بین‌الملل 13:52 - 25 تیر 1398
گروه‌های یهودی شدیداً از توجیه دونالد ترامپ برای بیان اظهارات نژادپرستانه خود علیه نمایندگان زن کنگره آمریکا انتقاد کردند و آن را علیه منافع تل‌آویو دانستند.

گروه‌های یهودی هم سخنان ترامپ را محکوم کردند

به گزارش ایسنا، به نوشته مجله نیوزویک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و دولت او مدعی شدند که انتشار توییت‌های این هفته خطاب به زنان منتقد کنگره آمریکا مبنی بر اینکه "بروند به جاهای درب و داغان و پر از جرمی که از آنها آمده‌اند" مشکلی ندارد، چون این زنان علیه اسرائیل هستند!

"لیگ ضد افترا" که یک نهاد بین‌المللی یهودی است و علیه یهودستیزی و نژادپرستی مبارزه می‌کند، با توییت‌های رئیس‌جمهوری آمریکا درباره اسرائیل موافق نیست.

جاناتان گرینبلات، مدیر اجرایی این سازمان گفت: ما یهودی‌ها، همگی با این نوع تعصب تفرقه‌آمیز آشناییم. در حالی که لیگ ضد افترا آشکارا با این زنان عضو کنگره در برخی مسائل موافق نیست، رئیس‌جمهوری آمریکا به بیان صحبت‌های نژادپرستانه از دیدگاه ناسیونالیست‌های سفیدپوست می‌پردازد و خودخواهانه از مردم یهود و اسرائیل به عنوان سپری برای تاکید بر سخنانش استفاده می‌کند.

گرینبلات تاکید کرد: سیاسی کردن حمایت گسترده و دو حزبی از اسرائیل و بیان اتهامات یهودستیزانه برای امنیت اسرائیل و جامعه یهودی خطرناک است.

"شورای دموکراتیک یهودی آمریکا" هم که یک گروه تبلیغ‌کننده دستورکار حامی اسرائیل است، استفاده رئیس‌جمهوری آمریکا از اسرائیل برای دفاع از اظهاراتش را محکوم کرد. هیلی سویفر، مدیر اجرایی این سازمان تاکید کرد: توجیه دونالد ترامپ برای زخم‌زبان نژادپرستانه خود، تلاشی آشکار برای استفاده از اسرائیل به عنوان یک نکته انحرافی است که ما قویاً رد می‌کنیم. ترامپ خودش را به عنوان یک "نژادپرست کل قوای آمریکا" نمایش داده است و سکوت جمهوری‌خواهان همدستی در دستورکار نفرت‌پراکنانه اوست.

برخی مدعی هستند ایلهان عمر، نماینده زن کنگره آمریکا که سومالیایی‌تبار است، اوایل امسال حین انتقاد از کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل (آیپک) سخنان یهودستیزانه مطرح کرده بود. او گفته بود، آیپک به سیاستمداران بابت پشتیبانی از سیاست‌های حامی اسرائیل پول می‌دهد.

انتهای پیام


10179118
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار بین‌الملل

بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر جنبش انصارالله یمن پنجشنبه شب در سخنانی با تاکید براینکه رژیم اسرائیل همچنان در مسیر شکست در غزه قرار دارد، خطاب به آمریکایی‌ها گفت: آنها در تجاوز نظامی خود به یمن، شکست را از انگلیس به ارث خواهند برد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» قسام خانه‌ای را پس از ورود اشغالگران اسراییلی منفجر کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» رئیس جمهور اوکراین در تماسی تلفنی با رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار ارسال کمک‌های فوری به کی یف شد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سرگئی لاوروف، عنوان کرد که سران ارمنستان با بهانه‌هایی غیرواقعی به دنبال برهم زدن روابط با مسکو هستند.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» دبیر کل سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی گفت نمی‌تواند غمی را که در دیدار با پناهندگان فلسطینی در سفرش به مصر و اردن تجربه کرده از بین ببرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خانواده های اسرای این رژیم مدعی شد که ارتش آن در حال آماده شدن برای ورود به شهر رفح در نوار غزه است.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به وتوی روسیه درباره لغو نظارت هیاتی از کارشناسان سازمان ملل بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی ابراز نارضایتی کرد.
بین‌الملل
«باشگاه خبرنگاران» وزارت امور خارجه فنلاند اعلام کرد که کارگروهی به ریاست هلسینکی به این نتیجه رسیده است که توافقنامه دفاعی با آمریکا حاکمیت این کشور را تضعیف خواهد کرد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است