استانی 19:08 - 07 خرداد 1395
در صورت تأمین اعتبار،
معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در صورت تأمین اعتبار و ریل، قطار تا پایان امسال و یا نهایتاً تا تیرماه سال آینده به کرمانشاه می‌رسد.

«قطار» تا پایان سال به کرمانشاه می‌رسد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه،«امیر امینی» دیروز (پنج‌شنبه ششم خردادماه) در حاشیه بازدید از ایستگاه راه‌آهن کرمانشاه در جمع خبرنگاران با بیان این‌که راه‌آهن غرب کشور جزیی از شبکه بین‌المللی حمل و نقل ریلی است، گفت: این پروژه به‌لحاظ بین‌المللی بودن آن اهمیت خاصی برای ما دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پیشرفت 97 درصدی پروژه راه‌آهن کرمانشاه افزود: تنها روسازی و ایستگاه‌های این مسیر باقی مانده است.

امینی با بیان این‌که امسال قطعاً ریل‌گذاری تا ایستگاه فیروزان انجام می‌شود، گفت: از فیروزان تا کرمانشاه در بحث تأمین ریل و نقدینگی مشکل داریم که در صورت برطرف کردن این مشکلات قطار امسال یا نهایتاً تا تیرماه سال آینده به کرمانشاه می‌رسد.

معاون وزیر راه از فعال شدن پروژه راه‌آهن «کرمانشاه - خسروی» نیز در سال‌جاری خبر داد و گفت: این پروژه به خاطر مشکلی که در قراردادش داشت عملاً متوقف شده بود، اما خوشبختانه با برطرف کردن این مشکل در شورای عالی فنی کشور امسال این پروژه مجدداً کلید می‌خورد.

امینی اظهار کرد: امسال برنامه این است که اعتبارات لحاظ شده برای راه‌آهن غرب کشور در بودجه 1395 در محور «ملایر - کرمانشاه» هزینه شود تا این محور به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: برای اعتبارات راه‌آهن مسیر «کرمانشاه - خسروی» نیز به‌دنبال این هستیم که از طریق تهاتر سهام با قرار گاه خاتم(ص) این پروژه به سرانجام برسد.

امینی خاطرنشان کرد: با فعال شدن این پروژه(کرمانشاه - خسروی) در سال‌جاری برنامه زمان‌بندی برای بهره‌برداری از آن سه ساله است.

انتهای پیام


7929657
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها
صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است