اجتماعی 12:32 - 13 تیر 1394
رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از افتتاح دومین فن‌بازار فناوری‌های شهری و نخستین پارک فناوری پایتخت در مردادماه سال جاری خبر داد.

افتتاح دومین فن‌بازار پایتخت

به گزارش خبرنگار سرویس «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، بابک نگاهداری در نشست خبری صبح امروز(شنبه) با اشاره به برگزاری دومین فن‌بازار فناوری‌های شهری از 12 تا 14 مردادماه سال جاری در بوستان گفت‌وگو گفت: با توجه به استقبال خوبی که از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان در نخستین دوره برگزاری فن‌بازار صورت گرفت، امسال نیز این فن‌بازار با 150 غرفه در مردادماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: در دوره نخست فن‌بازار سازمان‌های شهرداری، مناطق شهرداری تهران و نهادهای مختلفی به همراه شرکت‌های دانش‌بنیان که تعداد آنها 130 شرکت در دوره نخست بود، برگزار شد و امیدواریم در این دوره بتوانیم با حضور 150 شرکت دانش‌بنیان دومین فن‌بازار فناوری‌های شهری را برگزار کنیم.

رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به انعقاد 30 قرارداد خرید محصول در دوره نخست این فن‌بازار گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در این دوره تعداد قراردادها 2 یا 3 برابر دوره نخست باشد. به طور میانگین در دوره نخست 25 درصد شرکت‌های دانش‌بنیان موفق به عقد قرارداد شدند که در دومین دوره فن‌بازار بی‌تردید درصد قراردادها افزایش چشمگیری خواهد داشت.

نگاهداری تاکید کرد: در پایان فن بازار دوم از مدیران برتر حاضر در فن‌بازار که از میان کلانشهرهای مختلف انتخاب می‌شوند، تقدیر خواهد شد و تعداد قراردادهای منعقد شده میان آنها در انتخاب مدیران برتر نقش مهمی خواهد داشت.

وی درخصوص تعداد ثبت‌نام کنندگان برای حضور در فن‌بازار نیز گفت: در نخستین دوره این فن‌بازار 240 شرکت ثبت‌نام کردند که با ممیزی‌های انجام شده که ملاک آنها ارائه محصولات با کیفیت موردنظر بود، 130 شرکت امتیاز لازم برای حضور در فن‌بازار را کسب کردند. امسال نیز با توجه به درخواست‌های گسترده شرکت‌ها ثبت‌نام را تا 20 تیرماه تمدید کردیم و پیش‌بینی می‌کنیم که 350 شرکت ثبت‌نام کنند که پس از ممیزی 150 شرکت مجوز لازم را برای شرکت در فن‌بازار دوم را کسب خواهند کرد.

رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران ادامه داد: فلسفه برگزاری فن‌بازارها شکستن سدها و معضلات پیش روی شرکت‌های دانش‌بنیان است و در دومین دوره فن‌بازار نیز مذاکرات گسترده‌ای با بانک‌ها و نهادهای مختلف برای پیشبرد اهداف شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است. در حقیقت تلاش می‌کنیم سهم بیشتری از بازارهای شهرداری تهران در اختیار شرکت‌های داخلی قرار بگیرد.

نگاهداری تاکید کرد: هدف‌گذاری بلندمدت شهرداری تهران در اختیار گذاشتن سهم بیشتر از بازارهای شهرداری تهران برای شرکت‌های دانش بنیان داخلی است که در این زمینه شهردار تهران نیز تاکیدات بسیار زیادی دارد و با مذاکرات انجام شده سعی در بهبود عملکرد این شرکت‌ها داشته‌ایم.

وی تاکید کرد: البته کیفیت محصولات ارائه شده یکی از ملاک‌های اصلی ما در برگزاری فن‌بازار دوم است؛ چراکه شهرداری تهران باید پاسخگوی خدماتی که ارائه می‌دهد باشد. براین اساس ممکن است برخی شرکت‌های داخلی در ارائه محصولات و خدمات خود کیفیت‌های لازم را برخوردار نباشند که بی‌تردید به شرکت‌های داخلی که محصولات با کیفیت مناسب دارند، بهای بیشتری داده می‌شود.

رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران همچنین به فضای رقابتی میان شرکت‌های دانش‌بنیان در فن‌بازار اشاره کرد و گفت: حاکم بودن فضای رقابتی بالاترین رکن نظارتی در فن‌بازارها است که باعث می‌شود محصولاتی که کیفیت مناسب دارند، به فروش برسند.

نگاهداری در بخش دیگری از صحبت‌های خود شهرداری تهران را مصرف کننده علم و فناوری در کشور معرفی کرد و افزود: قطعا شهرداری تهران متولی علم و فناوری در کشور نیست و داوطلبانه به متولیان علم و فناوری کمک می‌کند و برگزاری نخستین دوره فن‌بازار نیز این رویکرد را به خوبی نشان داد. این اولین فن‌بازاری است که مدیران تخصصی در آن حضور دارند و تمام تلاش شهرداری تهران برای حضور شرکت‌های داخلی و پیشبرد بهبود عملکرد آنهاست.

وی درخصوص هزینه برگزاری این فن‌بازار نیز گفت: سعی کرده‌ایم از امکانات شهرداری تهران استفاده کنیم تا هزینه‌های این فن‌بازار به حداقل ممکن برسد. در این راستا برای غرفه‌بندی، صرفه‌جویی بسیار مناسبی در دوره نخست صورت گرفت که امسال نیز این رویکرد دنبال می‌شود. برخی هزینه ها از شرکت‌هایی که توان مالی را برخوردارند گرفته می‌شود به طوری که تا 6 متر از فضای فن‌بازار به طور رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد و بیش از این متراژ هزینه آن از شرکت‌هایی که توان مالی مناسب دارند گرفته می‌شود. مجموعا دومین دوره فن‌بازار با حدود 250 غرفه کمتر از 140 میلیون تومان هزینه داشته است.

رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به افتتاح پارک فناوری در مردادماه اشاره کرد و گفت: پارک فناوری شهر آماده شده و محل آن نیز در تقاطع بزرگراه زین‌الدین و امام‌علی (ع) جانمایی شده، قطعا ارتباط تنگاتنگی میان پارک فناوری و فن‌بازار وجود خواهد داشت به طوری که شرکت‌های نمونه در فن‌بازار در پارک فناوری مستقر خواهند شد.

نگاهداری همچنین به همکاری شورای اسلامی شهرتهران و مرکز مطالعات شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تمامی لوایحی که در شورای شهر مطرح می‌شود مرکز مطالعات به عنوان مشاور تخصصی برای کمیسیون‌های مختلف این شورا نظر کارشناسی خود را ارسال می‌کند و همچنین در قالب پروژه‌هایی با نام آینده پژوهشی در مورد چالش‌های آینده شهر تهران مطالعاتی انجام می‌شود و نتایج آن در اختیار اعضای شورای شهر تهران قرار می‌گیرد تا در آینده با پاره‌ای از مشکلات و مخاطرات شهر تهران بتوانیم مقابله مناسبی داشته باشیم. تاکنون و پس از گذشت 4 ماه از این همکاری، 20 گزارش تخصصی به شورای شهر تهران ارسال شده است.

وی همچنین به راه‌اندازی سامانه پژوهش‌یار اشاره کرد و گفت: اتفاق نظر مناسبی در شورای اسلامی شهر و شهرداری تهران شکل گرفته که پژوهش‌ها بیش از گذشته ساماندهی شود در همین راستا سامانه پژوهش‌یار راه‌اندازی شده و همه سازمان‌ها رابطان خود را به مرکز مطالعات شهرداری تهران معرفی کردند تا از این پس هر سازمانی که بخواهد پژوهشی انجام دهد ابتدا باید در این سامانه ثبت‌نام و کد رهگیری دریافت کند. همچنین پس از پایان پژوهش نیز کل فایل‌های خود را باید وارد سامانه کند تا مرکز مطالعات پایان پژوهش سازمان را اعلام کند.

رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران تاکید کرد: از طریق راه‌اندازی سامانه پژوهش‌یار، اسناد پژوهش تمامی سازمان‌ها در این سامانه ثبت و ضبط می‌شود تا از انجام پژوهش‌های تکراری جلوگیری شود.

انتهای پیام


6690624
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار اجتماعی

اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی گسترده در یک انبار کالا در جنوب تهران خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان حج و زیارت از واریز ارز مورد نیاز حج تمتع۱۴۰۳ از سوی بانک مرکزی به حساب این سازمان خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به سیلاب‌های بهاری اخیر که در برخی از استان‌های کشور به وقوع پیوسته است، گفت: درس آموخته‌های این مخاطره، در مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت استفاده می‌شود.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان دیگر از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد این سازمان در سراسر کشور خبر داد. علاوه بر این پرداخت، در هفته جاری نیز ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، پزشکان و مراکز طرف ق...
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» نشست مشترک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران و پلیس راهور پایتخت برای بررسی مسائل مربوط به حمل و نقل پایتخت برگزار شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه از برگزاری آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف در سال جاری خبر داد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» رئیس پلیس آگاهی گفت: همکاران من در پایگاه یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به تازگی موفق به کشف پرونده اذیت و آزار و اخاذی از زنان شدند که نقطه شروع آن شبکه اجتماعی اینستاگرام بوده است.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» وزیر کشور از پروژه شهید بروجردی در منطقه ۱۸ بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت آن قرار گرفت.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» همزمان با هفته زمین پاک پویش فرهنگی «زنده‌باد درخت» در فضای تبلیغات شهری تهران اجرا شد.
اجتماعی
«باشگاه خبرنگاران» معاون استاندار تهران گفت: میزان خودکفایی تولید مرغ در استان تهران از ۴ درصد به ۱۲ درصد رسیده است.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است