استانی 12:49 - 13 تیر 1394
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پی انتشار شایعاتی مبنی بر مرگ یک نوزاد به دلیل ابتلا به تب کریمه کنگو در کرمان گفت: هیچ مورد مرگ نوزاد به دلیل این بیماری در استان مشاهده نشده است.

تکذیب مرگ نوزاد به علت تب کریمه کنگو در کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کویر، دکتر نوذر نخعی اظهار کرد: یک مورد مرگ نوزاد را در هفته گذشته شاهد بودیم که آن هم به دلیل نارس بودن نوزاد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به پایین بودن پلاکت خون مادر این نوزاد، شک به ابتلا به تب کریمه کنگو می‌رفت، چون پایین بودن پلاکت یکی ازعلائم ابتلا به این بیماری است، بنابراین آزمایش‌های لازم در این رابطه انجام شد و جواب آزمایش، این فرد منفی بوده است.

نخعی تصریح کرد: نوزاد این مادر نیز با وزن 1200 گرم و زودتر از موعد(هفت ماهه) به دنیا آمد که علت فوت او نیز نارس بودن اعلام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان شمار مبتلایان به تب کریمه کنگو از ابتدای سال 94 را در حوزه تحت پوشش این دانشگاه سه نفر اعلام و اظهار کرد: تاکنون سه مورد ابتلا در شهرستان‌های سیرجان، زرند و شهربابک اعلام شده که مورد ابتلا در شهرستان زرند یک زن 22 ساله افغانی بوده و در اثر تماس با دام آلوده و احیانا گزش کنه مبتلا شده و فوت کرده و دو بیمار دیگر بهبود یافته‌اند.

وی با بیان اینکه منبع موثق در خصوص اطلاع‌رسانی در مورد شیوع بیماری‌ها شخص رئیس و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هستند، اظهار کرد: از رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی در خواست می‌کنیم اخبار کذب را منتشر نکنند، چرا که باعث برهم زدن آرامش روانی و تشویش اذهان عمومی می‌شود.

انتهای پیام


6690831
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است