استانی 19:05 - 30 آذر 1393
وزیر راه و شهرسازی:
وزیر راه و شهرسازی گفت: روزانه 7 میلیون و 200 هزار خودرو در سطح کشور تردد می‌کند.

روزانه بیش از 7 میلیون خودرو در کشور تردد می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، عباس احمدآخوندی عصر امروز در آیین تجلیل از راهداران محورهای مواصلاتی استان‌های مازندران و تهران که در راهدارخانه امامزاده ابراهیم (ع) برگزار شد، اظهار کرد: ایران از کشورهای پهناوری است که حدود 200 هزار کیلومتر راه در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه 34 هزار کیلومتر جاده شریانی کشور موجب ایجاد حدود 75درصد ترافیک می‌شوند، افزود: کشور ما دارای 200 هزار کیلومتر راه روستایی و فرعی است.

احمدآخوندی از تردد روزانه 7 میلیون و 200 هزار خودرو  در سطح کشور خبر داد و گفت: 8 هزار وسیله نقلیه عمومی برای ایجاد تردد ایمن، روان و سالم در کشور فعالند.

وی با بیان اینکه راه به عنوان بزرگ‌ترین ثروت‌ها محسوب می‌شود، تصریح کرد: اگر بخواهیم 200 هزار کیلومتر راه دیگر در کشور ایجاد کنیم نیاز به 200 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه نگهداری راه‌ها نیز سالانه نیازمند 7 هزار میلیارد تومان اعتبار است، بیان کرد: در سال گذشته اعتبار راه و شهرسازی مازندران یک‌هزار و 100 میلیارد تومان بود.

وی افزود: امسال تاکنون 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای راهداری حواله کردیم که نسبت به سال گذشته 100 درصد رشد داشته است.

احمدآخوندی با بیان اینکه در حال حاضر با شرایط سخت مالی و تنگنای اعتباری مواجه هستیم، افزود: امید است در سال آینده اعتبار بیشتری برای بدنه راه‌ها، سازمان راهداری و نیروی انسانی اختصاص یابد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 12 هزار نفر راهدار در سطح کشور فعالیت داشتند، گفت: امسال آمار راهداران به 15 هزار نفر رسید و رشد 25 درصدی را شاهد بودیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سال گذشته 8 هزار ماشین‌ راهسازی و بازگشایی مسیر داشتیم، تصریح کرد: امسال این آمار به 9 هزار ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه‌سنگین رسیده و این به معنای افزایش یک‌هزار خودرو در کشور است.

احمدآخوندی با اعلام اینکه در سال گذشته یک‌هزار و 200 گروه راهدار در فصل سرما فعالیت داشتند، خاطرنشان کرد: امسال این آمار به یک‌هزار و 400 گروه رسیده است که بیش از 200 مجموعه گروه راهداری امسال افزوده شد.


5461190
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است