علمی فناوری 00:56 - 02 مرداد 1393
بیانی در دیدار دانشجویان با رهبر معظم انقلاب:
دبیر دفتر تحکیم وحدت در دیدار عصر چهارشنبه دانشجویان با رهبر معظم انقلاب ضمن انتقاد از عدم پاسخگویی بعضی مسئولان گفت:در دوران انتقال دولت‌ها شاهد بداخلاقی‌ها و تسویه حساب‌هایی هستیم که راهکار آن را می‌توان در تحزب اسلامی جُست.

تحزب اسلامی مرتفع کننده بداخلاقی ها و تسویه‌حساب‌های سیاسی است/ انتقاد از مصونیت قضایی آقازاده‌ها

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، علی بیانی دبیر دفتر تحکیم وحدت در دیدار عصر امروز دانشجویان با رهبر معظم انقلاب به بیان آخرین مواضع این اتحادیه دانشجویی درباره فضای سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور پرداخت.

وی در سخنان خود با اشاره به سخنان امام (ره) درخصوص نابودی رژیم صهیونیستی گفت که اسرائیل باید از بین برود و هیچ حالت دیگری برای ما متصور نیست. برای ما که خود را سرباز جبهه جهانی اسلام می‌دانیم مسیر افراشتن پرچم لا اله الله بر قلل رفیع کرامت انسانی از جایی جز بیت‌المقدس نمی‌گذرد.

متن کامل سخنان علی بیانی به شرح ذیل است:

آقاجان سلام علیکم. بنده مأمور ابلاغ سلام گرم، صادقانه و مخلصانه دانشجویان انجمن‌های اسلامی دانشگاه‌های سراسر کشور (دفتر تحکیم وحدت) به شما هستم ان‌شاءالله که پذیرا باشید و اما بعد انقلابی به وسعت تاریخ در سرزمینی به اندازه دل‌های آزادگان جهان رخ داده است.

انقلابی از پس انقلاب‌ها و از پیش یک انقلاب. سلف انقلابی که قرار است دلها و دنیا را فتح کند و حلاوت اسلام ناب را به بشریت بچشاند لذا مقدمه‌ای نیاز دارد تا راه را هموار سازد. راه را همواره و دلها را آمده کند. همه چیز در قطع کوچکتری در حال رخ دادن است. نائبی سکان به دست، انقلاب را به انقلاب موعد می‌رساند، که یأمن من رکبها و یغرغ من ترکها.

و استکبار همان شیطان نشسته در کمین کشتی انقلاب، غافل از اینکه کشتی و کشتی‌بان را قاعده لطف در بر گرفته است.

کشتی به پیش می‌رود و شرایط سخت‌تر می‌شود و استکبار گاه به اسم دموکراسی و حقوق بشر نمود پیدا می‌کند. گاه طبل کفر را می‌نوازد و گاه زیر پرچم تکفیر سینه می‌زند، گاه در لباس شیعه قمه بر سر خود و دین می‌کوبد و گاه در لباس سنی برادر می‌کشد.

هم او که سال‌هاست به جان میراث مسلمانان دنیا افتاده و پاره تن اسلام را جدا می‌خواهد، و چهره کریه خود را سال‌هاست در فلسطین به بشریت نمایانده است. نه امروز در اثر فجایع غزه که سال‌هاست، اصل، برای ما اجرای فرمان امام خمینی است که فرمود: اسرائیل باید از بین برود.

اسرائیل باید از بین برود و هیچ حالت دیگری برای ما متصور نیست. برای ما که خود را سرباز جبهه جهانی اسلام می‌دانیم مسیر افراشتن پرچم لا اله الله بر قلل رفیع کرامت انسانی از جایی جز بیت‌المقدس نمی‌گذرد.

اسرائیل باید از بین برود. چه با صلح چه با جنگ چه غرب خوش داشته باشد. چه نداشته باشد. چه تحریم شویم چه نشویم. چه بکشیم چه کشته شویم که اهدالحسنیین.

و اما فرزندان انقلاب که امروز در نوک پیکان این مبارزه به مذاکره می‌پردازد باید هوشیار باشند  که در این پیچ تاریخی رصد عملکرد دشمن و دشمن‌شناسی در پیشرفت جبهه حق نقش اصلی داشته و مبارزه با شیطان ریشه در تاریخ دارد.

قرآن کریم آنجا که به داستان طالوت و جالوت می‌پردازد دنیا طلبی و اسیر دنیا شدن را مشخصه اصلی کسانی می‌داند که گرفتار اغواگری شیطان می‌شوند. کسانی که زندگی اشرافی دارند و گرفتار دنیا هستند مطمئناً در مبارزات با محاسبات دنیایی خود عمل می‌کنند و نصرت‌الهی را در آن وارد نمی‌کنند.

و اما بعد

انقلاب اسلامی ما داعیه‌دار نیابت انقلابی توحیدی است، توحیدی که هر روز بیش از پیش لزومش در زندگی ما احساس می‌شود. عرفانی که باید برای همه اقشار جامعه تئوریزه شود عرفانی کاربردی، در سطح عموم مردم، تا در پی این امر آن نتیجه شود مردمی که هر روز بیشتر تجلی عرفانی انقلابی هستند. مردمی که نگاه به بیرون را تیری از جانب شیطان می‌دانند. اقتصادشان بوی برکت می‌دهد و سیاست خارجه‌شان گام‌های نفی سبیل برمی‌دارد. پزشکان طب‌الرضا می‌دانند و دانشگاه‌ها «ولو به سین» می‌روند دوستان مروت می‌چشند و موشکها «و ما رمیت إذ رمیت» می‌خوانند.

فرمول‌های من درآوردی و رسانه‌های غربی و شرقی محاسباتشان را به خطا نمی‌برد که فرمول اصلی دنیای توحیدشان 5 به اضافه 9 است.

و اینک، نکاتی از باب درد دل و انتقاد و راهکار در چند بند:

1. با توجه به تأکیدات جنابعالی پیرامون تحقق دانشگاه اسلامی متأسفانه این ایراد به بدنه دانشجویی و دانشگاه‌ها ما وارد است که مدل نگرش حضرتعالی هنوز استخراج و عملیاتی نگردیده که جای عذر تقصیر به محضرتان را دارد.

2. تئوری ولایت فقیه به عنوان اصلی مترقی و رکن نظام اسلامی با گذشت 35 سال از انقلاب متأسفانه هنوز برای نخبگان و سایر اقشار اجتماعی ما تببین نشده است این در حالی است که همگی با جایگاه و مسئولیت نهادهایی مانند ریاست جمهوری، قوه قضاییه، انتخابات و غیره آشنا هستند اما کارکردها و نسبت امام و امت را نمی‌دانند و تاکنون کارکردها  فواید این نهاده بوده است که مردم را جذب آن نموده است.

 

این وظیفه نظام است که نهادهای خود را به صورت تئوریک برای مردم خود بیان کند و همه را با این نهادها آشنا سازد اما متأسفانه تاکنون از سمت آنها که احساس می‌شود این وظیفه را برعهده دارند اقدامی عملی رخ نداده و این به مصابه نقطه ضعفی برای این نظام است.

3. با وجود گذشت چندین سال از انقلاب شکوهمند اسلامی هنوز تخریب به معنای اسلامی و انقلابی در کشور به عنوان امری معلق در بین باید و نباید مانده است و هیچ کس به سؤال خوب یا بد بودن حزب و چگونه بودن و چگونه نبودن احزاب در داخل نظامی اسلامی پاسخ نگفته است و متأسفانه همچنان با مشکلاتی که احتمال می‌رود با حضور احزابی اسلامی برطرف شوند مواجه‌ایم.

 

مثلاً در دوران انتقال دولت‌ها شاهد بداخلاقی‌ها و تسویه حساب‌هایی هستیم که به نظر می‌رسد راهکار آن را می‌توان در تحزب اسلامی جُست. احزابی که فرهنگ و اقتصاد و سیاست و عمران و اجتماع را با هم می‌بینند و در تمامی این شئون نظریه پردازند و متخصص، و کارنامه‌شان در معرض قضاوت جامعه است. براستی احزاب در جامعه ما حضور دارند اما نقش‌شان چیست؟ احزاب هستند اما گویی سیستم، حزبی نیست. حزب در تراز انقلاب اسلامی چه ویژگی‌هایی دارد؟ چگونه باید پتانسیل احزاب را به خدمت گرفت؟

4. «نماینده ولی فقیه فقط در برابر ولی فقیه پاسخگوست» این جمله‌ای است که هنگام نقد و مطالبه از برخی حامیان نمایندگان شما می‌شنویم، این در حالی‌ست که جنابعالی خود صراحتاً به لزوم پاسخگو بودن منصوبین‌تان تأکید دارید اما همچنان درب نهادهایی همچون آستان قدس رضوی بر روی منتقدین به سختی بسته است. نهادهای که 35 سال از عمر خود را با یک مدیر و میلیاردها تومان نقدینگی طی می‌کند، آیا نباید پاسخگوی سؤالات منتقدین باشد؟

5. هنوز جوانان ابتدای انقلاب اسلامی، نمازهای جمعه خروشان و پر انرژی جنابعالی را به خاطر دارند. نماز جمعه‌هایی که ظرفیتی وصف‌ناشدنی برای انقلاب اسلامی بود اما متأسفانه اینکه خبری از آن نمازها نیست. ائمه جمعه سالخورده و بعضاً با رویکردهای جناحی مانع ظرفیت‌های بالا و جذب جوانان به نماز وحدت‌آفرین جمعه‌اند. دیگر تعداد جوانانی که در نماز جمعه شرکت می‌کنند با ابتدای انقلاب قابل قیاس نیست.

6. عدالت، یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی است و یکی از نمادهای آن را در نظام اسلامی می‌توان قوه قضاییه دانست، که متأسفانه هنوز با تراز انقلاب اسلامی فرسنگ‌ها فاصله دارد. هنوز فشارهای بیرونی بر این قوه تأثیر می‌گذارد و هنوز تا مطالبات مردمی شدید نشود دانه درشتها و آقازاده‌ها مصونیت دارند.

بعد از گذشت چند سال پرونده کرسنت و تأمین اجتماعی هنوز درگیر مقدمات هستند و پرونده‌های کلان فساد اقتصادی پیشت‌درب اتاق مسئولین حاضر و سابق و اسبق گیر می‌کند. و هنوز فعالان فتنه 88 آزادانه در اجتماع حضور دارند و گویی دوستان قضایی را جرأت مقابله نیست.

استقلال قوه قضاییه، محدود ساختن مصونیت‌های قضایی، تدوین قوانین کم اما مؤثر با ضمانت اجرای بالا و تصویب قانون جرائم سیاسی از جمله مطالباتی است که می‌تواند این قوه را در اجرای وظایف خود یاری نماید.

7. فرهنگ، همان نقطه‌ای که ما را نگران می‌سازد. همان‌ جایی که در پیچ تاریخی خوب نمی‌پیچد سبک زندگی غلط، فرهنگ اقتصادی غلط، موضع‌گیری مغرضانه، همان موضع‌گیری‌ای که اگر تورم نقطه‌ به نقطه پایین هم برود نمی‌بیند و حرف خود را می‌زنند و مسئولین غلط، همان که کار را برای بیلان کاری انجام می‌دهد نه برای باقیات صالحات، همان که هر نوع تئاتر و فیلم ضد ارزشی را هم کار فرهنگی می‌خواند اشرافیت و دنیا طلبی را تئوریزه می‌کند.

و در انتها از طرف دانشجویان عضو دفتر تحکیم وحدت ضمن بیعت مجدد با حضرتعالی خواهشمندیم در صورت صلاحدید پاسخ جنابعالی را درمورد موارد مطروحه به خصوص تئوریزه کردن عرفان اسلامی در تمامی سطوح جامعه که در ابتدا مطرح شد جویا شویم.»


4312254
 
پربازدید ها
پر بحث ترین ها

مهمترین اخبار علمی فناوری

علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مریخ‌نورد «کنجکاوی» ناسا ردپای گاز متان را در سیاره سرخ یافته و دانشمندان را یک گام به کشف حیات بیگانه نزدیک‌تر کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» دانشجویان به منظور حمایت از کودکان و مادران غزه، نمایشگاهی از آثار هنری خود را با مضمون مقاومت و فلسطین در دانشگاه الزهرا برپا کردند.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس سازمان سنجش با تاکید بر امنیت و سلامت کامل کنکور سراسری، از عدم قطعی اینترنت در حوزه‌های امتحانی خبر داد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت گفت:برای نخستین بار در کشورمان اعضای یک بیمار پس از آمبولی ریه و ایست کامل قلبی، به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» قیمت کتاب‌های درسی در پایه تحصیلی اول ابتدایی ۷۱ هزار تومان است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی گفت: طب ایرانی می‌تواند زمینه توریسم درمانی به کشور باشد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» مایکروسافت نسخه‌ی جدید هوش مصنوعی سبک‌ خود را به نام Phi-3 Mini معرفی کرد. Phi-3 Mini اولین مدل از سه مدل کوچکی محسوب می‌شود که مایکروسافت رونمایی کرده است.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر ارتباطات با اشاره به سه بار ارایه درخواست رفع فیلترینگ گوگل پلی به کارگروه تشخیص مصادیق مجرمانه، اظهار امیدواری کرد که با همراهی اعضا در جلسه هفته آینده رفع فیلتر صورت گیرد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ مانع قانونی برای ثبت نام دانشجو معلمان در طرح تأمین مسکن فرهنگیان وجود ندارد.
علمی فناوری
«باشگاه خبرنگاران» وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز نخستین آیین نامه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تصویب شد.

مشاهده مهمترین خبرها در صدر رسانه‌ها

صفحه اصلی | درباره‌ما | تماس‌با‌ما | تبلیغات | حفظ حریم شخصی

تمامی اخبار بطور خودکار از منابع مختلف جمع‌آوری می‌شود و این سایت مسئولیتی در قبال محتوای اخبار ندارد

کلیه خدمات ارائه شده در این سایت دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه و تابع قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد.

کلیه حقوق محفوظ است