کاری دشوار است و باعث می‌شود جذابیت خود را برای جذب و ساخت فیل در‌این بخش برای فیلمسازان از بین برود.


وی در‌خصوص راهکار رفع معضلات سینمای بخش کودک اظهار داشت: جدا از بحث بودجه و اکران باید گروه هنر و تجربه که فیلمهای خاص خودش را دارد و موفق هم بوده، یک گروه مجزا برای بخش کودک نیز باشد. فارابی و وزارت ارشاد حمایتهای خود را در زمینه‌های مختلف از تولید تا اکران و همه‌جانبه انجام دهند و گروهی جدا برای فیلمهای بخش کودک تشکیل دهند.


وی افزود: متأسفانه کودک و نوجوان به رسمیت شناخته نشده و به عنوان افراد حقیقی مورد توجه و باور قرار نمی‌گیرد.


این تهیه‌کننده ادامه داد: همان‌طور که در آموزش و پرورش نسبت به بخش کودک و نوجوان مشکل داریم در زمینه فیلم‌سازی نیز با مشکلات زیادی روبرو هستیم یعنی می‌توان گفت که بخش کلان این قضیه یعنی آموزش، فرهنگ زندگی، تربیت، و کودک و نوجوان نادیده گرفته شده است.


آقا کریمی در پایان خاطر‌نشان کرد: امیدوارم که تمام حوزه‌های سینما شرایط مساعدی پیدا کنند که از آن طریق سینمای کودک نیز جایگاه خودش را پیدا کند.


گفتنی است؛ دو فیلم کودک «فرار‌ از‌ قلعه رودخان» و «رخسار» به تهیه‌گنندگی آقا کریمی است و تا این لحظه اکران نشده است.


«فرار‌ از‌ قلعه رودخان» به کار‌گردانی غلامر‌ضا رمضانی است که در جشنواره بیست‌و هفتم فیلم کودک و نوجوان پروانه زرین بهترین کار‌گردانی را در خصوص این فیلم از آن خود کرد.


انتهای پیام/



6684789
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار فرهنگی‌هنری

فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فرهاد قائمیان گفت: در تدارک برگزاری نمایشگاه خوشنویسی هنرمندان در جهان اسلام هستیم و امیدوارم هنرمندان عزیزمان در این عرصه افتخارآفرین باشند.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پوستر ویژه به هنرمندی حسن روح‌الامین به مناسبت انتشار سروده‌ای که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات علیه اسرائیل خواندند منتشر شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آیین تجلیل از دست اندرکاران ویژه برنامه‌های قرآنی کشور» به میزبانی فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» چهل‌وششمین جشنواره فیلم مسکو در حالی در پایتخت روسیه در حال برگزاری است که حضور نمایندگان کشور‌های عضو گروه بریکس، جلوه متفاوتی به این رویداد بخشیده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» پس از آنکه ده‌ها نویسنده نامزد جوایز قلم آمریکا در اعتراض به جنگ غزه از شرکت در این مراسم انصراف دادند، این انجمن مراسم اهدای جوایز خود را لغو کرد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» آکادمی اسکار قوانین جدیدی را اعلام کرد که بر فیلم‌ها در شاخه‌های بهترین فیلم بین‌المللی، انیمیشن، موسیقی متن و فیلمنامه‌نویسی تأثیر می‌گذارد.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد و مهلت ارسال آثار تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» نگاهی به آمار انتشار کتاب در فروردین‌ماه سال ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که تولید کتاب نسبت به مدت مشابه بیش از ۱۵ درصد رشد داشته است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» حسین‌نژاد گفت: موضوع شهروند - رسانه و بلاگری در فضای مجازی فراگیر شده و احساس می‌کنم طنز رسمی از طنز غیر رسمی عقب افتاده است.
فرهنگی‌هنری
«باشگاه خبرنگاران» فصل دوم مجموعه «آقای قاضی» با عنوان «آقای قاضی؛ شعبه ۱۲۱» به زودی روانه آنتن شبکه دو سیما می‌شود.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است